sobota, 19 września 2015

Kiedy tekst jest przydatny dla SEO?

Kiedy tekst jest przydatny dla SEO?


Autor: Robert Wąsik


Tekst jak tekst, szereg wyrazów, układających się w logiczną całość. Jednak SEO ma na swoje potrzeby własną definicję i własny zarys charakterystyki tekstu pozycjonującego. Jaki on powinien być, żeby jak najwięcej zyskać?


1. Przede wszystkim tekst pozycjonujący powinien być unikalny w skali internetu. Wyszukiwarki mają własny sposób na określenie, czy można dany fragment uznać za unikalny, czy nie. Na nasz użytek w zupełności wystarczy wiedza, że nic, co napiszemy sami, nie zostanie uznane za duplikat.

2. Po drugie, tekst musi być na temat. W innych krajach jest to norma, a u nas bywa z tym, delikatnie mówiąc, różnie. Jedna z podstawowych zasad SEO mówi jednak, że im bliższa tematyce strony linkowanej tematyka strony linkującej, tym wyższa moc linku.

3. Po trzecie wreszcie, teksty SEO muszą być poprawne. Pisałem o tym zagadnieniu już wielokrotnie, ale nie zaszkodzi powtórzyć - pojedynczy błąd (o ile nie jest błędem kardynalnym), nie będzie działał jak kotwica sukcesu, ale na pewno też nie stanie się jego motorem. Kotwicę sukcesu można natomiast zbudować na błędach ortograficznych i nagminnym łamaniu zasad języka polskiego.

4. Tekst musi znaleźć swoje miejsce. Wielotematyczne blogi są miejscem dobrym, o ile są naprawdę zadbane. O wiele lepiej jednak budować coś w rodzaju tematycznego zaplecza, czyli znaleźć sobie takie strony, które z założenia już będą dla nas lepsze, bliższe tematycznie, krytycznie moderowane i zadbane.

5. Tekst SEO, choć zazwyczaj regulaminem ograniczony, reklamą być nie może, i tak nią, de facto, jest. Każdy może taki tekst odszukać, wykorzystać i na jego podstawie dokonywać wyboru.

Prawda jest taka, że wszystko, co jest pisane z pozycji fachowca, dotyczy konkretnego tematu i zostanie korzystnie umieszczone, może przynieść poprawę wyniku w Google. Problemem będzie dopiero świadome naruszenie którejś z tych zasad i to wielokrotne.


PozycjaPlus- autorzy skutecznych tekstów pozycjonerskich

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Czym jest seo copywriting?

Czym jest seo copywriting?


Autor: Robert Wąsik


Rozwój technik pozycjonerskich stał się przyczynkiem do ciągłej walki autorów algorytmów wyszukiwarek z pozycjonerami. Pierwszym zależy na powstrzymaniu drugich przed stosowaniem nieetycznych metod i zniekształcaniem list wyników wyszukiwania.


Gdzieś w tym chaosie powstała pilna potrzeba, aby SEO rozwinęło się w poważną gałąź marketingu. Do Polski jednak ta potrzeba jeszcze nie dotarła. Być może to wina młodego rynku, który cały czas za ważniejsze uważa ceny usług, a nie ich opłacalność. Oczywiście to wszystko jest tylko kwestią definicji, jednak powoli pojawiają się już pierwsze oznaki panowania nowego systemu, w którym niepoślednią rolę odgrywa SEO-copywriting. Co to takiego?
Copywriting to nic innego jak pisarstwo, choć przystosowane do wymogów XXI wieku i jego środków przekazu. Copywriter jest po prostu twórcą, rzeźbiarzem słów, a powodem używania tu angielskiego słowa jest fakt, że polski rynek (i to potwierdza sporo badań) niechętnie przyjmuje choćby lepszą usługę, ale występującą pod polską nazwą, niż byle co, o ile się to byle co nazwie po angielsku, najlepiej bezsensownym lub niezrozumiałym skrótem. Chcę więc trochę odczarować SEO-copywriting.
Jest to po prostu sztuka tworzenia tekstów pozycjonerskich. Ktoś może zauważyć, że ja sam stwierdziłem, że pozycjonowanie nie ma wiele wspólnego z czystą grą. To fakt. Ale właśnie odpowiednie teksty pomagają to zmienić. SEO-copywriting to twórczość pośrednia pomiędzy materiałami reklamowymi a recenzjami. Dzięki artykułom pozycjonującym napisanym przez dobrego pisarza można nie tylko promować witrynę w wyszukiwarce, co jest domeną SEO, ale także bezpośrednio kontaktować się z potencjalnymi klientami.
SEO copywriter to osoba, której zadaniem jest rzetelne, uczciwe opisywanie produktów, usług i stron internetowych oraz promowanie ich w sieci w taki sposób, aby nie naruszało to ani zasad narzuconych przez Google, ani netykiety, ani dobrego smaku. To po prostu druga, pogodniejsza twarz SEO - twarz uczciwa, tworzona przez ludzi, którzy chcą zmieniać internet na lepsze, zamiast tylko przekrzykiwać się bez ładu i składu.


seo copywriting profesjonalnie

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Największe błędy seo copywritera

Największe błędy seo copywritera


Autor: Maciej Ciećko


W zawodzie copywritera, tak jak w każdym innym, można popełniać błędy, które w wielu przypadkach mogą spowodować utratę klientów, a co za tym idzie mniej zleceń i pieniędzy. A oto największe pomyłki copywriterów pracujących "na własny rachunek" i zajmujących się pisaniem tekstów na zlecenie.


Nieefektywna autopromocja. Podczas promowania swoich usług w celu uzyskania zlecenia też można przesadzić. Nadmierne zachwalanie własnej osoby może zniechęcić potencjalnego zleceniodawcę, ponieważ może on pomyśleć, że mydlenie oczu swoimi zaletami ma je zamknąć na błędy w warsztacie pisarskim. Dla świętego spokoju warto mieć pod ręką darmowe próbki.

Zbyt niska cena. Jeśli zleceniodawca prosi o napisanie dziesięciu wartościowych artykułów liczących po kilka tysięcy znaków w ciągu trzech dni, a ktoś uważający się za "doświadczonego copywritera" proponuje złotówkę za jeden tekst to jest to zjawisko przynajmniej śmieszne. No bo jaki doświadczony seo copywriter tak nisko się ceni? Odpowiedź jest prosta: żaden. I wbrew pozorom taka niska stawka może zniechęcić wymagającego klienta, który oczekuje dobrych tekstów od profesjonalisty. Niektórzy wykonawcy faktycznie mogą wyspecjalizować się w mocnym stopniu i obniżyć stawki. Rzadko jednak na kogoś takiego można trafić. Jeżeli to się już stanie, takiego kogoś należy trzymać się jak najdłużej, ponieważ otrzymujesz maksymalną wartość w najniższej cenie.

Niepunktualność. To najgorsza wada, jaką może mieć seo copywriter. Niewywiązanie się z terminu pierwszego zlecenia u nowego klienta raczej nie zaowocuje nowymi ofertami w przyszłości. I nic dziwnego. Zleceniodawca, który płaci za tekst, oczekuje uczciwych uzgodnień w tym aspekcie.

Błędy ortograficzne i interpunkcyjne. Czy ktoś, kto je popełnia, może w ogóle nazwać się copywriterem? Nie. Dlatego jeśli osoba, która nie miała piątek z dyktand i chce się zabrać za copywriting, powinna przeczytać słownik.


Seo copywriter do Twojej dyspozycji

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Czy usługi seo copywritera są przydatne?

Czy usługi seo copywritera są przydatne?


Autor: Maciej Ciećko


Sieć tworzą artykuły i wszelkie formy multimedialnego kontaktu człowieka z człowiekiem. W tym całym zamieszaniu trzeba się też promować, zdobywać linki, najlepiej tekstowe. Ich wartość jest uzależniona od wielu czynników, ale głównym staje się jakość pisania. Czy seo copywriter, a raczej "tekściarz" na zlecenie, jest Ci potrzebny?


