sobota, 22 listopada 2014

Techniki copywriterów #2 ..::Nagłówek::..

Techniki copywriterów #2 ..::Nagłówek::..


Autor: Paweł Cisek


W ostatnim odcinku Techniki copywriterów opisałem ci jak wygląda podstawowy schemat pisania ofert sprzedażowych dla swoich produktów. Nadszedł więc czas, aby po kolei omówić dokładnie wszystkie te czynniki, które wymieniłem. W dzisiejszym artykule poruszę pierwszy czynniki, czyli przyciągnięcie uwagi czytelnika.


Dobry nagłówek możesz wymyślić szybko jeśli tylko będziesz wiedział od czego zacząć. Nie przedłużam więc, ale zapraszam do czytania.

Pamiętaj przede wszystkim o tym, aby mieć określoną grupę docelową do której kierujesz swoją ofertę. Nie warto bowiem pisać do wszystkich, ale właśnie w stronę tego jednego konkretnego klienta, który może być zainteresowany naszym produktem.

Weźmy na przykład słuchawki dla graczy. Jest to produkt kierowany w szczególności do ludzi grających w gry, co jest oczywiste. Ale to zbyt ogólne określenie grupy odbiorców. Dokładniej możemy powiedzieć, że słuchawki są przeznaczone dla osób grających na turniejach Counter Strike. Dzięki czemu oferta będzie skierowana do konkretnej grupy graczy, która gra na zawodach i wymaga najlepszej jakości dźwięku, aby usłyszeć kroki swoich wrogów(kto grał w CS-a ten wie o czym mówię;).

Ważne jest również to, aby dobrze zrozumieć problem z jakim zmaga się dana grupa docelowa i na jego podstawie formułować treść nagłówka.

Kolejny aspekt dobrego nagłówka to podkreślenie korzyści, jakie otrzyma klient, który zdecyduje się na zakup danego towaru lub skorzysta z oferowanej przez nas usługi.

Wróćmy w takim razie do naszych słuchawek, tutaj możemy posłużyć się takim oto przykładem:

Czy wiesz jak skutecznie zaskoczyć przeciwnika w Counter Strike i zgarniać super nagrody we wszystkich turniejach?

lub

Poznaj sekret dzięki któremu osiągniesz mistrzostwo na turniejach Counter Strike i staniesz się skutecznym graczem, którego będą się wszyscy obawiać!

Nagłówek ma nieść ze sobą obietnicę jakiejś korzyści, tutaj oferujemy odbiorcy to, że dzięki słuchawkom, będzie miał szansę stać się najlepszym graczem i zdeklasować innych. W jaki sposób słuchawki mają mu pomóc? O tym dowie się on już w dalszej części oferty. Nagłówek ma bowiem za zadanie, przyciągnięcie uwagi czytelnika.

Nie bój się również umieszczać w swojej ofercie kontrowersyjnych nagłówków, gdyż to właśnie ona działają niczym magnes na odbiorcę.

Dobrze jest korzystać z gotowych szablonów nagłówków, które zostały już kiedyś przez kogoś przetestowane i wykorzystane. Wtedy wystarczy tylko odpowiednio taki nagłówek dopasować do naszej oferty i gotowe.

Poznałeś kilka najważniejszych zasad tworzenia dobrego nagłówka. Pamiętaj jednak, że tak naprawdę ogranicza Cię tylko własna wyobraźnia, dlatego też wymyślaj i testuj swoje nagłówki.


Więcej przeczytasz na:

CisuWriter - blog copywritera-freelancera

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz