piątek, 21 grudnia 2012

FAQWAY jako skuteczna forma perswazji

FAQWAY jako skuteczna forma perswazji

Autorem artykułu jest Darek Puzyrkiewicz


Każda wizyta na stronie internetowej to konwersacja. Każde kliknięcie to pytanie. Witryny, które nie odpowiadają na pytania internautów skazane są na śmierć i zapomnienie. Uratuj swoją Stronę, zanim będzie za późno. Wykorzystaj do tego potężną i niewyczerpalną siłę, jaka kryje się za pytaniami zadawanymi przez internautów. Każda wizyta na stronie internetowej to konwersacja. Każde kliknięcie to pytanie. Witryny, które nie odpowiadają na pytania internautów skazane są na śmierć i zapomnienie. Uratuj swoją Stronę, zanim będzie za późno. Wykorzystaj do tego potężną i niewyczerpalną siłę, jaka kryje się za pytaniami zadawanymi przez internautów.

W Internecie nic nie dzieje się bez przyczyny. Efekty jakie osiągasz są wynikiem twoich działań. Jeżeli oczekujesz spektakularnych rezultatów, musisz zrobić coś wyjątkowego. Nie mam tu na myśli wielkich i kosztownych kampanii promocyjnych. Jest bowiem naturalna siła w Internecie, której wykorzystanie prowadzi do zaskakujących wyników.

Copywriting a pytania

Ludzie mają mnóstwo pytań, na które szukają odpowiedzi. Nie trzeba ich zachęcać do tego. To naturalna siła, która pcha ponad 13 milionów Polaków w objęcia Internetu. Jest jak ogromna rzeka, która płynie dzień i noc i nigdy nie wysycha. Jej nurt może posłużyć do napędzenia elektrowni wodnej, która raz zbudowana przez długi czas dostarczy darmowej energii.

FAQWAY to sposób wykorzystania tej siły. Istotą tej metody jest koncentracja na pytaniach, jakie zadają sobie internauci i powiązanie odpowiedzi ze sprzedawanym produktem lub usługą. Wystarczy wykorzystać strumień pytań, aby małym kosztem napędzić tryby biznesu online. Jeżeli uczciwie odpowiesz na pytania klientów i dostarczysz wartościowych rozwiązań ich problemów - osiągniesz sukces.

FAQWAY to sposób komunikacji z internautami, którym ciągle się spieszy. Zadając pytanie, chcą oni wyklikać sobie natychmiastową odpowiedź. Nie mają czasu i ochoty przedzierać sie przez strony tekstów. Odpowiedź musi być szybka, krótka i konkretna. Dopiero potem przychodzi czas na szersze wyjaśnienia.

Dzięki FAQWAY zyskujesz ogromną przewagę nad konkurencją. Mało kto jeszcze tak naprawdę koncentruje się na potrzebach internatów. Ten, kto pierwszy dostarczy cennej i poszukiwanej informacji stanie się liderem w swojej branży.

FAQWAY w praktyce

Aby wykorzystać siłę FAQWAY musisz zacząć od spisania podstawowych pytań, jakie może zadać czytelnik twojego serwisu. Postaw się w roli odwiedzającego stronę. Spójrz na swoją witrynę, jakbyś dopiero ją odkrył. Jakie pytania byś zadał? Co interesowałoby cię w związku z tematem serwisu? Czego byś szukał? Postaraj się być konkretny w kreowaniu pytań.

Zazwyczaj witryny internetowe (oferty) koncentrują sie na tym, jaka to firma i produkt są wspaniałe. My skupimy się na tym, o co pytają i czego szukają potencjalni klienci. To muszą być ich pytania, a nie takie, które sam chciałbyś zadać.

7 podstawowych pytań

Oprócz setek niepowtarzalnych pytań, jakie będą zadawali sobie internauci, jest grupa takich, na które musisz dać odpowiedź w pierwszej kolejności. Są one na tyle ogólne, że będą pasowały do każdego serwisu. Nie znaczy to, że mają mieć dokładnie taka formę, jak te poniżej. Muszą jednak dotyczyć 7 sygnalizowanych zagadnień:

1. Co tu można znaleźć?
2. W czym mi to pomoże?
3. Jak to działa?
4. Czy ktoś w ogóle tego używa?
5. Kto za tym stoi?
6. Ile to kosztuje?
7. Co konkretnie muszę zrobić, aby kupić/zamówić/zlecić realizację moich celów?


Kiedy już możliwie dużą liczbę pytań i napiszesz odpowiedzi, musisz wybrać sposób ich prezentacji na stronie.

Dwa sposoby prezentacji odpowiedzi

1. Strona z Frequently Asked Questions
To najprostszy sposób. Wystarczy stworzyć specjalną podstronę z pytaniami i odpowiedziami. Krótkie pytania i konkretne odpowiedzi. Musi to być jednak coś więcej niż tylko informacja. W odpowiedź wpisz swój produkt lub usługę. Na przykład, czysto informacyjna odpowiedź na pierwsze pytanie, dla mojego serwisu mogłaby wyglądać tak:

Pytanie: Co tu można znaleźć?
Odpowiedź: W serwisie DynaNet.pl znajdziesz konkretne porady na temat pisania skutecznych ofert i tekstów, których celem jest sprzedaż produktów i usług w Internecie.

Jak można wykorzystać tę odpowiedź do sprzedaży? Na przykład tak:

Pytanie:Co tu można znaleźć?
Odpowiedź: W serwisie DynaNet.pl znajdziesz konkretne porady na temat pisania skutecznych ofert i tekstów, których celem jest sprzedaż produktów i usług w Internecie. Możesz też znaleźć tu copywritera, który zamieni twoją stronę w bezlitosną maszynę do zdobywania klientów.

Oczywiście styl odpowiedzi zależy od tego, do kogo jest ona skierowana. Są dziedziny, w których niewskazane są obrazowe stwierdzenia typu bezlitosna maszyna do zdobywania klientów. Dopasuj stylistykę do charakteru odbiorcy twojego przekazu.

Inną metodą sprzedaży poprzez FAQ jest tworzenie specjalnych pytań i tendencyjnych odpowiedzi. Przykładowo, do zestawu podstawowych 7 pytań, mogę dodać takie:

Pytanie: Jak najszybciej mogę zwiększyć sprzedaż na swojej stronie?
Odpowiedź: Zamiast tracić cenny czas na próby samodzielnego napisania skutecznych tekstów, możesz zlecić to copywriterowi. Aby zamówić skuteczny tekst, pisz na adres: darek@dynanet.pl

2. Strona z ofertą
W tym przypadku pytania i odpowiedzi wplatamy w treść strony z ofertą. Trzeba to jednak zrobić w taki sposób, aby zarówno pytania, jak i odpowiedzi były łatwe do odnalezienia na stronie.

Przypominam, że według ekspertów z dziedziny usability, internauci nie czytają stron internetowych, tak jak na przykład gazety. Zamiast tego skanują witrynę, w poszukiwaniu wyróżniających się, interesujących elementów. Stąd bardzo efektywnym sposobem prezentacji online są wszelkiego rodzaju listy i punkty. Niekoniecznie muszą to być pytania i odpowiedzi. Podobny efekt uzyskamy przekształcając je w akapity z podtytułami. W ramach przykładu przekształcimy w ten sposób ostatnie pytanie:

Szybki sposób na zwiększenie sprzedaży poprzez stronę w Internecie

Wielkość sprzedaży w Internecie zależy przede wszystkim od skuteczności tekstów promujących produkt lub usługę. Tylko nielicznym udaje się stworzyć naprawdę przekonującą ofertę. Czasami próby samodzielnego pisania takich tekstów przez właścicieli serwisów kończą się tragicznie. Zamiast zwiększenia sprzedaży, amatorskie teksty powodują jej dramatyczny spadek. Dlatego najlepszym wyjściem jest zlecenie napisania tego typu tekstów copywriterowi. Skuteczny tekst można zamówić, pisząc na adres: darek@dynanet.pl

Pewnym problemem może być uzyskanie rzeczywistych pytań, jakie internauci zadają w związku z naszą firmą, produktem lub usługą. Jednym ze sposobów na ich uzyskanie jest stworzenie i wyeksponowanie formularza do zadawania pytań. W ten sposób serwis nabiera faktycznie interaktywnego charakteru, bowiem zadawane przez zainteresowanych pytania mają wpływ na prezentowane treści.

Jak widzimy, FAQWAY jest prostym sposobem na to, by bez ponoszenia zbędnych kosztów zwiększyć współczynnik konwersji na naszych stronach. Poprzez rzeczywistą koncentrację na pytaniach zadawanych przez odwiedzających, FAQWAY staje się potężnym narzędziem perswazji. ---

Chcesz poznać tajniki copywritingu i za darmo otrzymać poradnik na temat pisania skutecznych ofert i reklam? Sprawdź www.dynanews.pl

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

6 najczęsciej popełnianych blędów marketingowych

6 najczęsciej popełnianych blędów marketingowych.

Autorem artykułu jest Piotr Kaminiok


Sprawdź czy popełniasz, któryś z tych błędów i dowiedz się jak je naprawić. 1 Marketing do niewłaściwych osób.

Czy wiesz do kogo kierujesz promocję swojej firmy? Czy zastanawiasz się do kogo dotrą Twoje reklamy? Czy myślałeś nad tym, czy odbiorcy Twoich reklam, Twojej promocji mogą być zainteresowani Twoim produktem?

Czy raczej promujesz się na oślep, do wszystkich. Licząc na cud, że jakoś to będzie.
Myśląc, że wśród dużej grupy osób znajdzie się ktoś zainteresowany Twoim produktem. Prawie nie jesteś w błędzie. Z pośród tysięcy ludzi do których kierujesz swoją promocję znajdzie się jakiś chętny na Twój produkt.

Ale taki sposób promocji przypomina próbę rozłupania skorupki jajka, młotem pneumatycznym. Dużo zachodu, dużo wysiłku i jeszcze więcej hałasu a efekt? Raczej nie nadający się do jedzenia.

Określ swoją grupę docelowa i przestań reklamować się na ślepo. Jeżeli chcesz wypromować swoją usługę musisz najpierw wiedzieć komu chcesz ją sprzedać. Kto jest Twoim idealnym klientem? Ile ma lat jakie ma wykształcenie, ile zarabia? Odpowiedzi na te pytania pozwolą Ci lepiej przygotować ofertę dzięki czemu więcej ludzi kupi od Ciebie.

Pozwolą Ci zaoszczędzić czas i pieniądze, które byś stracił promując swoja firmę niewłaściwym osobom.


2 Pisanie o cechach nie o korzyściach. Czyli co tak naprawdę kupuje każdy klient?


Moc 400 Watt, szybkość druku 30 stron na minutę, monitor LCD. To wszystko są cechy produktów. Same cech jednak nie sprzedają. Ludzie nie kupują głośników o mocy 400 Watt, ludzie kupują brzmienie muzyki tak głośnie, że sąsiedzi z sąsiedniego bloku krzywo się na nich patrzą.

Zupełnie inaczej brzmi cecha 30 stron na minutę poparta korzyścią.
Nowy model drukarki XYZ pozwoli Ci wydrukować zaległy 30 stronicowy raport dla szefa w czasie krótszym niż wstawienie wody na kawę.

Zupełnie inaczej wydaje się pieniądze na „monitor LCD” niż na „monitor, który nie meczy oczu, dzięki technologii LCD”.

Staraj się pisać o korzyściach wynikających z cech produktu. Same cech nic nie znaczą dla klienta.

3 Podawanie ceny przed opisaniem korzyści i cech.

To jakby mężczyzna zapraszał na randkę dziewczynę, którą 5 minut temu poznał w tramwaju. Ona prawie go nie zna. Zamieniła z nim ledwie kilka słów, a ten już prosi ją o spotkanie. Zaczep kilka nieznanych sobie kobiet na ulicy i poproś je o spotkanie zobaczysz ile z nich się zgodzi.

Dlatego, zanim przejdziesz do ceny produktu najpierw opisz na czym klient skorzysta kupując Twój produkt. Opisz problem, i w jaki sposób Twoja usługa go rozwiązuje.
Zbuduj wartość produktu a dopiero potem podaj cenę.

4 Skupianie się na swojej firmie a nie na kliencie.

Pozwól, że zadam Ci jedno zasadnicze pytanie. „Kogo oprócz Ciebie samego, obchodzi Twoja firma?” Powiem Ci kogo: NIKOGO. Nikogo nie obchodzi Twoja firma. Nikogo nie obchodzi co robicie i czym się zajmujecie albo że macie młody, kreatywny zespół.

„Klienta obchodzi tylko i wyłącznie on sam” Dobrze zapamiętaj sobie te słowa.
Klienta nie interesuje Twój produkt, dopóki nie będzie on widział jakiś korzyści w nim dla siebie. Klient zawsze patrzy przez pryzmat korzyści które odniesie wybierając produkt:
„Co z tego będę miał?”
„Jakie korzyści mi to przyniesie?”

Niby to oczywiste jednak, wiele stron internetowych zaczyna się od słów:
Nasza firma…
Chcemy Państwu zaprezentować…
Firma XYZ zajmuje się…

Jeżeli chcesz w końcu skutecznie promować się w Internecie. Zmień kierunek swojej strony z „Na firmę” na „Na klienta”. Dzięki temu klient szybciej zrozumie , że może skorzystać na współpracy z Tobą.

5. Brak wezwania do wykonania natychmiastowej akcji.


Jest to jeden z najczęściej popełnianych błędów. Reklama jest dobra i interesuje odbiorcę ale nie określa jasno co odbiorca ma zrobić po jej przeczytaniu. Zamiast napisać, zapisz się na newsletter, wejdź na www.XYZ.pl lub zadzwoń na infolinię pozostawiają klientowi wolną rękę.

Jako, że z natury ludzie są leniwi (autor również) to zwykle odkładają to co powinni zrobić teraz na później. Każdy z nas wie czym w 90% przypadków, takie odkładanie kończy się. Niczym.

W swoich reklamach zawsze proś o wykonanie konkretnej akcji aby nie stracić zainteresowanego klienta. Pamiętaj, aby dać powód do wykonania takiej akcji (niższa cena przez najbliższe dwie godziny itp.)

6 Brak możliwości kontaktu.

To dziwne ale niektórzy Twórcy reklam zdają się naiwnie myśleć, że ich reklama tak zaintryguje odbiorców, że Ci przerwą to co robili i zaczną szukać informacji o produkcie. Ile razy zdarzyło Ci się tak zrobić? Mi osobiście nigdy.

Ile razy widziałeś reklamy w gazecie. Na której nie było podanego, sposobu kontaktu z firmą. Nie było napisane co robić, aby zamówić ten produkt.

To wręcz nie prawdopodobne, a jednak często zdarzają się takie sytuacje. Zawsze podawaj jakiś kontakt w swoich reklamach. Unikniesz sytuacji w której klient nie będzie wiedział jak się z Tobą skontaktować przez co stracisz go.

---

Piotr Organista zajmuje się skutecznym promowaniem małych firm w Internecie. Jeżeli chcesz dowiedzieć się o innych sposobach promocji swojej firmy, wejdź na http://www.MalaReklama.pl

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Jak zdobyć uwagę w Internecie?

Jak zdobyć uwagę w Internecie?

Autorem artykułu jest Darek Puzyrkiewicz


I Ty możesz już od zaraz zdobyć uwagę internautów. Wystarczy, że stworzysz przekaz marketingowy, który nakierowany będzie na pragnienia i potrzeby docelowego odbiorcy i umiejętnie go mu zaprezentujesz. W tym artykule pokażę, jak przemówić do internauty aby go zainteresować swoją usługą, bądź produktem.

Przypomnijmy sobie trzy pierwsze tezy słynnego manifestu Cluetrain.com:

1. Rynki to konwersacje.
2. Rynki składają się z istot ludzkich a nie z sektorów demograficznych.
3. Konwersacje wśród istot ludzkich brzmią po ludzku. Są one prowadzone za pomocą ludzkiego głosu.


Jeżeli chcesz osiągnąć sukces w Internecie, twoja witryna musi przemówić ludzkim głosem!

Rozmowa ma miejsce wtedy, gdy jedna osoba pyta, a druga odpowiada. Przeciwieństwem tego jest monolog - sztywny przekaz, skoncentrowany na nadawcy, niewrażliwy na potrzeby słuchaczy.

W jaki sposób nadać stronie internetowej charakteru konwersacji?

Wystarczy skupić się na tym, czego szuka docelowy klient serwisu.

Internauta poszukuje zazwyczaj w Sieci odpowiedzi na ważne dla niego pytanie, bądź też rozwiązania problemu, lub sposobu na osiągnięcie ważnego celu. Najczęściej realizuje to poprzez wprowadzenie zapytania do wyszukiwarki, takiej jak google. Może też wpisać bezpośrednio do przeglądarki adres strony, na której spodziewa się znaleźć coś interesującego.

Różne są odpowiedzi, jakie w ten sposób uzyskuje. Większość przeszukiwanych stron, pomimo tego, że występują na nich kluczowe słowa, nijak ma się do rzeczywistych potrzeb i pragnień internauty. Witryna, która pierwsza zadowalająco odpowie na te potrzeby - zdobędzie jego uwagę, czas, a może i pieniądze.

Skup się na kliencie

Widzimy więc, że ważne jest 'słuchanie' internauty. Musimy nastawić się na dostarczenie mu tego, czego szuka. Aby przygotować odpowiedź, należy zadać kilka istotnych pytań, takich jak:

- Czego nasz docelowy odbiorca szuka?
- W jaki sposób szuka - otworzy wyszukiwarkę internetową?
- Jakie słowa, czy frazy tam wpisze?
- Jakie pragnienie kryje się za tymi słowami?
- Jaki problem chce rozwiązać?
itp...

Znając pytanie, jakie skłania internautę do poszukiwań, możemy stworzyć odpowiedź. Tylko przekaz skoncentrowany na kliencie może go zdobyć.

Przygotowanie przesłania marketingowego

Praca nad zasadniczym przekazem, powinna skupić się na poniższych kwestiach:

1. Misja firmy, czyli deklaracja istoty rozwiązania, które oferujesz, skierowana do konkretnego odbiorcy.
2. Problem. Opisz problem, bolączkę lub kłopot klienta, na które odpowiedzią jest twój produkt lub usługa. W ten sposób pokażesz klientowi, że rozumiesz jego problemy i rzeczywiście chcesz mu pomóc.
3. Źródło problemu.
4. Rozwiązanie, czyli co możesz zrobić dla klienta.
5. Co należy zrobić? Jakie są działania, które trzeba podjąć, aby rozwiązać problem?
6. Dlaczego Ty? Co przemawia za tym, aby klient tobie powierzył rozwiązanie swojego problemu?

Aby zilustrować przykładem proces tworzenia przekazu marketingowego, poniżej napisałem moje odpowiedzi:

1. Misja:
Pomagam firmom, które mają problem z wykorzystaniem w pełni możliwości Internetu w zakresie zdobywania, obsługi i utrzymania klientów.

2. Problem:
Wiele firm, wciąż nie wykorzystuje w pełni możliwości dotarcia do 10 milionów klientów w Polsce, jakie daje Internet. Osoby odpowiedzialne za sprzedaż, często nie mają pojęcia, jak skutecznie wykorzystać ten kanał komunikacji z rynkiem. Wskutek tego firma traci potrójnie. Przede wszystkim marnuje okazje do bezpośredniej sprzedaży. Po drugie, zła komunikacja ze społecznością internetową eliminuje ją z tego dynamicznego rynku. Po trzecie, pomaga obecnej w Internecie konkurencji, która dzięki temu codziennie zyskuje przewagę na rynku.

3. Źródło problemu:
Internet jest siecią, której podstawą jest łatwo dostępna informacja. Ogromne znaczenie ma sposób, w jaki dostarczane są treści. Zasadniczym błędem jest przenoszenie sposobu przekazywania informacji z mediów takich, jak czasopisma lub broszury reklamowe i informacyjne. Internet wymaga specyficznej prezentacji, innej, niż ta, którą posługujemy się w rzeczywistym świecie.

4. Rozwiązanie:
Ciągle wzrasta liczba osób, dla których Internet staje się podstawowym i wiarygodnym źródłem wiedzy i bieżących informacji. Aby osiągnąć sukces w sprzedaży on-line (i prawdziwe zyski) trzeba dziś dostarczyć tej grupie wyróżniający się produkt, opatrzony fascynującą historią. Nie wystarczy posiadać taki produkt, trzeba jeszcze dotrzeć do odbiorcy z łatwą w odbiorze i skupioną na korzyściach dla klienta prezentacją.

5. Co należy zrobić:
Zbudować lub przebudować firmowy serwis tak, aby był przede wszystkim użytecznym źródłem informacji dla docelowej grupy internatów. Strona musi przyciągać uwagę i wyróżniać się na tle konkurencji. Warstwa tekstowa witryny powinna dostarczać ważne dla czytelnika treści, w przejrzysty i dostosowany do specyfiki Internetu sposób. Niezbędne jest podporządkowanie serwisu wyraźnemu i łatwemu do zrealizowania działaniu, jakiego oczekujemy od odwiedzającego.

6. Dlaczego ja:
Od ponad 10 lat zajmuję się sprzedażą bezpośrednią produktów i usług z różnych branż. Dzięki nabytemu doświadczeniu, wykorzystaniu najnowszych technik sprzedaży i koncentracji na kliencie pomagam firmom w zwiększeniu sprzedaży przez Internet. Sednem mojego rozwiązania jest sposób komunikacji firmy z klientem. Polega on na autentycznej koncentracji na pragnieniach klienta i umiejętnej prezentacji korzyści, jakie oferuje mu firma. W wyniku tego, bez jakichkolwiek zmian asortymentu, firmy są w stanie zwiększyć sprzedaż w Internecie nawet dziesięciokrotnie.

W ten sposób powstał skupiony na kliencie komunikat, który odpowiada na pragnienia i potrzeby grupy docelowej. Takie przesłanie jest w stanie zdobyć uwagę internauty i przekonać go, że na naszych stronach znajdzie to, czego szuka.
---

Chcesz poznać tajniki copywritingu i za darmo otrzymać poradnik na temat pisania skutecznych ofert i reklam? Sprawdź www.dynanews.pl

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Łatwy sposób na zwiększenie skuteczności oferty w Internecie

Łatwy sposób na zwiększenie skuteczności oferty w Internecie

Autorem artykułu jest Darek Puzyrkiewicz


Dlaczego tylko niektóre strony internetowe przynoszą duże zyski, podczas gdy reszta prawie w ogóle nie sprzedaje? Co sprawia, że ta mała garstka przebojowych ofert sprzedaży oczarowuje czytelnika tak skutecznie, że ten nie jest w stanie oprzeć się pokusie zakupu? Kluczowym elementem efektywnej sprzedaży jest prezentacja korzyści jakie osiągnie klient po zakupie produktu. Bez nich oferta będzie martwa i równie przekonująca co kamień przy drodze. W jaki sposób przedstawić te korzyści, aby czytelnik nie mógł powstrzymać się przed zakupem?

