wtorek, 9 grudnia 2014

5 sekretów skutecznego SEO copywritingu

5 sekretów skutecznego SEO copywritingu


Autor: Michał Rybicki


Umiejętnie zredagowany tekst w oparciu o techniki SEO copywritingu (ang. Search Engine Optimization Copywriting) przykuje uwagę zarówno czytelnika, jak i wyszukiwarki. Liczne odwiedziny i wysoka pozycja w Google to główne cele właścicieli serwisów www.


Przedstawiam 5 metod (bezpośrednio od najskuteczniejszych seo copywriterów), które w znacznym stopniu pomogą osiągnąć owe cele.

1. Podstawa to mocny i przyciągający tytuł każdego artykułu

Nie możesz sobie pozwolić na nudny i nieciekawy tytuł, jeśli Twoim celem jest przykucie uwagi czytelnika. Artykuły ze świetnymi tytułami są czytane znacznie częściej. Pamiętaj o tym, bo wzrost liczby odwiedzin Twojego serwisu sprawi, że robot wyszukiwarki zainteresuje się nim w większym stopniu.

2. Daj możliwość przeskanowania tekstu czytelnikowi

Podziel swój tekst tak, aby każdy użytkownik był w stanie prześledzić go wzrokiem. Oddziel poszczególne partie tekstu nagłówkami – ułatwiaj życie czytelnikowi, ponieważ nie każdy ma czas na czytanie całego artykułu. Stosuj wypunktowania – taki tekst jest czytelniejszy i łatwiej przyswajalny.

3. Umieszczaj słowo kluczowe w tytule, nagłówku i tekście

Upewnij się, że słowo kluczowe znalazło się w tytule wpisu. Możesz umieścić je również w śródtytule (najczęściej w postaci nagłówka h2 lub h3). Pamiętaj o odpowiednim zagęszczeniu słów kluczowych w tekście. Przyjmuje się, że w sposób naturalny występują w nim one 3-4 razy.

4. Optymalizuj każdy artykuł

Stosuj oddzielne metatagi dla swoich artykułów. Jeśli korzystasz z WordPressa, możesz zaopatrzyć się we wtyczkę ‘All In One SEO Pack’ – pozwala ona na dodanie metatagów w każdym wpisie. Dodawaj również słowa kluczowe w opisie alternatywnym obrazka (ALT).

5. Nie oszukuj wyszukiwarki

Używanie nieetycznych metod, m.in. ukrywanie linków oraz tekstu, kopiowanie treści z innej strony, nadmierne eksponowanie słów kluczowych, używanie farmy linków czy cloaking spowoduje, że robot wyszukiwarki w końcu wykryje nieuczciwe praktyki. Efektem takich działań będzie znaczne obniżenie rankingu strony, a w niektórych przypadkach witryna może zostać usunięta z indeksu wyszukiwarki.


Darmowy Kurs Copywritingu

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

…na początku było słowo…

…na początku było słowo…


Autor: Beata Nowak


Każdego dnia wypowiadamy około 16 tysięcy słów. I co ciekawe, liczba ta dotyczy zarówno kobiet jak i mężczyzn, bowiem mit kobiecego gadulstwa został już dawno obalony. Czy jednak zastanawiamy się nad przeogromną mocą każdego słowa? Zapewne bardzo rzadko.


Na pozór nic nieznaczące, pojedyncze słowa, mogą łączyć się w przekazy, które w jednej sekundzie zmieniają rzeczywistość i tworzą skrajnie odmienne emocje ich odbiorcy.

Wystarczy pomyśleć, co czują adresaci poniższych słów, aby zrozumień ogromną moc drzemiącą w kilku sylabach: „Ma Pan syna!”, „Nienawidzę Cię!”, „Wygrała Pani milion dolarów!”, „Twoja mama nie żyje”.

Odpowiednio dobranym słowem można wzbudzić śmiech, płacz, radość, dumę, smutek, żal i wiele innych emocji i uczuć. Można też odpowiednio wpłynąć na zachowanie innych ludzi, przekonując ich do określonego przez nadawcę słów toku myślenia. Właśnie tą magiczną moc słowa każdego dnia wykorzystują przełożeni, rodzice, nauczyciele, handlowcy a także specjaliści od marketingu i reklamy.

Moc słowa stała się też narzędziem pracy stosunkowo nowej grupy zawodowej – copywriterów.

Copywriter to (z angielskiego) autor tekstów i sloganów reklamowych. Po francusku bywa też on nazywany concepteur-redacteur, co oznacza pomysłodawca – redaktor.