Świat internetowej treści

Rozwiązywanie problemów ludzi za pośrednictwem tematycznych artykułów oscylujących wokół określonej tematyki jest kluczem do sukcesu w środowisku Internetu. Człowiek, który trafi na witrynę rozwiązującą jego problemy, zostanie przy niej na dłużej, zainteresuje się autorem. Strona O mnie jest jedną z najczęściej odwiedzanych podstron po głównej zakładce. Trzeba się z tym liczyć. Budowanie zaufania oraz optymalizacja słów kluczowych to podstawa przetrwania w trudnym środowisku konkurencyjnym.

Kim w zasadzie jest seo copywriter?

To zawód wyodrębniony w środowisku pozycjonowania. Linki wymagają posiadania znakomitych tekstów, a pisarz na zlecenie potrafi wykonać ich ogromną ilość. Najlepsi w branży produkują około dwudziestu stron A4 sensownych wpisów. Wyda Ci się to niemożliwe, ale tacy ludzie raczej nie chwalą się swoimi zdolnościami. Po prostu wspomagają pozycjonerów, realizują wiele zleceń, prowadzą własne strony www, zarabiają na treści.

Czy warto?

Wyobraź sobie, że seo copywriter, chociaż kojarzony z marną jakością tekstów preclowych, nie jest miernym pisarzem. Wypadałoby powiedzieć, że nazwa seo copywriter jest niepoprawna. Bardziej odpowiedni byłby redaktor online. W tym sensie to człowiek wielu zainteresowań. Dodając do tego umiejętność bardzo szybkiego pisania na klawiaturze oraz szybkiego czytania, uzyskuje się specjalistę potrafiącego z dnia na dzień tworzyć treść, która uzupełni praktycznie całe zaplecze w doskonałej formie.

Zadaj sobie teraz pytanie, czy przypadkiem nie warto zapłacić tych kilku złotych za specjalistyczny artykuł pochodzący wprost od zawodowca?


Pisanie online-seo copywriter na zlecenie.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Jak być płodnym seo copywriterem?

Jak być płodnym seo copywriterem?


Autor: Karolina Ch


Czasem nachodzą człowieka chwile, gdy zwyczajnie nie ma o czym pisać, nawet wtedy, gdy nosimy dumnie miano: seo copywriter. To dziwne uczucie spędza sen z powiek i sprawia, że myśli kłębią się w sposób nieuporządkowany. Co na to poradzić?


Po pierwsze nie możemy robić sobie długich przerw w pisaniu. Palce muszą pozostać rozpisane, tak samo jak i umysł. Każdego dnia powinniśmy coś stworzyć, choćby drobny artykuł na własne zaplecze. Wszyscy mamy prywatne zajęcia, które odciągają nas od pracy i każdy z nas wie, jak ciężko pozbierać się do pisania po wakacjach czy urlopie. Dlatego powinniśmy pisać o czymś, co sprawia nam przyjemność. Każdy ma przecież jakieś hobby wykraczające poza seo copywriting. Pisanie tekstów seo to nie jest cały nasz świat, niektórzy z nas w zaciszu własnego domu tworzą również poezję, inni promują wiedzę o świnkach morskich... nie rezygnuj z tego podczas urlopu.

Staraj się pogłębiać swoją wiedzę. Co prawda, nie nauczysz się kreatywności, bo kreatywne myślenie jest raczej wrodzoną umiejętnością, jednak zawsze możesz podreperować swój styl i popracować nad słownictwem. Pomaga w tym nie tylko czytanie książek o rodzimym języku, ale także tych rozrywkowych, których czytanie sprawia nam wyraźną przyjemność.

Mówisz, że brak Ci inspiracji? Odnajdź ją sam, nikt tego za Ciebie nie zrobi. Sam najlepiej wiesz, co pomaga Ci pisać. Dla jednych jest to muzyka, dla innych ciekawe zdjęcie, jeszcze inni piszą artykuły na strony internetowe pod wpływem czytania artykułów innych osób. Niektórym pomaga kawa, innym odrobina cukru, czyli coś, co pobudza organizm do działania.

Czy czujesz się zainspirowany, czy nie, teksty seo same się nie napiszą - nie ma mowy! Nie składaj wszystkiego na brak inspiracji, po prostu siądź nad klawiaturą i intensywnie pisz. Płodność w tym przypadku bierze się ze zwykłej, ciężkiej pracy.


Seo copywriter zaprasza do współpracy. Pisanie tekstów na Twoje indywidualne zamówienie.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.