O jakości tekstów do pozycjonowania.
Autor: Robert Wąsik
Dobry tekst pozycjonujący to nie tylko środek do zbudowania wysokiej pozycji w wyszukiwarce, ale raczej sposób na zaprezentowanie własnej firmy. Z własnego doświadczenia wiem, że im lepsze teksty są wykorzystywane do pozycjonowania, tym więcej klientów jest w stanie znaleźć firmę nawet jeśli nie znajduje się ona na najwyższej pozycji.
Kluczem do sukcesu często jest dobra lokalizacja tekstów pozycjonujących. Tak samo jak internetowe Yellow Pages są najlepszym miejscem w kategorii katalogów, tak samo można znaleźć pewne lepsze strony do publikacji dłuższych artykułów tematycznych. Zysk z tego jest dwojaki. Po pierwsze bezpośredni wzrost pozycji, ponieważ z reguły mówimy tu o stronach o wysokiej wartości linków wychodzących, a po drugie, możliwość dotarcia bezpośrednio do klienta. Na przykład: prowadząc stronę firmy zajmującej się tematyką wystroju wnętrz, opłaca się umieszczać wpisy na ogólnodostępnych blogach tematycznych, tak samo jak opłaca się komentować notki, które już się tam znajdują. Czytelnicy blogów tematycznych to przecież nasi potencjalni klienci, stąd dobra jakość musi iśc w parze z dobrą alokacją zasobów.
Co ważne, jakość jest tutaj pojęciem względnym. Tekst pozycjonerski jest dobry wtedy, kiedy za dobry uznają go osoby należące do naszej grupy docelowej. Kolejny przykład: tekst, który teraz czytasz jest adresowany do osób zajmujących się copywritingiem, pozycjonerów i osób, które chciałyby zlecić pozycjonowanie, natomiast z cała pewnością nie do mistrzów tego fachu, których niczym nowym nie zaskoczę. Dlatego też mogę używać tu określonego zasobu słów czy terminów mniej-więcej fachowych. Gdyby natomiast miała to być lekcja kursu pozycjonowania, należałoby użyć zupełnie innego stylu. Oczywiście nie usprawiedliwia to tworzenia tekstów obiektywnie bezwartościowych, które nie spodobają się nikomu, poza autorem- jest to przejaw ignorancji lub wręcz celowe, szkodliwe działania. Dlatego jakość, owszem, można potraktować do pewnego stopnia instrumentalnie, pod warunkiem jednak, że mimo wszystko nie pozostawimy jej przypadkowi.
Autorem artykułu jest Robert Wąsik, kierownik firmy PozycjaPlus, oferujacej optymalizację, pozycjonowanie firmy i tworzenie perfekcyjnych tekstów pozycjonerskich.
Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.
Pozycjonowanie powinno być jednak traktowane bardziej jako promocja stron, a to dlatego, że tak zwane teksty zapleczowe pozycjonują się same całkiem nieźle i często znajdują się na bardzo wysokich lokatach w wynikach wyszukiwania. Jeśli są to wysokiej jakości teksty, należy się oczywiście cieszyć, ponieważ zwiększają świadomość klientów i jeśli nasza działalność utrzymuje wysoki standard, niejako między wierszami taki tekst zwiększa nasze szanse. Niestety, wciąż wielu pozycjonerów (i ich klientów również) uważa, że najlepszym rozwiązaniem jest przełożenie kosztów pozycjonowania na ilość, a nie na jakość tekstów. Sytuacja jest więc paradoksalna, bo banku przez wyszukiwarkę nie znajdziemy inaczej, niż tylko wpisując bezpośrednio nazwę.