Dziś żadna kampania reklamowa nie zostanie przeprowadzona bez copywritera, a jego teksty wykorzystywane są do tworzenia materiałów promocyjnych, ulotek i witryn internetowych.

W praktyce niezastąpiona wydaje się być rola copywritera w procesie pozycjonowania i optymalizacji stron www, w którym to „słowo” ukryte w tekstach, postach, artykułach i wpisach na blogach stanowi o pozycji w internetowej wyszukiwarce.

Sprawny copywriter, doskonale zorientowany w temacie i potrafiący tworzyć treści dopasowane zarówno do oczekiwań klienta jak i do algorytmu wyszukiwarki internetowej, jest dziś niezbędnym ogniwem w tworzeniu i sprawnym działaniu każdego przedsięwzięcia biznesowego.


Beata Nowak

www.4lady.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Czy mogę zadać Ci pytanie?

Czy mogę zadać Ci pytanie?


Autor: Anna Kalicińska


Czy chcesz poznać tajne techniki profesjonalnych copywriterów?
Czy chcesz użyć ich do potrojenia efektu manipulacji czytelnikiem?
Czy uważasz, iż znając tę technikę wpłyniesz pozytywnie na los firmy?

Zadawanie pytań czytelnikowi to jedna z najłatwiejszych i najpotężniejszych technik w copywritingu.


Każde skutecznie zadane pytanie ma moc przyciągania uwagi, zwiększając chęć przeczytania całego tekstu w celu uzyskania odpowiedzi.

Chcesz się dowiedzieć, jak dokładnie działa ta technika i dlaczego jest tak skuteczna?

Moc zadawania pytań.

Kiedy zadajesz pytanie, zmuszasz czytelnika do odpowiedzi.

Dlaczego tak się dzieje?

Dziecięca ciekawość świata wywodzi się z poszukiwań ciągłych odpowiedzi. Nasz mózg został przeszkolony w ten sposób, aby dążyć do uzyskania informacji.

Jak to się dzieje?

Kiedy zadajesz pytanie, czy to w ofercie czy wpisie blogowym, mózg czytelnika domaga się uzyskania odpowiedzi. Co więcej,poszukuje odpowiedzi ukrytej w tekście. W tym celu Twój potencjalny klient jest w stanie przeczytać cały tekst. Jego mózg musi zaspokoić potrzebę odszukania odpowiedzi i przyjęcia jej do wiadomości.

Chcesz, abym podała Ci przykład?

Wystarczy, że spojrzysz na tekst, który właśnie czytasz. Składa się z samych pytań.Każde pytanie podsyca ciekawość i sprawia, że usilniej próbujesz odnaleźć odpowiedź.

Uwielbiam tę technikę, a dlaczego?

Pozwala mi zmuszać czytelników do przeczytania tekstu.

Czy chcesz wiedzieć, gdzie można zastosować tę technikę?

Wszędzie! na blogach, stronach, forach...
Ze względu na swą konstrukcję, jest używana w nagłówkach, podtytułach, akapitach... i nie tylko do sprzedaży!

Chcę zadać ci jeszcze jedno, ostatnie pytanie!

Dlaczego nie zadajesz pytań w swoich tekstach?

Pamiętaj!

Każde zadanie pytanie domaga się odpowiedzi. Postaraj się nie zadawać pytań retorycznych!


Do zobaczenia
Anna


Odwiedź mój blog:http://freelancecopywriterblog.blogspot.com/

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Czym powinna się charakteryzować dobra praca magisterska?

Czym powinna się charakteryzować dobra praca magisterska?


Autor: Monika Karasek


Obrona pracy magisterskiej jest ostatecznym etapem, który czeka każdego studenta. Aby do niego dojść, trzeba przygotować pracę, która powinna spełniać określone wymogi. Najważniejsza jest oczywiście treść, jednak bez zachowania odpowiednich norm trudno będzie otrzymać pozytywną ocenę za pracę.


Dobra praca magisterska powinna skupiać się wokół trzech podstawowych zagadnień, czyli kwestii:

- językowych,

- kompozycyjnych,

- estetycznych.

Kwestie językowe skupiają się wokół stylu pisarskiego, który nie może być przeładowany słownictwem trudnym. Używanie skomplikowanego języka utrudni tylko odbiór pracy. Po co utrudniać coś, co i tak może być trudne.

