niedziela, 8 grudnia 2013

Jak napisać dobrą informację prasową?

Jak napisać dobrą informację prasową?


Autor: Marcin Jankowski


Przeczytaj poradę jak poprawnie i ciekawie napisać informację prasową, która zainteresuje czytelników i redakcje serwisów internetowych.


Każdy umie pisać - jeden lepiej drugi gorzej. Ale każdy kto chce opublikować komunikat prasowy chce aby zainteresował on czytelników i spowodował popularność opisywanego produktu czy wydarzenia. Informacja prasowa jest nadal dla wielu podstawowym źródłem komunikacji ze światem mediów.

Poniżej chciałbym w skrócie przedstawić kilka porad jak powinna wyglądać dobrze napisana informacja prasowa.

Najważniejszym elementem każdego tekstu, każdego artykułu czy wiadomości prasowej jest tytuł. Większość z nas od przeglądania aktualnych wiadomości zaczyna od przeczytania właśnie tytułu. Jeżeli będzie ciekawy to zaczynamy czytać całą wiadomość jeśli nie przechodzimy do kolejnego. Tytuł powinien składać się maksymalnie z 12 słów.

Kolejnym elementem jest ogólne streszczenie całej wiadomości. Każde kolejne zdanie powinno poruszać coraz mniej szczegółów. Skonstruuj tę część aby składała się z kilku akapitów. Odpowiedz na kilka pytań: Kto?, Co?, Kiedy?, Gdzie? i Dlaczego? Pisząc informację prasową pisz o rzeczach ważnych dla czytelnika.

Informacja powinna być pisana zwięźle i konkretnie faktów, których dotyczy. Pisz ją w 3 osobie. Nie używaj wykrzykników ani podkreśleń. Co najwyżej kursywę.

Końcowy akapit powinien zawierać dane organizacji, której dotyczy – nazwę, dane adresowe i kontaktowe.

Cała informacja prasowa powinna się składać z około 350 słów. Jedna strona formatu A4. Kiedy już skończysz pisać informację daj ją przeczytać osobie, która nic o sprawie nie i określi czy tekst jest napisany merytorycznie.

Co do publikacji informacji prasowej możesz ją rozesłać do różnych redakcji oraz serwisów internetowych, które opublikują Twój tekst.


Witam proszę o publikację tekstu zawierającego linki w treści bez znacznika nofollow. Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Copywriter - Co musi wiedzieć copywriter o twoim produkcie zanim napisze ofertę/reklamę?

Copywriter - Co musi wiedzieć copywriter o twoim produkcie zanim napisze ofertę/reklamę?


Autor: Rafał Lipnicki


Czy wiesz, co copywriter powinien wiedzieć na temat twojego produktu albo usługi zanim zacznie pisać dla niego reklamę lub ofertę? Przeczytaj poniższy artykuł o copywritingu, żeby się tego dowiedzieć.


Zanim copywriter napisze pierwsze zdanie oferty, to musi mieć wiedzę na temat:

1. celu oferty
2. co jest grupą docelową
3. produktu albo usługi


Cel oferty - tzn. co chcesz, żeby oferta osiągnęła. Co chcesz, żeby czytający zrobił? Nie musi to być od razu sprzedaż, ale np. prośba o wysłanie broszury, telefon do ciebie, umówienie się na spotkanie itd.

Im copywriter więcej wie o grupie docelowej dla produktu/usługi, tym łatwiej będzie mu przekonać tę grupę do tego, że rzeczywiście warto zainwestować w to, co proponujesz.

Im większa jest wiedza copywritera na temat grupy docelowej, tym najczęściej skuteczniejsza jest oferta.

Jedna rzecz to określić grupę docelową, a druga to zdobyć na jej temat jak najwięcej informacji. Nie jest to bardzo łatwe, ale też nie musi wymagać wielkich kosztów - co jest dobrą wiadomością dla małych firm.

Copywriter powinien "wczuć się" w przedstawiciela grupy docelowej. Jeśli kiedyś spuściłeś z oczu dziecko (przyjaciela, kota albo psa) i nie mogłeś go znaleźć, to pewnie próbowałeś domyślić się gdzie poszło – możliwe, że starałeś się myśleć w taki sposób, w jaki mogło myśleć dziecko. Mniej więcej na tym samym polega "domyślanie się" potrzeb, jakie może mieć grupa docelowa dla produktu/usługi.

Zwykle trzeba:

1. Czytać gazety, czasopisma, książki, które czyta grupa docelowa.
2. Oglądać filmy, programy telewizyjne.
3. Tak samo postępować w przypadku programów radiowych.
4. Rozmawiać z ludźmi, którzy mogą być potencjalnymi klientami.
5. Analizować oferty/reklamy konkurencji (jeśli są dobre).


Oprócz wiedzy na temat grupy docelowej, na potrzeby copywritingu copywriter powinien wiedzieć jak najwięcej na temat produktu, który opisuje. Powinien zadać takie pytania jak:

1. Co to jest? Z czego ten produkt jest zrobiony?
2. Dlaczego został stworzony albo wymyślony?
3. Skąd się wziął?
4. Od kiedy jest na rynku? Kiedy został wymyślony?
5. Jak został stworzony? Jakie są korzyści z używania tego produktu?


Potrzebujesz skutecznej oferty, która sprzeda twój produkt lub usługę? Zobacz teraz: http://www.marketing21.pl/copywriting-skuteczna-ofert-na-strone-www/

Rafał Lipnicki -- Marketing21.pl Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

wtorek, 12 lutego 2013

Copywriting - Jak powinna wyglądać twoja oferta?

Copywriting - Jak powinna wyglądać twoja oferta?

Autorem artykułu jest Rafał Lipnicki


Czy wiesz jak powinna wyglądać twoja oferta? Co zrobić, żeby nie była nachalna? Jak sprawić, żeby potencjalni klienci chętnie ją czytali? Jeśli przeczytasz ten artykuł, dowiesz się tego.

Każdego dnia człowiek ogląda średnio 3,5 tys. reklam. Zobaczy je w telewizji, na billboardach i posłucha w radiu. Mało prawdopodobne, żeby taka osoba chciała zobaczyć na stronie www twojej firmy kolejną nachalną reklamę.

Istnieje pewna, raczej niewielka, grupa użytkowników Internetu, która dokładnie wie, co chce kupić i szuka tylko najkorzystniejszej oferty. Ale jest też druga grupa, dużo większa, która jest zwyczajnie niezdecydowana. Ta grupa szuka przede wszystkim informacji.

Niewiele jest ludzi, którzy przeglądają strony internetowe po to tylko, żeby czytać reklamy. Większość z nich chce najpierw znaleźć wartościowe informacje i dopiero później dzięki nim podjąć decyzję o zakupie. (Dlatego copywriting i pisanie skutecznych i równocześnie ciekawych ofert tak dobrze sprawdza się w Internecie).

Nie chodzi tu tylko o drogie produkty. Zanim klient kupi coś taniego, np. książkę, również musi się chwilę zastanowić. Wiele osób zanim kupi książkę przegląda recenzje i opinie innych czytelników, żeby upewnić się, że warto poświęcić czas i pieniądze na jakiś tytuł.

Wiele firm traktuje Internet jak jakiś wielki kanał sprzedaży wysyłkowej (prawie jak Telesklep albo Mango24). Strony takich firm to albo nieskuteczna i nachalna reklama, albo - druga skrajność - nieskuteczna i niekonkretna reklama jak z ulotki.

Copywriter powinien najpierw napisać na stronie WWW o problemach klienta i o tym jak je rozwiązać dzięki konkretnemu produktowi albo usłudze, a dopiero potem przekonać do tego, że warto wydać na to rozwiązanie pieniądze.

Strona www firmy nie może być "normalną" reklamą. Taka strona powinna pomagać klientom. Dać im informacje, których szukują. Być raczej poradą niż wciskaniem rozwiązań, które sprzedaje firma. Według Davida Ogilvy-ego tekst-ofertę, która przypomina artykuł przeczyta sześciokrotnie więcej osób niż zwykłą reklamę. Dlatego warto zainwestować w profesjonalny copywriting, bo im więcej osób przeczyta twoją ofertę, tym więcej z niej skorzysta.

---

Potrzebujesz skutecznej oferty, która sprzeda twój produkt lub usługę? Zobacz teraz: http://www.marketing21.pl/copywriting-skuteczna-ofert-na-strone-www/

Rafał Lipnicki -- Marketing21.pl

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Copywriting - Jakie zdjęcie zamieścić w ofercie albo w reklamie?

Copywriting - Jakie zdjęcie zamieścić w ofercie albo w reklamie?

Autorem artykułu jest Rafał Lipnicki


Czy wiesz jakiego typu zdjęcia powinien zamieścić copywriter w twojej ofercie? Co przyciąga najlepiej uwagę? W jakim miejscu powinno znajdować się zdjęcie? Dowiesz się, gdy przeczytasz ten artykuł.

Copywriting to nie tylko tekst. Copywriter musi pamiętać także o dobrych zdjęciach w reklamie/ofercie. Badania wskazują, że zdjęcia ludzi, dzieci i zwierząt najskuteczniej przyciągają wzrok, a jedno większe zdjęcie bardziej przyciągnie uwagę niż kilka mniejszych.

Zdjęcia dzieci przyciągają szczególnie uwagę kobiet. A kto patrzy na kobiety w reklamach? Wbrew pozorom – inne kobiety, tak jak na mężczyzn patrzą inni mężczyźni (co np. wykorzystuje miesięcznik Men’s Health i inne o podobnej tematyce).

Insytut Gallupa po przeanalizowaniu danych zebranych na podstawie ok. 30 tys. ankiet stwierdził, że ludzie najchętniej oglądają:

1. zdjęcia z dziećmi,
2. zdjecią z grupą dorosłych,
3. zdjęcia związane ze sportem,
4. zdjęcia, na których znajdują się zwierzęta,
5. krajobrazy

Zwykle najlepsze są zdjęcia, na których wykonywana jest konkretna czynność i na których coś się dzieje. Zdjęcia nieruchome odbierane są zazwyczaj jako nieciekawe.

Jeśli twój copywriter zamierza wykorzystać zdjęcie przedstawiające produkt, to dobrze będzie jeśli pokaże na tym zdjęciu kogoś, kto używa tego produktu.

Zdjęcie, na którym znajduje się osoba, która używa odkurzacza jest ciekawsze niż zdjęcie, na którym jest sam odkurzacz.

Inaczej będą wyglądały koszula, garnitur albo krawat, jeśli zobaczymy je na kimś, kto nie tylko się uśmiecha, ale także wygląda na kogoś inteligentnego, przystojnego i odnoszącego sukcesy.

Dotyczy to najróżniejszych produktów - dywanów, odkurzaczy, przenośnych odtwarzaczy i margaryny, a więc wszystkiego, co może opisać copywriting.

Zdjęcie ma przede wszystkim przyciągać uwagę, więc niech będzie jak najbliżej nagłówka i początku oferty.

---

Potrzebujesz skutecznej oferty, która sprzeda twój produkt lub usługę? Zobacz teraz: http://www.marketing21.pl/copywriting-skuteczna-ofert-na-strone-www/

Rafał Lipnicki -- Marketing21.pl

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Jak napisać dobry post na blog, aby inni chcieli czytać?

Jak napisać dobry post na blog, aby inni chcieli czytać?

Autorem artykułu jest Ewa Maria Szulc


On pędzi przez Internet z prędkością 100 km na godzinę, gdy z impetem wpada na Twój blog. Rozgląda się przez moment, błyskawicznie skanuje wzrokiem tytuły i podobnie jak w przypadku spotkania kogoś w świecie rzeczywistym, masz tylko kilka sekund, aby zatrzymać jego uwagę na dłuższą chwilę.

Najważniejsze są tytuł i 2 pierwsze zdania - jeśli zaciekawią czytelnika, może przeczyta Twój post do końca. Nie łudź się nadzieją, że w postach najbardziej liczy się treść. Kluczowe są forma i sposób jej przekazywania, ponieważ aby odwiedzający zechciał przeczytać coś więcej niż tytuł, musi poczuć się zaciekawiony i co najważniejsze musi znaleźć w treści coś co jest ważne dla niego.
Zwróć uwagę na ostatnie 3 słowa - ważne dla niego, a nie dla Ciebie.

Zasiadasz do pisania. Zastanów się najpierw po co piszesz akurat ten post? Jaki cel chcesz osiągnąć, co chcesz aby czytelnik zrobił w efekcie przeczytania Twojego postu: przeszedł do sklepu i kupił, czy zapisał się na listę mailingową?
Czyli każdy post ma swój cel i aby go osiągnąć, musi przykuć uwagę, przekazać treść w przystępny sposób, powinien być trochę subiektywny i zachęcać wprost do tego czego oczekujesz po czytającym.

Jakie posty są dobre?

1. Dobry blog post jest tylko odrobinę osobisty.
Nie opowiadaj wszystkiego ze wszystkimi detalami, ale nawet jeśli prowadzisz blog biznesowy, czy branżowy, wtrącanie osobistych informacji nada Twojemu blogowi unikalnego charakteru i spowoduje, że czytelnicy poczują bardziej osobisty kontakt. Im bardziej osobiście będą traktowac Twoje wypowiedzi, tym częściej będą wracać.

2. Dobry post ma intrygujący tytuł i blisko związany z treścią.
Dobry tutuł powinien bezpośrednio dotykać sedna twojego posta. Jeśli będzie intrygujący bądź prowokujący, tym lepiej. Jeśli zastanawiasz się czy tytuł powinien być bardziej intrygujący, niż adekwatny do treści, wybierz raczej ten drugi.
Niech pusta kreatywność nie zwycięża nad rozsądkiem.
Jeśli treścią posta jest przepis jak najlepiej upiec chleb, to niech z tym będzie związany tytuł, a nie z jakością chleba ze sklepu. "Przepis na pyszny chleb na liściach dębowych - zrób to sam" będzie lepszym tytułem (choć może ten jest akurat mało intrygujący) niż sam "Chleb", czy "Ostatnio popsuł się smak chleba."

3. Dobry post jest skoncentrowany na przekazaniu sedna Twojej myśli.
Dobry post ma tylko jeden cel. Jeśli kusi Cię, aby opowiedzieć przy przepisie na chleb, co zrobił Twój wspanialy kot, to raczej napisz 2 posty. Potraktuj temat odrębnie. Łączenie tematów, rozmywa siłę przekazu.

4. Dobry post linkuje do ciekawych stron.
Twój czytelnik doceni chęć dzielenia się wiedzą i ułatwiania mu życia. Linkuj swoje posty do innych stron, tylko wtedy gdy w Twojej ocenie są wystarczająco ciekawe i dopasowane kontekstowo do Twojego bloga lub posta. Twoja użyteczność i chęć pomocy zostanie doceniona przez czytelników, którzy będą Ci wdzięczni za to, żewyszukałeś ciekawe strony na temat, który ich tak bardzo interesuje. Dzięki Tobie oszczędzają czas i tym chętniej będą Cię odwiedzać.

5. Dobry post zawiera świeżą treść.
Najlepiej, aby treść była całkowicie świeża i nowa, ale mogą to być również treści znane, ale podane w odświeżonej formie.
Nie oznacza, to że nie możesz publikować informacji ciekawych dla Twojej branży, ale nie powielaj treści. Najlepiej odnieś się do przekazywanej informacji i podaj ją własnymi słowami. Nawet nie myśl o tym, aby po prostu publikować te same treści, które znajdują się na innych stronach www.
Jeśli 'pobierzesz' czyjąś treść i opublikujesz bez zgody autora, nie sądź, że uda Ci się to ukryć. Istnieją obecnie w sieci bezpłatne narzędzia, które wyszukują identyczną treść. Łatwo jest ustalić, gdzie jest opublikowana wybrana treść, a autor pewnie będzie wiedział czy udzielił Ci zgody na publikację.

6. Dobry post jest przejrzysty.
Nie chodzi tylko o czcionkę, ale także styl pisania i strukturę tekstu. Dziel tekst na części, nadawaj im śródtytuły - pomyśl o czytelniku, dobrze gdyby wiedział czego i w którym momencie może się spodziewać.

7. Dobry blog post jest subiektywny.
Inni czytają blogi, ponieważ zawierają one mnóstwo ciekawych, praktycznych informacji oraz subiektywną ocenę tematów, zjawisk czy wydarzeń. Lubimy wiedzieć co inni sądzą na dany temat, dlatego lubimy czytać blogi. Blog nie jest odhumanizowaną publikacją. Osobowość autora i subiektywne oglądanie świata jego oczami może być wręcz fascynujące.

8. Dobry blog post nawiązuje do zainteresowań czytelników i do tematyki bloga.
Internauci odwiedzają Twój blog, ponieważ interesuje ich określony temat. Zmiana tematyki postów jest drugim w kolejności najważniejszym powodem porzucania bloga przez czytelników. Jeśli piszesz o dekoracji wnętrz, to zmiana tematyki na kulinarną spowoduje odejście dotychczasowych czytelników. Zanim pojawią się nowi upłynie dużo czasu, więc zastanów się dobrze zanim zaczniesz pisać o czymś innym. A jeśli chcesz koniecznie pisać blog kulinarny, to załóż nowy.

---

Autor: Ewa Maria Szulc podpowiada co zrobić, aby to twój blog był najlepszy www.NajlepszyBlog.com

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl