Dlaczego ???
Autorem artykułu jest Dominik Szmaj
Dlaczego “dlaczego” jest takie ważne? :) Dlaczego “dlaczego” jest takie ważne? :)
Pomyśl teraz nad taką scenką. Widzisz się z potencjalnym klientem, rozmawiasz z nim przez telefon, przez skype’a lub jakiś inny komunikator. Rozmowa idzie wyśmienicie. Skontaktował się z Tobą w sprawie jakichś wątpliwości.
W pewnym momencie klient wypowiada niekorzystną dla Ciebie informację. Ty bezwiednie pytasz się “Dlaczego?”, przecież tak dobrze się rozmawiało, negocjacje lub rozmowa szła w dobrym kierunku, a tu nagle taka zmiana. Nie potrafiłeś się z tym pogodzić… było to dla Ciebie nie do przyjęcia i niewiele myśląc wypowiedziałeś to zdradliwe pytanie.
Wierz mi, że nie ma bardziej zwodniczego pytania w biznesie, szczególnie jeśli chodzi o rozmowy handlowe. W tym momencie podłożyłeś sobie minę, która tylko czeka na to żeby eksplodować Tobie pod nogami.
Klient zaczyna wymyślać coraz to nowe “dlaczego Twoja oferta lub usługi są złe” i co gorsza zaczyna się utwierdzać w swoim przekonaniu, że coś jest nie tak. Cały wysiłek włożony w ten kontakt zostaje ustawicznie podmywany aż do całkowitej klapy tej rozmowy jaką jest wymijające “zastanowię się nad tym jeszcze”.
Straciłeś w ten sposób być może jednego z najlepszych klientów, a na pewno się już nigdy nie przekonasz o tym czy był by zyskownym :)
Popatrzmy jednak na to pytanie z innej strony. Może ono być jednak bardzo przydatne i utwierdzać klienta w przekonaniach dla Ciebie korzystnych.
Przeanalizuj poniższe pytania:
* Dlaczego nam się tak dobrze rozmawia?
* Dlaczego ta oferta może być dla pana/pani korzystna?
* Dlaczego wybrałby pan nasz produkt
Widzisz różnicę? Z pewnością tak :) Używaj tego słowa bardzo mądrze i wystrzegaj się sabotowania swoich dokonań przez mimowolne wypowiadanie go w nieodpowiedni sposób.
Właśnie dlatego “dlaczego” może być istotne ---
Aby dowiedzieć się więcej na ten temat odwiedź bank wiedzy o e-biznesie i koniecznie zapisz się na listę adresową.
Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz