wtorek, 9 grudnia 2014

Czy mogę zadać Ci pytanie?

Czy mogę zadać Ci pytanie?


Autor: Anna Kalicińska


Czy chcesz poznać tajne techniki profesjonalnych copywriterów?
Czy chcesz użyć ich do potrojenia efektu manipulacji czytelnikiem?
Czy uważasz, iż znając tę technikę wpłyniesz pozytywnie na los firmy?

Zadawanie pytań czytelnikowi to jedna z najłatwiejszych i najpotężniejszych technik w copywritingu.


Każde skutecznie zadane pytanie ma moc przyciągania uwagi, zwiększając chęć przeczytania całego tekstu w celu uzyskania odpowiedzi.

Chcesz się dowiedzieć, jak dokładnie działa ta technika i dlaczego jest tak skuteczna?

Moc zadawania pytań.

Kiedy zadajesz pytanie, zmuszasz czytelnika do odpowiedzi.

Dlaczego tak się dzieje?

Dziecięca ciekawość świata wywodzi się z poszukiwań ciągłych odpowiedzi. Nasz mózg został przeszkolony w ten sposób, aby dążyć do uzyskania informacji.

Jak to się dzieje?

Kiedy zadajesz pytanie, czy to w ofercie czy wpisie blogowym, mózg czytelnika domaga się uzyskania odpowiedzi. Co więcej,poszukuje odpowiedzi ukrytej w tekście. W tym celu Twój potencjalny klient jest w stanie przeczytać cały tekst. Jego mózg musi zaspokoić potrzebę odszukania odpowiedzi i przyjęcia jej do wiadomości.

Chcesz, abym podała Ci przykład?

Wystarczy, że spojrzysz na tekst, który właśnie czytasz. Składa się z samych pytań.Każde pytanie podsyca ciekawość i sprawia, że usilniej próbujesz odnaleźć odpowiedź.

Uwielbiam tę technikę, a dlaczego?

Pozwala mi zmuszać czytelników do przeczytania tekstu.

Czy chcesz wiedzieć, gdzie można zastosować tę technikę?

Wszędzie! na blogach, stronach, forach...
Ze względu na swą konstrukcję, jest używana w nagłówkach, podtytułach, akapitach... i nie tylko do sprzedaży!

Chcę zadać ci jeszcze jedno, ostatnie pytanie!

Dlaczego nie zadajesz pytań w swoich tekstach?

Pamiętaj!

Każde zadanie pytanie domaga się odpowiedzi. Postaraj się nie zadawać pytań retorycznych!


Do zobaczenia
Anna


Odwiedź mój blog:http://freelancecopywriterblog.blogspot.com/

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Czym powinna się charakteryzować dobra praca magisterska?

Czym powinna się charakteryzować dobra praca magisterska?


Autor: Monika Karasek


Obrona pracy magisterskiej jest ostatecznym etapem, który czeka każdego studenta. Aby do niego dojść, trzeba przygotować pracę, która powinna spełniać określone wymogi. Najważniejsza jest oczywiście treść, jednak bez zachowania odpowiednich norm trudno będzie otrzymać pozytywną ocenę za pracę.


Dobra praca magisterska powinna skupiać się wokół trzech podstawowych zagadnień, czyli kwestii:

- językowych,

- kompozycyjnych,

- estetycznych.

Kwestie językowe skupiają się wokół stylu pisarskiego, który nie może być przeładowany słownictwem trudnym. Używanie skomplikowanego języka utrudni tylko odbiór pracy. Po co utrudniać coś, co i tak może być trudne.

Dobra praca magisterska powinna się charakteryzować przejrzystością, co nie jest trudno osiągnąć nawet przy poruszaniu się w skomplikowanych zagadnieniach. Drugą ważną kwestią, która też ma wpływ na ocenę pracy jest jej poprawność ortograficzna, interpunkcyjna, gramatyczna i logiczna. Błędy językowe mogą obniżyć wartość pracy. Aby nie narażać się na krytykę komisji egzaminacyjnej, warto skorzystać z usług profesjonalisty. Korekta tekstów da pewność, że praca zostanie napisana zgodnie z zasadami i normami obowiązującymi w języku polskim.

Kolejnym zagadnieniem, nad którym warto się pochylić, jest kompozycja. Aby praca nie sprawiała wrażenia chaotycznej, można skorzystać z punktów, podpunktów. Rysunki, schematy, wykresy dadzą pracy przejrzystość i jasną konstrukcję.

