czwartek, 10 stycznia 2013

Dlaczego???

Dlaczego ???

Autorem artykułu jest Dominik Szmaj


Dlaczego “dlaczego” jest takie ważne? :) Dlaczego “dlaczego” jest takie ważne? :)

Pomyśl teraz nad taką scenką. Widzisz się z potencjalnym klientem, rozmawiasz z nim przez telefon, przez skype’a lub jakiś inny komunikator. Rozmowa idzie wyśmienicie. Skontaktował się z Tobą w sprawie jakichś wątpliwości.

W pewnym momencie klient wypowiada niekorzystną dla Ciebie informację. Ty bezwiednie pytasz się “Dlaczego?”, przecież tak dobrze się rozmawiało, negocjacje lub rozmowa szła w dobrym kierunku, a tu nagle taka zmiana. Nie potrafiłeś się z tym pogodzić… było to dla Ciebie nie do przyjęcia i niewiele myśląc wypowiedziałeś to zdradliwe pytanie.

Wierz mi, że nie ma bardziej zwodniczego pytania w biznesie, szczególnie jeśli chodzi o rozmowy handlowe. W tym momencie podłożyłeś sobie minę, która tylko czeka na to żeby eksplodować Tobie pod nogami.

Klient zaczyna wymyślać coraz to nowe “dlaczego Twoja oferta lub usługi są złe” i co gorsza zaczyna się utwierdzać w swoim przekonaniu, że coś jest nie tak. Cały wysiłek włożony w ten kontakt zostaje ustawicznie podmywany aż do całkowitej klapy tej rozmowy jaką jest wymijające “zastanowię się nad tym jeszcze”.

Straciłeś w ten sposób być może jednego z najlepszych klientów, a na pewno się już nigdy nie przekonasz o tym czy był by zyskownym :)

Popatrzmy jednak na to pytanie z innej strony. Może ono być jednak bardzo przydatne i utwierdzać klienta w przekonaniach dla Ciebie korzystnych.

Przeanalizuj poniższe pytania:

* Dlaczego nam się tak dobrze rozmawia?
* Dlaczego ta oferta może być dla pana/pani korzystna?
* Dlaczego wybrałby pan nasz produkt

Widzisz różnicę? Z pewnością tak :) Używaj tego słowa bardzo mądrze i wystrzegaj się sabotowania swoich dokonań przez mimowolne wypowiadanie go w nieodpowiedni sposób.

Właśnie dlatego “dlaczego” może być istotne ---

Aby dowiedzieć się więcej na ten temat odwiedź bank wiedzy o e-biznesie i koniecznie zapisz się na listę adresową.

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz