wtorek, 26 listopada 2019

Jak prawidłowo prowadzić bloga firmowego

Jak prawidłowo prowadzić bloga firmowego


Autor: Jarosław Tajchman


Firmowy blog to doskonała okazja na zaprezentowanie się szerszemu gronu odbiorców. W dzisiejszych czasach klienci uwielbiają czytać, a firmowe blogi powinny być nieodłącznym elementem strategii content marketingowej.


To właśnie content marketing jest dziś uważany za motor reklamy w internecie. Czytelnicy nie oczekują już tylko miałkich treści i śmiesznych filmików. Interesuje ich coś znacznie więcej. Liczą na to, że na blogu znajdą cenne dla nich wskazówki. Jak więc prowadzić bloga firmowego, by przyciągnąć nowych klientów ?

Samemu, czy z pomocą fachowców?

Najpierw należy podjąć decyzję o tym, kto w naszej organizacji będzie odpowiadał za content marketing. Trzeba bowiem pamiętać, że jest to zadanie odpowiedzialne. Jeden fałszywy ruch jak na przykład niemerytoryczny artykuł potrafi zburzyć całą strategię.

Może to skutkować zniechęceniem klientów do naszej działalności. Jeżeli nie posiadamy osoby wystarczająco kompetentnej, najlepiej zgłosić się o pomoc do agencji interaktywnej. Zatrudniają one copywriterów specjalizujących się w działaniach content marketingowych. Takie osoby zazwyczaj mają wiele zainteresowań, dzięki czemu mogą z lekkością pisać na wiele tematów. Kwota kilkuset złotych miesięcznie z pewnością nie jest wygórowaną ceną za budowanie pozytywnego wizerunku firmy.

Jeśli jednak nie chcemy powierzać nikomu prowadzenia firmowego bloga, bo sami uważamy, że zrobimy to najlepiej, musimy pamiętać o kilku ważnych zasadach.

Zaciekaw czytelnika

Klient wchodząc na firmowego bloga powinien od razu poczuć się zaciekawiony tym, co proponujemy. Nie ma się co oszukiwać - nie interesuje go zbytnio nasza historia, czy skład zarządu. Na naszej stronie internetowej oczekuje konkretnych informacji, które pozwolą mu rozwiązać problem. Piszmy więc o tym, co dotyczy naszej branży. Nie bójmy się pisać konkretów i rozdawać wartościowych porad. Czytelnik, któremu przypadnie do gustu nasz artykuł z pewnością doceni jego fachowość. To może zaowocować tym, że z czytelnika wkrótce stanie się naszym klientem!

Zadbaj o pozycjonowanie!

W jaki sposób klienci trafiają na naszego bloga ? Najczęściej są to dwa kanały - social media oraz wyszukiwarka Google. O ile te pierwsze działania wymagają przede wszystkim kreatywności, to pozycjonowanie jest fachowym działaniem, nastawionym na długofalowy efekt. Warto zadbać o to, by osoby piszące artykuły znały przynajmniej podstawy SEO. Optymalizacja strony internetowej i pisanie zgodnie z wytycznymi Google pomogą nam dostać się na czołowe pozycje.


Blog ogólnotematyczny - https://www.ospszczawa.com.pl/

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

15 komentarzy:

  1. Kilka ciekawych templatek dla woocommerce szablony dla e-sklepu. Nowoczesne i responsywne.

    OdpowiedzUsuń
  2. warto zadbać także o dobry sprzęt do pracy copywritera. Zwykły laptop może się szybko zepsuć i niezbędna będzie naprawa laptopów, a dobrej jakości sprzęt posłuży nam przez kilka lat

    OdpowiedzUsuń
  3. Dobre treści to podstawa! Trzeba też wiedzieć jak to wszystko obrać w słowa kluczowe, linkowanie wewnętrzne, pogrubienia, taki, nagłówki - jest to ważne pod kątem SEO. Można tu skorzystać i z takich firm jak www.seomamut.pl. Specjalizują się tu w usługach SEO.

    OdpowiedzUsuń
  4. Własny blog to ciągła praca. Nie jest to takie proste jakby się mogło wydawać

    OdpowiedzUsuń
  5. ja załatwiłam sprawę prosto - agencja digital prowadzi dla mnie bloga i konto na facebooku, więc ja nie muszę się niczym martwić

    OdpowiedzUsuń
  6. dla mnie ważne jest to, by trafić z przekazem do nauczycieli i dyrektorów szkoły, bo oferuję wyposażenie sal szkolnych i pomoce szkolne do fizyki i innych przedmiotów. rozpoznanie targetu to podstawa sukcesu

    OdpowiedzUsuń
  7. Przydatne treści można tutaj znaleźć

    OdpowiedzUsuń
  8. Zdecydowanie pozycjonowanie to kluczowa kwestia w prowadzeniu bloga.

    OdpowiedzUsuń
  9. Wartościowe treści i pozycjonowanie to kluczowe kwestie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Warto pamiętać o pozycjonowaniu, gdyż zapewnia organiczny ruch na stronie internetowej.
    Bydgoszcz pozycjonowanie

    OdpowiedzUsuń