sobota, 6 października 2018

Wynajmij copywritera i przegoń konkurencję

Wynajmij copywritera i przegoń konkurencję


Autor: Marta Kliś


Według badań Wyższej Szkoły Marketingu w Poznaniu niemal 60% polskich firm nie korzysta z usług copywriterów. Część z nich nie ma takiej potrzeby, ponieważ nie komunikuje się za pomocą słowa pisanego z klientami. Przeważająca jednak część przedsiębiorstw ogranicza w ten sposób swoje szanse na sukces. Po co ci copywriter i co może dla ciebie zrobić?


Copywriter – nie tylko slogany reklamowe

Wbrew utartemu wyobrażaniu, copywriter nie zajmuje się jedynie wymyślaniem spotów i sloganów reklamowych. Specjalizacji jest znacznie więcej, oto najważniejsze z nich:

- content copywriting – zajmuje się tworzeniem treści na potrzeby komunikacji z klientami w internecie. Wśród tekstów wyróżnić można: poradniki, artykuły promocyjne i sponsorowane, notatki prasowe, wpisy na profile social media, opisy produktów.

- seo copywriting – tutaj copywriter zajmuje się przede wszystkim tworzeniem treści pod pozycjowanie serwisu, częściowo pokrywa się to z rolą content copywritera,

- klasyczny copywriting – klasyczne hasła reklamowe, spoty radiowe i telewizyjne, treści do katalogów, ulotek, teksty sprzedażowe.

Jak widać – zakres jest dość spory. Część tych działań zlecić możesz pracownikowi z odpowiednimi umiejętnościami lub zająć się nimi samodzielnie. Są jednak aspekty, do których zdolny copywriter jest nieodzowny. Są to wszystkie teksty, które mają pozyskać dla ciebie klienta. Tekst reklamowy jest niczym twój dział sprzedaży. Skuteczny jest w stanie wygenerować oszałamiające efekty. Dane, które przytoczyliśmy wyżej, pokazują, że prawdopodobnie twoja konkurencja odpuściła temat. Ty walcz.

Na co zwrócić uwagę przy współpracy z copywriterem?

Decydując się na współpracę z copywriterem powinieneś określić cel, który ci przyświeca. Jakie działanie tekst powinien wywoływać wśród czytelników? Mają zadzwonić, kupić produkt, odwiedzić twoją restaurację? A może potrzebujesz poradnika, który wespnie się wysoko w przeglądarce Google i zyska wiele wyświetleń (jednocześnie budując ekspercki wizerunek twojej firmy)?

Jeśli trudno jest ci skonkretyzować swoje oczekiwania – poproś o to copywritera na początku współpracy. Osoba z doświadczeniem będzie umiała ci pomóc oraz określić, jakie efekty wywołały jej poprzednie prace. To także dobre kryterium, pozwalające ocenić zakres działania copywritera.

Kolejnym ważnym aspektem jest brief. Decyduj się na firmy, które zaczynając współpracę, dążą do uzyskania jak największej ilości informacji. Niekoniecznie musi to być brief, wystarczy lista pytań o to, jakiego rodzaju tekst chcesz uzyskać.

Zanim copywriter przystąpi do współpracy – należy podpisać umowę. Poproś o jej szkic na początku. Nie zalecamy współpracy z firmami, które takowej nie proponują. W razie problemów umowa pozwala rozwiązać wiele z nich, bez uciekania się do sprawy sądowej. W umowie zwróć uwagę na to, czy firma copywriterska oferuje poprawki do tekstu, jak skonstruowany jest zapis odnośnie przeniesienia praw autorskich oraz jak wyglądają kwestie terminów, odstąpienia od umowy i kar za niedotrzymanie warunków.

I najważniejsze zalecenie: poproś o portfolio wcześniej wykonanych prac. Jeśli twoje zlecenie jest specyficzne i chcesz mieć gwarancję, że dana firma podoła – możesz poprosić o próbkę tekstu. W przypadku najlepszych copywriterów musisz się liczyć z tym, że będzie ona płatna. Na darmowe testy zgadzają się jedynie osoby bez dużego doświadczenia.


Jeśli powyższe rady są dla ciebie przydatne – skorzystaj z naszej oferty. Odwiedź stronę https://www.efea.pl/copywriting/ i zapytaj o niezobowiązującą wycenę.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

20 komentarzy:

  1. W ostatnich latach content marketing stał się niezwykle ważny i wielu copywriterów ma ręce pełne roboty. Treści powstają na potęgę. Wiele z nich czytają tylko roboty Google. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. To prawda co mówi przedmówca, ale jednak dobry content powinien się obronić i zostanie zauważony przez uczestników. Tylko musi on być dobrze opracowany, content marketing musi być robiony wg planu, nie przypadkowo.

    OdpowiedzUsuń
  3. W dzisiejszych czasach teksty są coraz bardziej istotne, jeśli chodzi o promocje strony internetowej w sieci. W końcu content is king!

    OdpowiedzUsuń
  4. No właśnie sugerując się poradami z Państwa bloga (i nie tylko) planuję w końcu zlecenie copywritingu jakiejś profesjonalnej agencji. Jedna z opcji, którą rozważam to copywriting wrocław - co Państwo sądzą?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiedziałem, że w 2019 ktoś jeszcze pozyskiwał backlinki z takich miejsc i w taki żenujący sposób. Kwintesencja subtelności.

      Usuń
  5. Oczekiwania powinny być dość wysokie, ponieważ reklama wbrew pozorom tania nie jest, więc zależy na tym, aby efekty były dość duże. Najlepiej takimi formami zajmą się agencje reklamowe i jedą z takich jest https://tearsofjoy.pl/content-marketing/ Przejrzyjcie sobie jej ofertę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  7. Uważam, że interesującą opcją jest również content marketing. Chcielibyście spróbować i sprawdzić, jak to wszystko działa? Jeśli tak, to koniecznie powinniście zerknąć sobie na stronę http://adnext.pl/onas/content-marketing/ po wszystkie potrzebne informację. Gwarantuję, że będziecie zadowoleni.

    OdpowiedzUsuń
  8. Warto również pomyśleć o działaniach w mediach społecznościowych np. na facebooku https://fabrykamarketingu.pl/reklama-na-facebooku/ . Umożliwiają one dopasowanie treści do konkretnego odbiorcy, przez co zwiększamy szansę na zdobycie potencjalnego klienta

    OdpowiedzUsuń
  9. Cenne informacje i wskazówki. Tego typu działania pozwolą na dotarcie do szerszego grona odbiorców. Reklama i treści są w tym przypadku bardzo ważne

    OdpowiedzUsuń
  10. miło się czyta te wpisy!

    OdpowiedzUsuń
  11. Muszę przyznać, że można znaleźć u Ciebie masę cennych informacji! Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  12. Super wpis. Wszystkie informacje jak najbardziej pomocne

    OdpowiedzUsuń
  13. Wskazówki godne polecenia.

    OdpowiedzUsuń
  14. Uważam, że ten temat został fajnie przedstawiony.

    OdpowiedzUsuń
  15. Tak, nie jest łatwo znaleźć dobrego copywritera. Ale to jest tego warte

    OdpowiedzUsuń