sobota, 19 września 2015

Czy usługi seo copywritera są przydatne?

Czy usługi seo copywritera są przydatne?


Autor: Maciej Ciećko


Sieć tworzą artykuły i wszelkie formy multimedialnego kontaktu człowieka z człowiekiem. W tym całym zamieszaniu trzeba się też promować, zdobywać linki, najlepiej tekstowe. Ich wartość jest uzależniona od wielu czynników, ale głównym staje się jakość pisania. Czy seo copywriter, a raczej "tekściarz" na zlecenie, jest Ci potrzebny?


Świat internetowej treści

Rozwiązywanie problemów ludzi za pośrednictwem tematycznych artykułów oscylujących wokół określonej tematyki jest kluczem do sukcesu w środowisku Internetu. Człowiek, który trafi na witrynę rozwiązującą jego problemy, zostanie przy niej na dłużej, zainteresuje się autorem. Strona O mnie jest jedną z najczęściej odwiedzanych podstron po głównej zakładce. Trzeba się z tym liczyć. Budowanie zaufania oraz optymalizacja słów kluczowych to podstawa przetrwania w trudnym środowisku konkurencyjnym.

Kim w zasadzie jest seo copywriter?

To zawód wyodrębniony w środowisku pozycjonowania. Linki wymagają posiadania znakomitych tekstów, a pisarz na zlecenie potrafi wykonać ich ogromną ilość. Najlepsi w branży produkują około dwudziestu stron A4 sensownych wpisów. Wyda Ci się to niemożliwe, ale tacy ludzie raczej nie chwalą się swoimi zdolnościami. Po prostu wspomagają pozycjonerów, realizują wiele zleceń, prowadzą własne strony www, zarabiają na treści.

Czy warto?

Wyobraź sobie, że seo copywriter, chociaż kojarzony z marną jakością tekstów preclowych, nie jest miernym pisarzem. Wypadałoby powiedzieć, że nazwa seo copywriter jest niepoprawna. Bardziej odpowiedni byłby redaktor online. W tym sensie to człowiek wielu zainteresowań. Dodając do tego umiejętność bardzo szybkiego pisania na klawiaturze oraz szybkiego czytania, uzyskuje się specjalistę potrafiącego z dnia na dzień tworzyć treść, która uzupełni praktycznie całe zaplecze w doskonałej formie.

Zadaj sobie teraz pytanie, czy przypadkiem nie warto zapłacić tych kilku złotych za specjalistyczny artykuł pochodzący wprost od zawodowca?


Pisanie online-seo copywriter na zlecenie.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Jak być płodnym seo copywriterem?

Jak być płodnym seo copywriterem?


Autor: Karolina Ch


Czasem nachodzą człowieka chwile, gdy zwyczajnie nie ma o czym pisać, nawet wtedy, gdy nosimy dumnie miano: seo copywriter. To dziwne uczucie spędza sen z powiek i sprawia, że myśli kłębią się w sposób nieuporządkowany. Co na to poradzić?


Po pierwsze nie możemy robić sobie długich przerw w pisaniu. Palce muszą pozostać rozpisane, tak samo jak i umysł. Każdego dnia powinniśmy coś stworzyć, choćby drobny artykuł na własne zaplecze. Wszyscy mamy prywatne zajęcia, które odciągają nas od pracy i każdy z nas wie, jak ciężko pozbierać się do pisania po wakacjach czy urlopie. Dlatego powinniśmy pisać o czymś, co sprawia nam przyjemność. Każdy ma przecież jakieś hobby wykraczające poza seo copywriting. Pisanie tekstów seo to nie jest cały nasz świat, niektórzy z nas w zaciszu własnego domu tworzą również poezję, inni promują wiedzę o świnkach morskich... nie rezygnuj z tego podczas urlopu.

Staraj się pogłębiać swoją wiedzę. Co prawda, nie nauczysz się kreatywności, bo kreatywne myślenie jest raczej wrodzoną umiejętnością, jednak zawsze możesz podreperować swój styl i popracować nad słownictwem. Pomaga w tym nie tylko czytanie książek o rodzimym języku, ale także tych rozrywkowych, których czytanie sprawia nam wyraźną przyjemność.

Mówisz, że brak Ci inspiracji? Odnajdź ją sam, nikt tego za Ciebie nie zrobi. Sam najlepiej wiesz, co pomaga Ci pisać. Dla jednych jest to muzyka, dla innych ciekawe zdjęcie, jeszcze inni piszą artykuły na strony internetowe pod wpływem czytania artykułów innych osób. Niektórym pomaga kawa, innym odrobina cukru, czyli coś, co pobudza organizm do działania.

Czy czujesz się zainspirowany, czy nie, teksty seo same się nie napiszą - nie ma mowy! Nie składaj wszystkiego na brak inspiracji, po prostu siądź nad klawiaturą i intensywnie pisz. Płodność w tym przypadku bierze się ze zwykłej, ciężkiej pracy.


Seo copywriter zaprasza do współpracy. Pisanie tekstów na Twoje indywidualne zamówienie.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Cechy dobrego SEO copywritera...

Cechy dobrego SEO copywritera...


Autor: Karolina Ch


Mówi się, że copywriter powinien mieć „lekkie pióro”. Nie wiem natomiast, czy ktokolwiek zastanawiał się głębiej nad tym stwierdzeniem. Mówią też, że ktoś, kto żyje z tworzenia tekstów, powinien być kreatywny. Tymczasem to nie jedyne cechy, które powinna posiadać osoba pisząca Twoje teksty. Sprawdź!


Osobiście „lekkie pióro” definiuję jest jako naturalny talent do spisywania swoich myśli w sposób czytelny, bez błędów gramatycznych, składniowych, stylowych i ortograficznych. Pisanie powinno być płynne, bez zastanawiania się nad każdym zdaniem artykułu czy książki. Uważam, że można określić kogoś posiadaczem „lekkiego pióra” dopiero wtedy, gdy teksty są spójne, w miarę bezbłędne, dobre merytorycznie już w pierwszej fazie pisania i nie potrzebują sporej korekty. Nie wiele osób mieniących się mianem seo copywriter pisze w ten sposób. Nawet jeśli posiadają „lekkie pióro” nie używają go, ponieważ nie pozwalają na to śmiesznie niskie stawki oferowane w branży. Dlatego też „lekkie pióro” definiowane jest przez nich w inny sposób - jako proste lanie wody w jak najszybszym czasie tak, by stawka godzinowa wyszła możliwie wyższa niż 5 zł/h. Każdy wie, że przy takich stawkach nie da się przygotować dobrych artykułów o ile copywriter ma jakiegoś zewnętrznego sponsora (na przykład rodziców) :-)

Kreatywność. W tym przypadku nie uważam, by kreatywność była niezwykle potrzebna. Owszem dla tych copywriterów, którzy piszą teksty reklamujące towary i wymyślają całe kampanie marketingowe jest to cecha niezbędna. Tymczasem osoba zajmująca się pisaniem tekstów pozycjonujących, powinna mieć raczej bogaty zasób słownictwa i umiejętność transformacji zdań, czyli przedstawiania tych samych treści w inny sposób oraz umiejętność wyszukiwania informacji. Uważam, że ma to niewiele wspólnego z kreatywnością. Moim zdaniem osobę możemy określić jako kreatyną wtedy, gdy tworzy coś zupełnie z niczego i jego dzieło ma określoną wartość artystyczno-merytoryczną lub tylko artystyczną. Chyba seo nie potrzebuje artyzmu, a może się mylę?

Umiejętność samodzielnego wyszukiwania informacji i szybkiego ich przyswajania, a następnie przetwarzania i przekazywania we własnym tekście to coś, bez czego dobry seo copywriter nie jest w stanie się obyć. Dodatkowym atutem jest dobra znajomość języka angielskiego, gdyż polski internet nadal jest uboższy w informacje. Bez tych umiejętności wykreowany tekst jest jedynie bełkotem, papką słów, których nie chce się czytać. Jeśli przy tym jest napisany bez błędnie, użytkownik docelowy go przeczyta do końca z nadzieją na jakieś konkrety, jednak będzie odczuwał niesmak. Szukał bowiem informacji, których nie znalazł.

Pamiętajmy, że na teksty pozycjonujące, bez względu na to, jak fatalnie są napisane, czytają nie tylko boty google, ale też i ludzie. Nie wystarczy jedynie umieścić słów kluczowych w artykule, by skutecznie pozycjonował. Zawartość stron zapleczowych powinna zatrzymać odbiorców tekstów na dłuższy czas. To też ich odwiedziny i czas, który poświęcą na zatrzymanie się na Twojej stronie decyduje o tym, jaką wartość ma umieszczony na niej link.


Seo copywriter - Twoja strona zapleczowa może zawierać słowa kluczowe i mieć pożyteczną, interesującą treść.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

czwartek, 19 lutego 2015

Lekkie pióro generuje zyski z pisania

Lekkie pióro generuje zyski z pisania


Autor: Maciej Ciećko


Oprócz piszącego długopisu i ciepłej kawy jest jeszcze kilka innych czynników, które mogą pomóc w stworzeniu dobrego tekstu. Największą zasługę ma w tym talent, ale nawet bez niego można wyćwiczyć styl pisania. A oto kilka "rzeczy", które z pewnością pomogą przyszłemu pisarzowi.


Lekkie pióro

Nie chodzi oczywiście o wagę pióra, ale o lekkość przelewania myśli na papier lub klawiaturę komputera, krocząc tokiem myślenia człowieka współczesnego, powszechnie nazywanego "homo computerusem". Posiadanie lekkiego pióra na pewno pomoże copywriterom, dziennikarzom czy pisarzom, ponieważ w ich pracy chodzi głównie o przyciągnięcie czytelnika słowami.

A więc czy lekkość pisania może sprawić, że książkę czy jakiś tekst przeczyta więcej osób? Tak, ponieważ ma lekkość odbioru. Każdy seo copywriter musi dążyć do takiego stanu.

Czy lekkość pisania to umiejętność, którą można nabyć?

Niestety, tylko po części. Możliwe jest oduczenie się pewnych nawyków i nabranie innego stylu, ale lekkie pióro to coś, z czym najlepiej się urodzić. Systematyczne ćwiczenia i zapisanie stosu kartek na pewno w jakimś stopniu pomogą, ale trudno zastąpić naturalny talent.

Warto ćwiczyć, bo własny styl może znaleźć wielbicieli, którzy z przyjemnością będą czytać stworzone w nim teksty.

Istnieje kilka technik pracy z tekstem, które z pewnością pomogą wszystkim, którzy chcą trafić do czytelników.

Pierwszy z nich to odnoszenie się bezpośrednio do czytelnika. Idealnie sprawdza się na blogach. Kolejną techniką jest pisanie w formie bezosobowej. Wykorzystuje się ją najczęściej do tekstów informacyjnych.

Kreatywność

Właśnie ta cecha pomoże Ci wznieść się na nowy poziom pisarskiego fachu. Człowiek kreatywny nie powinien mieć problemu z dotarciem do czytelnika, stworzeniem własnego stylu i pisaniem w niepowtarzalny sposób.

Na zakończenie

Na kreatywne pisanie nie ma przepisu, trzeba po prostu ćwiczyć, rozwijać wyobraźnię i obserwować efekty. Kreatywność to umiejętność wymyślania nowych rzeczy, dlatego dzięki niej łatwiej budować unikalne artykuły. Pisz dużo, a efekty przyjdą z czasem.


Chcesz mieć super teksty na swojej stronie www? Seo copywriter czeka na zlecenie. Kup też gotowe artykuły.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Jak samodzielnie stworzyć skuteczną ofertę sprzedażową

Jak samodzielnie stworzyć skuteczną ofertę sprzedażową


Autor: Michał Rybicki


Już za chwilę pokażę Ci, jak rozpocząć proces tworzenia tekstów oraz ofert sprzedażowych. Od czego warto zacząć, na czym należy się skupić, jak maksymalnie zwiększyć efektywność tekstów. Stosowanie się do przedstawionego schematu wpłynie pozytywnie na konwersję oraz zainteresowanie Twoimi tekstami, usługami i produktami.


Być może zdarza Ci się pisać teksty na stronę firmową, bloga, sales latter bez konkretnego planu działania, często chaotycznie i w pośpiechu.

Spróbuję pomóc Ci zmienić nastawienie i pokazać, że w łatwy sposób, stosując się do kilku zasad i konkretnego planu, można osiągnąć znacznie lepsze rezultaty.

Ten temat powinien Cię zainteresować, jeśli tworzysz:
- teksty na stronę firmową,
- oferty dla infoproduktów lub usług,
- reklamy typu AdWords oraz Facebook Ads

oraz pozostałe teksty marketingowe, seo artykuły czy zwykłe wpisy na bloga.

Przedstawiam Ci prosty schemat oraz proces tworzenia tekstów marketingowych.

Faza wstępna

1. Przestudiuj produkt

Punkt wydaje się banalny, ale tylko z pozoru. Jeśli produkt jest stworzony przez Ciebie, nie ma z tym problemu – znasz jego słabe i mocne strony.

Jeśli piszesz tekst sprzedażowy (np. na zlecenie) o produkcie, który dopiero poznajesz – przestudiuj go dokładnie. Odszukaj jego wady i zalety.

Załóżmy, że tym produktem jest e-book. Przeczytaj go co najmniej raz, zaznacz najciekawsze fragmenty, które potem zacytujesz w ofercie. Jeśli poczujesz produkt, proces pisania będzie przebiegał sprawniej.

2. Zbadaj rynek

Badanie rynku to priorytet.

Możesz wejść na fora oraz portale branżowe związane z Twoją działalnością i przeczytać, co ludzie mają do powiedzenia, wyłapać, jakie mają problemy, zbadać, czego oczekują i potrzebują.

W ten sposób nie tylko dokładnie sprecyzujesz swoją grupę docelową, ale również zaczerpniesz inspiracje. Tę wiedzę wykorzystasz z pewnością w swoich tekstach i ofertach.

3. Przejrzyj konkurencyjne oferty

Przestudiuj konkurencyjne oferty, wybierz te najciekawsze (zainteresowanie produktami konkurencji możesz śledzić m.in. na allegro), przenalizuj schemat oferty oraz wyciągnij wnioski. Nie kopiuj tekstów słowo w słowo, postaw na oryginalność.

Możesz posłużyć się natomiast sprawdzonymi schematami i wzorcami, których używa Twoja konkurencja.

Przykład: konkurent ma świetną ofertę, która reklamuje kurs tworzenia stron internetowych. Po ilości opinii i zbadaniu zainteresowania jego produktami, stwierdzasz, że produkt sprzedaje się bardzo dobrze. To dla Ciebie znak, że warto dokładnie przeanalizować ofertę konkurencji. Możesz zbadać dosłownie wszystko: kolory, grafikę, nagłówki, ułożenie tekstu, itp.

Przy pisaniu własnej oferty możesz wykorzystać podobny schemat, który, jak wskazała analiza, świetnie działa i sprzedaje u konkurencji.

Podkreślam – nie ma mowy o kopiowaniu tekstów słowo w słowo. Musisz działać etycznie, w przeciwnym wypadku, efekt będzie odwrotny do zamierzonego.

4. Zdefiniuj idealnego klienta

Przykład: Moim idealnym klientem jest młody przedsiębiorca, w wieku do 30 lat, prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą. Przedsiębiorca ten mieszka w dużym mieście i prowadzi mobilny tryb życia. Ceni sobie najwyższą jakość usług, wysoki stopień zaangażowania i terminowość.

Pomyśl koniecznie o swoim idealnym kliencie. Spróbuj opisać go w miarę precyzyjnie, w kilku lub kilkunastu zdaniach. Takie postępowanie nie tylko pomoże Ci później pisać oferty i teksty (konkretne i sprecyzowane, z odpowiednim słownictwem), ale również w dłuższym okresie wpłynie pozytywnie na Twój biznes.

Będziesz w stanie dokładnie określić, do kogo kierujesz swoją ofertę.

Proces pisania

1. Pobudź kreatywność

Przed pisaniem koniecznie poszukaj źródła inspiracji. Nie siadaj do tworzenia ofert i tekstów bez mentalnego przygotowania.

Znajdź swój sposób na pobudzenie koncentracji, kreatywności i motywacji. Jeśli jeszcze go nie masz – poznaj moje 4 sposoby na zwiększenie kreatywności.

Ten prosty krok znacznie usprawni proces tworzenia tekstów. Ciekawe pomysły będą się mnożyć, a problem z brakiem weny ominie Cię bezpowrotnie.

Ważne: nie bagatelizuj tego punktu. Sposoby, które możesz wykorzystać to: muzyka, drzemka, bieganie, spacer, książka, filmiki motywacyjne, itd. Na pewno wiesz, co działa na Ciebie najlepiej.

2. Zacznij pisać

To czas na tworzenie tekstów. Pisz i nie przejmuj się niepoprawną stylistyką, błędami, brakiem logiki i niespójnością. Nie dbaj o szczegóły.

Wprowadź wszystkie dane, pomysły i elementy, które udało Ci się odszukać w pierwszym etapie.

Nie będzie to trudne, bo przecież masz już sprecyzowanego idealnego odbiorcę, znasz swój rynek oraz oferty konkurencyjne. Wiesz, co działa i masz za sobą proces wzmacniający kreatywność, prawda?

3. Zrób przerwę

Jeśli już skończysz – zrób sobie przerwę z pisaniem. Najlepiej do końca dnia. Staraj się nie poprawiać tekstu od razu po zakończeniu pisania (chyba, że masz bardzo napięty grafik). Nowy dzień to nowe inspiracje, pomysły, poprawki i chłodna kalkulacja.

Faza końcowa

1. Poprawki

Czas na poprawki. Przeanalizuj swój tekst, wprowadź zmiany i korekty. Zajmij się stylistyką, błędami i spójnością. Nadaj swojemu dziełu odpowiedni kształt.

2. Daj przeczytać znajomym

Przed publikacją pokaż swoje teksty znajomym, rodzinie, dobrym klientom. Niech wypowiedzą się na ich temat. Niemal za każdym razem dostaniesz garść cennych informacji zwrotnych i propozycje poprawek.

Nie ma znaczenia, czy Twoją mocną cechą jest empatia. Nigdy nie zakładaj czegoś na 100%, bo klienci szybko to zweryfikują.

3. Porównaj się z innymi

W tym kroku masz już przygotowany tekst lub ofertę. Twoje dzieło sprzedażowe jest kompletne i oczekuje już tylko na weryfikację rynkową.

Przypomnij sobie teraz najlepszą ofertę konkurencyjną, przejrzyj ją ponownie i porównaj ze swoją. Spróbuj ocenić, czy Twoja oferta jest ciekawsza, a produkt atrakcyjniej przedstawiony. Postaw się w roli klienta i zastanów, z której oferty lepiej skorzystać. Jeśli nie z Twojej – poprawiaj ją aż do skutku.


Uwaga! Jeśli potrzebujesz konsultacji e-biznesowych poprzez e-mail lub skype'a (budowanie listy adresowej, marketing internetowy, e-mail marketing, autoresponder, pozycjonowanie, copywriting) - skontaktuj się ze mną teraz.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.