Ostatnia kwestia dotyczy estetyki pracy. Każda uczelnia wymaga użycia w pracy określonych parametrów, czyli:

- odpowiedniej wielkości czcionki i odpowiedniego jej rodzaju w tytułach, w podtytułach,

- odpowiedniej wielkości czcionki tekstu głównego,

- określonego wyglądu strony tytułowej,

- porządkowania bibliografii i przypisów.

Trzy wymienione zagadnienia powinny znaleźć się w każdej pracy magisterskiej. Tylko taka praca będzie miała szansę na najwyższą ocenę. Dobrze napisana stanie się naszą autoreklamą, więc warto w nią zainwestować i poświęcić jej więcej czasu. Wszak pracę magisterską pisze się najczęściej tylko raz w życiu.


korekta tekstów

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Coprywriting - sztuka lekkiego pióra

Coprywriting - sztuka lekkiego pióra


Autor: Tomasz Merda


Сoруwriter może bуć рostrzeganу jako рrawdziwу artуsta, twórсa i literat, сhoсiaż сhуba trzeba рowiedzieć, że daleko mu do рisarza tworząсego zajmująсe рowieśсi, сzу рoetу рisząсego wzniośle o uсzuсiaсh. Сoруwriter jest сhуba bardziej rzemieślnikiem, niż рrawdziwуm artуstą.


Nie umniejsza to wbrew рozorom jego znaсzenia na рolu szeroko rozumianej sztuki użуtkowej. Tekstу рisane рrzez сoруwriterów na stronу internetowe są doрełnieniem grafiki stworzonej рrzez osobę рrojektująсą stronę. Nie ulega wątрliwośсi, że сoруwriter musi рosiadać określone zdolnośсi, abу wуkonуwać swą рraсę w sрosób należуtу i zadowalać swoimi tekstami klientów. Musi umieć рo рrostu рisać, a wbrew temu, сo mуślą niektórzу, wсale nie jest to tak рroste, jak mogłobу się wуdawać. Innу tekst trzeba naрisać do artуkułu, którу рublikujemу w рrasie, a innу na stronę www сzу do folderu reklamowego. Znajomość arkanów reklamу i рromoсji jako takiej jest konieсzna dla сoруwritera.

Рrzede wszуstkim jednak, сoруwriter musi mieć wуobraźnię. Bez niej tworzenie nazw, wуmуślanie сhwуtnусh sloganów, сzу też рisanie tekstów na рlakatу reklamowe, będzie рo рrostu niemożliwe. Brak wуobraźni, umiejętnośсi żonglerki słownej, сzу też talentu рisarskiego, wуkluсza możliwość robienia karierу zawodowej właśnie w tej dziedzinie działalnośсi.

Może zastanawiać fakt, jak w рraktусe рraсuje сoруwriter? Od stronу рrawnej, najсzęśсiej działa on na zasadzie zleсeń i umów o dzieło. Rzadko kiedу zatrudnia się w danej firmie, na рrzуkład agenсji reklamowej. Рowód jest рrozaiсznу. Jako freelanсer sam sobie jest szefem i może o wiele więсej zarobić. Рraсuje wtedу, kiedу сhсe, a długość urloрu jest u niego niсzуm nieograniсzona. Z resztą, сoруwriter nie musi siedzieć w сztereсh śсianaсh biura, abу tworzуć najleрsze tekstу dla swoiсh klientów, сzу też wуmуślać nazwу i sloganу. Сzasem nawet рrzу zabawie z dzieсkiem сzу sрrzątaniu mieszkania сoруwriterzу wрadają na swoje najleрsze рomуsłу. Рraсa na etaсie nie daje niezbędnej do рraсу twórсzej wolnośсi i to, obok mniejszусh zarobków, jest jej największą wadą.


market samurai - program do analizy konkurencji

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

O jakości tekstów do pozycjonowania

O jakości tekstów do pozycjonowania.


Autor: Robert Wąsik


Dobry tekst pozycjonujący to nie tylko środek do zbudowania wysokiej pozycji w wyszukiwarce, ale raczej sposób na zaprezentowanie własnej firmy. Z własnego doświadczenia wiem, że im lepsze teksty są wykorzystywane do pozycjonowania, tym więcej klientów jest w stanie znaleźć firmę nawet jeśli nie znajduje się ona na najwyższej pozycji.


Kluczem do sukcesu często jest dobra lokalizacja tekstów pozycjonujących. Tak samo jak internetowe Yellow Pages są najlepszym miejscem w kategorii katalogów, tak samo można znaleźć pewne lepsze strony do publikacji dłuższych artykułów tematycznych. Zysk z tego jest dwojaki. Po pierwsze bezpośredni wzrost pozycji, ponieważ z reguły mówimy tu o stronach o wysokiej wartości linków wychodzących, a po drugie, możliwość dotarcia bezpośrednio do klienta. Na przykład: prowadząc stronę firmy zajmującej się tematyką wystroju wnętrz, opłaca się umieszczać wpisy na ogólnodostępnych blogach tematycznych, tak samo jak opłaca się komentować notki, które już się tam znajdują. Czytelnicy blogów tematycznych to przecież nasi potencjalni klienci, stąd dobra jakość musi iśc w parze z dobrą alokacją zasobów.

Co ważne, jakość jest tutaj pojęciem względnym. Tekst pozycjonerski jest dobry wtedy, kiedy za dobry uznają go osoby należące do naszej grupy docelowej. Kolejny przykład: tekst, który teraz czytasz jest adresowany do osób zajmujących się copywritingiem, pozycjonerów i osób, które chciałyby zlecić pozycjonowanie, natomiast z cała pewnością nie do mistrzów tego fachu, których niczym nowym nie zaskoczę. Dlatego też mogę używać tu określonego zasobu słów czy terminów mniej-więcej fachowych. Gdyby natomiast miała to być lekcja kursu pozycjonowania, należałoby użyć zupełnie innego stylu. Oczywiście nie usprawiedliwia to tworzenia tekstów obiektywnie bezwartościowych, które nie spodobają się nikomu, poza autorem- jest to przejaw ignorancji lub wręcz celowe, szkodliwe działania. Dlatego jakość, owszem, można potraktować do pewnego stopnia instrumentalnie, pod warunkiem jednak, że mimo wszystko nie pozostawimy jej przypadkowi.


Autorem artykułu jest Robert Wąsik, kierownik firmy PozycjaPlus, oferujacej optymalizację, pozycjonowanie firmy i tworzenie perfekcyjnych tekstów pozycjonerskich.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Napisz mi tekst

Napisz mi tekst


Autor: Zbigniew Z


Znaczny wzrost zainteresowania szeregiem rozwiązań i możliwości dostępnych w oparciu o użycie sieci Internetu przyczynił się bez wątpienia do powstania nowych profesji jak i udanych zmian w tych już istniejących.


W dniu dzisiejszym nie dziwi już nikogo możliwość dokonywania zakupów w oparciu o sklepy internetowe czy też różnego rodzaju aukcje, wykorzystujące w tym celu globalną sieć Internetu. Dla większości osób sieć stała się źródłem dosyć intratnej formy zarabiania całkiem pokaźnych sum. Wiele osób wykorzystuje ją także, jako jedną z form dodatkowego zwiększenia domowego budżetu. Dosyć znaczna ilość młodych osób w oparciu o możliwość zarobkowania w ten sposób, potrafi zdobyć niezbędne fundusze na upragniony wyjazd poza granice kraju, jak też na dorobienie czy nawet podstawowe zarobienie na studenckie kieszonkowe. Co bystrzejsi licealiści znający choćby odrobinę podstawy html także próbują swych sił w ciągle rozwijającej się dziedzinie informatyki, oferując tworzenie zaplecza strony lub moderację katalogów. Wymaga to od nich jednak poświęcenia większej ilości wolnego czasu, czasu który równie dobrze mógłby zostać przeznaczony na szkolną naukę.

Osoby posiadające zdolności typowo humanistyczne i chociażby niewielki dar wypowiadania się oraz skuteczną umiejętność przelewania swych myśli na papier, a właściwie to na dokument word mogą natomiast spróbować swych sił oferując pisanie tekstów wykorzystywanych w celach pozycjonowania stron internetowych. Teksty tego rodzaju popularnie nazywane precell page przyczyniają się do w olbrzymim stopniu do uzyskania zadowalających wyników odnośnie miejsca witryny w wyszukiwarce internetowej. Poza wspomnianymi popularnymi precelkami istnieje także spore zapotrzebowanie na opisy stron zamieszczane w katalogach stron www. Osoby bardziej uzdolnione mogą próbować swych sił także w tworzeniu treści słownej na blogi. Pisanie wartościowych artykułów na strony www oraz tworzenie skutecznych sloganów reklamowych jest znane pod nazwą copywritingu. Warto podkreślić, iż używanie pojęcia copywritera w odniesieniu do pisania precli, czy tekstów na zaplecza jest znaczącym nieporozumieniem i nad wyraz mocną przesadą. Nie mniej jednak tego rodzaju możliwość zwiększenia domowych przychodów cieszy się coraz to większą popularnością.


ARTYTEKST

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.