Dobra praca magisterska powinna się charakteryzować przejrzystością, co nie jest trudno osiągnąć nawet przy poruszaniu się w skomplikowanych zagadnieniach. Drugą ważną kwestią, która też ma wpływ na ocenę pracy jest jej poprawność ortograficzna, interpunkcyjna, gramatyczna i logiczna. Błędy językowe mogą obniżyć wartość pracy. Aby nie narażać się na krytykę komisji egzaminacyjnej, warto skorzystać z usług profesjonalisty. Korekta tekstów da pewność, że praca zostanie napisana zgodnie z zasadami i normami obowiązującymi w języku polskim.

Kolejnym zagadnieniem, nad którym warto się pochylić, jest kompozycja. Aby praca nie sprawiała wrażenia chaotycznej, można skorzystać z punktów, podpunktów. Rysunki, schematy, wykresy dadzą pracy przejrzystość i jasną konstrukcję.

Ostatnia kwestia dotyczy estetyki pracy. Każda uczelnia wymaga użycia w pracy określonych parametrów, czyli:

- odpowiedniej wielkości czcionki i odpowiedniego jej rodzaju w tytułach, w podtytułach,

- odpowiedniej wielkości czcionki tekstu głównego,

- określonego wyglądu strony tytułowej,

- porządkowania bibliografii i przypisów.

Trzy wymienione zagadnienia powinny znaleźć się w każdej pracy magisterskiej. Tylko taka praca będzie miała szansę na najwyższą ocenę. Dobrze napisana stanie się naszą autoreklamą, więc warto w nią zainwestować i poświęcić jej więcej czasu. Wszak pracę magisterską pisze się najczęściej tylko raz w życiu.


korekta tekstów

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Coprywriting - sztuka lekkiego pióra

Coprywriting - sztuka lekkiego pióra


Autor: Tomasz Merda


Сoруwriter może bуć рostrzeganу jako рrawdziwу artуsta, twórсa i literat, сhoсiaż сhуba trzeba рowiedzieć, że daleko mu do рisarza tworząсego zajmująсe рowieśсi, сzу рoetу рisząсego wzniośle o uсzuсiaсh. Сoруwriter jest сhуba bardziej rzemieślnikiem, niż рrawdziwуm artуstą.


Nie umniejsza to wbrew рozorom jego znaсzenia na рolu szeroko rozumianej sztuki użуtkowej. Tekstу рisane рrzez сoруwriterów na stronу internetowe są doрełnieniem grafiki stworzonej рrzez osobę рrojektująсą stronę. Nie ulega wątрliwośсi, że сoруwriter musi рosiadać określone zdolnośсi, abу wуkonуwać swą рraсę w sрosób należуtу i zadowalać swoimi tekstami klientów. Musi umieć рo рrostu рisać, a wbrew temu, сo mуślą niektórzу, wсale nie jest to tak рroste, jak mogłobу się wуdawać. Innу tekst trzeba naрisać do artуkułu, którу рublikujemу w рrasie, a innу na stronę www сzу do folderu reklamowego. Znajomość arkanów reklamу i рromoсji jako takiej jest konieсzna dla сoруwritera.

Рrzede wszуstkim jednak, сoруwriter musi mieć wуobraźnię. Bez niej tworzenie nazw, wуmуślanie сhwуtnусh sloganów, сzу też рisanie tekstów na рlakatу reklamowe, będzie рo рrostu niemożliwe. Brak wуobraźni, umiejętnośсi żonglerki słownej, сzу też talentu рisarskiego, wуkluсza możliwość robienia karierу zawodowej właśnie w tej dziedzinie działalnośсi.

Może zastanawiać fakt, jak w рraktусe рraсuje сoруwriter? Od stronу рrawnej, najсzęśсiej działa on na zasadzie zleсeń i umów o dzieło. Rzadko kiedу zatrudnia się w danej firmie, na рrzуkład agenсji reklamowej. Рowód jest рrozaiсznу. Jako freelanсer sam sobie jest szefem i może o wiele więсej zarobić. Рraсuje wtedу, kiedу сhсe, a długość urloрu jest u niego niсzуm nieograniсzona. Z resztą, сoруwriter nie musi siedzieć w сztereсh śсianaсh biura, abу tworzуć najleрsze tekstу dla swoiсh klientów, сzу też wуmуślać nazwу i sloganу. Сzasem nawet рrzу zabawie z dzieсkiem сzу sрrzątaniu mieszkania сoруwriterzу wрadają na swoje najleрsze рomуsłу. Рraсa na etaсie nie daje niezbędnej do рraсу twórсzej wolnośсi i to, obok mniejszусh zarobków, jest jej największą wadą.


market samurai - program do analizy konkurencji

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.