Oto proste rozwiązanie:

Zanim zaczniesz tworzyć listę korzyści musisz mieć pewność, że są one rzeczywiście korzyściami najwyższej próby. Nie przekonasz czytelnika pustymi frazesami. Musisz mu dać coś konkretnego, realnego, co jest dla niego wartościowe.

Prawdziwa korzyść w prosty sposób odpowiada kupującemu przynajmniej na jedno z trzech pytań:

1. Co możesz dla niego zrobić?
2. Co możesz mu dać?
3. Kim może dzięki temu się stać?

Opisz swój produkt pod kątem tych trzech pytań. Każdą cechę swojego produktu/usługi przetłumacz na język korzyści. Nie staraj się wymyślać jednak ich na siłę.

Kiedy już stworzysz taką listę, trzeba nadać jej mocy. Pamiętasz główną zasadę sprzedaży? To emocje sprzedają, nie logika. Im większy ładunek emocjonalny jest zawarty w korzyściach, tym większa siła perswazji.

Postaraj się wymalować przed oczami czytelnika poruszające wyobraźnię obrazy. Aby dodać dramatyzmu, porównaj je z wizją życia po odrzuceniu oferty. Zobrazuj wizję przyszłości klienta z twoim produktem. Stwórz pasjonującą historię, której zwycięskim bohaterem będzie nabywca produktu.

Aby to osiągnąć skup się na pytaniach:

- Co się stanie gdy klient kupi produkt?
- Co zobaczy, usłyszy, jak się poczuje?
- Co się stanie, jeśli się wycofa?
- Jaką stratę odczuje?
- Jakie masz rozwiązanie problemu?

Przykłady emocjonalnego wzmacniania korzyści:

A. Używanie tego programu znacznie ułatwi pańską pracę.
B. Używanie tego programu znacznie ułatwi pańską pracę - poczuje pan, jakby to komputer wykonywał ją za pana!

A. Poczuje się pan rewelacyjnie, jadąc tym samochodem.
B. Wyobraża pan sobie te dziewczyny wypatrujące, kto prowadzi taaaaki wóz?

A. Poczuje się pan wspaniale wiedząc, ze firmowa strona internetowa przynosi dochody.
B. Wyobraża pan sobie, jak się pan będzie czuł, wiedząc, że skończyło się wreszcie wyrzucanie pieniędzy na nierentowną stronę w internecie. Każda złotówka, którą zainwestuje pan w swoją stronę będzie pracowała dla pana. Przez 24 godziny na dobę pańska oferta będzie przekonywać wciąż nowych klientów. Nawet gdy będzie pan spał, pańska firma będzie zyskiwała kolejnych kontrahentów i rozwijała się w automatyczny sposób.

Jeśli chcesz skłonić czytelnika do natychmiastowego działania pokaż mu konsekwencje wycofania się i rezygnacji z twojej oferty. Co się stanie jeśli nie skorzysta z twoich usług? Wstrząśnij wyobraźnią klienta. Jeśli klient nie będzie w stanie wyobrazić sobie ewentualnych strat, mało prawdopodobne, ze zaakceptuje co mu proponujesz.

Lepiej czytelnika wzburzyć i zdenerwować niż zanudzić. Wrogiem sprzedaży jest obojętność. Nie bój się więc mocnych stwierdzeń i wyrazistych obrazów. Porusz odbiorcę reklamy a wtedy mu sprzedasz co zechcesz. Niech prezentacja korzyści z posiadania twojego produktu sprawi, że zapragnie zmiany w swoim życiu. Udowodnij, że najprostszą drogą do tej zmiany jest zakup twojego produktu.

---

Chcesz poznać tajniki copywritingu i za darmo otrzymać poradnik na temat pisania skutecznych ofert i reklam? Sprawdź www.dynanews.pl

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Jak przemienić stronę główną serwisu w skuteczne narzędzie marketingowe?

Jak przemienić stronę główną serwisu w skuteczne narzędzie marketingowe?

