Jak nie optymalizować treści strony, a jak pisać z sensem.
Autor: Robert Wąsik
Jeśli prowadzisz własny serwis www, na pewno słyszałeś kiedyś o optymalizacji. Śmiem jednak twierdzić, że większość z tego, co słyszałeś czy czytałeś to wierutna bzdura, które to masowo są rozpowiadane przez żądnych twoich pieniędzy pozycjonerów. Przyjrzyjmy się tym razem optymalizacji pod trochę innym kątem.
Być może byłeś kiedyś na stronie, która pełna była zlepków bezsensownych słów, na przykład powtarzanej bezustannie frazy „ubezpieczenia samochodowy kalkulator”. Konia z rzędem temu, kto wpisze coś takiego w jakąś wysublimowaną, ale poprawną gramatycznie konstrukcję. Drogi czytelniku- oświadczam Ci, że jeśli zastosujesz się do porad optymalizacyjnych większości pozycjonerów, właśnie coś takiego znajdziesz na swojej stronie.
Poza tym, większość mędrców optymalizacyjnych będzie wymagało od Ciebie przede wszystkim zmian kodu strony. Do sprawdzenia jego poprawności możesz użyć jednego z dostępnych w sieci narzędzi, ale podpowiadam- nie rób tego! Dlaczego? Strona google.pl ma według nich 38 błędów. Spróbuj coś znaleźć w Google, a Ci się uda. Większość błędów kodu to drobne usterki, a poważniejsze zostaną automatycznie zignorowane przez wyszukiwarki, więc nie warto się nimi przejmować.
To, na co musisz zwrócić uwagę to jakość treści. Jeśli kopiujesz treść z innych witryn i robisz to nagminnie, bez opamiętania, a przede wszystkim- bez sensu- Twoja strona nigdy nie zostanie uznana za interesującą. Korzystanie z dorobku innych jest legalne, ba, niekiedy nawet niezbędne, ale tam, gdzie wystarcza własny pomyślunek, należy z niego korzystać. Optymalizacja treści nie ma jednak prowadzić do wynaturzeń, do jakich napisałem na początku. Użyj wyszukiwarki z błedami w kodzie i znajdź sobie strony (też z błędami w kodzie), które rzetelnie powiedzą Ci, jakie zmiany wyszukiwarki rozpoznają, jakie uznają za wady, a jakie za kardynalne błędy. Zoptymalizuj swoją treśc nie pod kątem pozycjonowania, ale pod kątem upodobań Twoich gości- oni zawsze trafią na Twoją stronę.
Oczywiście pozycjonerzy mogą pomóc, od tego są, ale nie słuchaj byle kogo, kto przyjdzie i za grube pieniądze będzie chciał ci udzielać bezużytecznych porad!
Porad udziela Robert Wąsik, kierownik firmy PozycjaPlus, oferującej bezpłatne poratdy pozycjonerskie i skuteczną optymalizację stron www, autor tekstów pozycjonerskich i o pozycjonowaniu, oferują
Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.