Autorem artykułu jest Darek Puzyrkiewicz


Co się stanie, gdy połączymy użyteczność serwisu internetowego z mocnym copywritingiem? O ile wzrośnie sprzedaż za pośrednictwem tak opracowanej strony? To zależy od przygotowania siedmiu konkretnych elementów witryny. Specjaliści w zakresie użyteczności stron internetowych opracowali zestaw zasad, ułatwiających korzystanie z serwisów. Na podstawie obserwacji zachowania internautów stworzyli model idealnej witryny, która zapewnia dobrą komunikację z odwiedzającym stronę. Wzorzec ten pozwala na zwielokrotnienie poziomu sprzedaży na komercyjnych stronach www, bez większych nakładów finansowych.

Model ten koncentruje się na:

* intuicyjnej nawigacji
* ułatwieniu skanowania w poszukiwaniu informacji
* zapewnieniu zrozumiałej dla użytkownika komunikacji

Aby jednak doprowadzić Internautę do NOR (Najbardziej Oczekiwanej Reakcji, którą najczęściej jest sprzedaż produktu lub usługi albo rozbudowanie listy mailingowej) nie wystarczy sama informacja.

Witryna musi działać według zasady 3Z:

* Zainteresować czytelnika swoją treścią
* Zdobyć go
* Zaangażować w NOR

To jest zadanie dla copywritera. Teksty, elementy informacyjne i nawigacyjne witryny, mają doprowadzić odwiedzającego bezpośrednio do NOR. Tutaj jest miejsce na perswazję. Od jej skuteczności zależy współczynnik konwersji dla serwisu.

Miejscem pierwszego kontaktu internauty z serwisem jest najczęściej Strona Główna witryny. Jeżeli nie wywrze ona dobrego wrażenia na gościu, to bez względu na bogactwo treści i informacji reszty stron serwisu, nikt nie sięgnie głębiej.

Jej nadrzędnym celem jest Zainteresowanie internauty witryną, jest wabikiem dla czytelnika. Informacje zawarte na Głównej Stronie muszą skierować go do kolejnych podstron. Tam dopiero znajdzie on właściwą treść, która powinna go Zdobyć i Zaangażować w NOR.

Dlaczego tak trudno jest zdobyć zainteresowanie odwiedzających?

Ponieważ internauta jest ciągle w biegu, przechodzi od strony do strony, w poszukiwaniu czegoś interesującego. Towarzyszy mu nieustannie świadomość istnienia milionów innych witryn. To sprawia, że boi się utracić coś ważnego, co może znaleźć na stronie innej, niż ta, którą aktualnie przegląda. Jest niecierpliwy i wie, że wystarczy kliknąć 'wstecz' do wyników z wyszukiwarki by przejść do innego serwisu.

Aby go zatrzymać na swojej stronie musisz mu jasno i szybko udowodnić, że jest to najlepsze miejsce w Sieci dla jego poszukiwań. Musisz na nim wywrzeć mocne wrażenie. Masz na to kilka sekund.

Internauta musi się dowiedzieć:

* jaką konkretną i wartościową informację dostarcza strona
* co jest wyjątkowego w twojej stronie
* co to mu da

W wyścigu o uwagę i zainteresowanie klientów w Sieci masz do czynienia z trzema różnymi grupami odwiedzających.

1. Ci, którzy konkretnie ciebie szukali - użyli twojego URL
2. Ci, którzy w swoich poszukiwaniach natrafili na ciebie
3. Ci, którzy znaleźli się na stronie przypadkiem

Każda z tych grup wymaga innego podejścia.

CI KTÓRZY WESZLI NA STRONĘ BEZPOŚREDNIO POPRZEZ URL

W grupie pierwszej mamy do czynienia z dwoma typami użytkowników.

a) Ci, którzy znaleźli się pierwszy raz na stronie

Może dostali wizytówkę, może gdzieś znaleźli adres strony. Tak naprawdę jednak, nie wiedzą, czego się spodziewać. Wpisują adres do przeglądarki (np. http://www.dynanet.pl) i co tam znajdują...?

Czy kiedykolwiek patrzyłeś na swoją stronę okiem takiego człowieka? Czy to, co zobaczy, zainteresuje go?

Aby Zainteresować, Zdobyć go i Zaangażować w NOR, trzeba mu przede wszystkim szybko wyjaśnić cel istnienia witryny. Są trzy szczególnie ważne miejsca na stronie, które dobry copywriter może wykorzystać do tego celu.

Slogan reklamowy

Podsumowuje misję witryny i co w niej jest wspaniałego. Slogan powinien być:

- pełen informacji

- jasny, łatwy do zrozumienia

- długości 6-8 słów

- podkreślający indywidualność i wskazujący na korzyści

- konkretny, nie-ogólnikowy

Tekst powitalny

To zwięzły opis całej witryny. Jest autoreklama, która ma wzbudzić pragnienie pozostania na stronie i sięgnięcia w głąb, do kolejnych podstron.

Dobrze jest wpleść w ten tekst główne słowa kluczowe witryny, co pozwoli łatwo zorientować się w treści serwisu.

Punkty startowe

Pokazują one jak dotrzeć do poszukiwanej informacji. Zasadniczo rolę tę pełni menu witryny. Jednak nie zawsze enigmatyczne, jednowyrazowe pozycje menu są w stanie poprowadzić odwiedzającego tam, gdzie byś chciał.

Rozwiązaniem są krótkie i bardzo widoczne teksty, kierujące do konkretnych miejsc w serwisie. Niech będą one mini-prezentacją korzyści z sięgnięcia do tych miejsc.

b) Ci, którzy byli już na twojej stronie

Mają oni już za sobą pierwsze wrażenie, są zainteresowani tematem, a teraz szukają... no właśnie, czego szukają?

Szukają nowości. Czegoś, czego jeszcze nie znają, świeżej i interesującej informacji.

To specjalnie dla tej grupy musisz odpowiednio wyeksponować atrakcyjne nowości w twoim serwisie. Podpatrz jak to robią redaktorzy w głównych portalach informacyjnych. Tytuły newsów są takimi mini-reklamami. Ty musisz uczynić podobnie. Pozwól, by grupa ta bez szukania znalazła atrakcyjne nowości na twojej stronie.

CI, KTÓRZY W TRAFILI NA NIĄ W WYNIKU POSZUKIWAŃ

Grupa ta zaangażowana jest w konkretny cel - uzyskać wartościową informację na konkretny temat. Wiedzą, czego chcą i pod tym kątem oceniają odwiedzane strony.

Aby skutecznie dotrzeć do tego odbiorcy, optymalizację strony rozpoczynamy od tego, co ukryte - sekcji HEAD. Bo w jaki sposób najczęściej wyszukuje się informację w Internecie? Poprzez wyszukiwarki. A tu - dobre słowa kluczowe i wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania to połowa sukcesu. Internauta, oprócz tego, że znajdzie stronę w wynikach, musi chcieć na nią jeszcze kliknąć. A jak podejmuje tę decyzję?

Czytając tytuł i opis strony!

Musisz tam zawrzeć główną korzyść z wejścia na twoją witrynę. Ważne jest, byś wiedział, do kogo kierujesz swoją stronę i czego w Internecie szuka twój docelowy odbiorca. Postaw to przed jego oczami. Zrób dobrą reklamę swojej stronie.

Dobrze, załóżmy, że ci się to udało. Jest na twojej Głównej Stronie. I co dalej? Szuka potwierdzenia, że miejsce, w którym się znalazł jest w stanie dostarczyć mu wartościowej i wiarygodnej informacji na konkretny temat. Pomoże w tym dobrze opracowany slogan i tekst powitalny strony.

Ważne jest, by pokazać odwiedzającemu, że może tu znaleźć to, czego szuka. Stąd bardzo wskazane jest, jak najdokładniejsze określenie docelowego odbiorcy treści naszej strony.

Pozostałe elementy pozostają takie same, jak dla grupy 1a.

CI, KTÓRZY ZNALEŹLI SIĘ NA STRONIE PRZYPADKIEM

Na pierwszy rzut oka może wydawać się, że jest to grupa stracona dla serwisu. Nie są bezpośrednio zainteresowani ani tematem ani witryną.

Pamiętać musimy jednak o tym, że ludzie pod wpływem impulsu kupują wiele niepotrzebnych rzeczy. Dotyczy to szczególnie internautów, którym niewiele potrzeba by kliknąć w dowolny link. Wykorzystaj to.

Aby dotrzeć do tej grupy na Głównej Stronie umieść reklamę najatrakcyjniejszego miejsca w serwisie. Pokaż co masz najnowszego, najlepszego, najbardziej popularnego lub jakąś gorącą promocję. Jeśli zainteresujesz tym przypadkowego odwiedzającego, zostanie na twoich stronach i masz szansę doprowadzić go do NOR.

Siedem elementów Strony Głównej, które opisałem w tym artykule ma ogromny wpływ na sukces finansowy sprzedaży w Sieci. Pierwszym i zasadniczym krokiem jest optymalizacja serwisu pod kątem jego użyteczności. Drugi stopień na drodze do sukcesu to opracowanie przez copywritera kluczowych elementów Strony. A trzeci krok, to... realizacja napływających zamówień! :) ---

Chcesz poznać tajniki copywritingu i za darmo otrzymać poradnik na temat pisania skutecznych ofert i reklam? Sprawdź www.dynanews.pl

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl