czwartek, 10 stycznia 2013

Jak sprawdzić czy oferta Twojej Firmy jest skuteczna?

Jak sprawdzić czy oferta Twojej Firmy jest skuteczna?

Autorem artykułu jest Łukasz Stokłosa


Jak szybko przekonasz się o tym, czy Twoja oferta Czytelniku jest ofertą dobrą? Poznaj prosty przepis na to w jaki sposób możesz łatwo przewidzieć jej skuteczność, zanim jeszcze zaczniesz zastanawiać się, jak napisać ofertę handlową dla swojej firmy. Oczywiście możesz przeprowadzić testy różnych wersji Twojej oferty wśród potencjalnych klientów, ale do tego potrzeba czasu, pieniędzy i dokładnego prowadzenia takiego badania (np. podobne uwarunkowania rynkowe), aby ze sobą móc porównać wyniki, które otrzyma się w takich testach.

Takie eksperymenty należy dobrze przygotować, aby otrzymać wiarygodne wyniki pokazujące, co będzie skuteczne, a co nie. Jest jednak niebezpieczeństwo, że porównując ze sobą źle napisaną pierwszą wersję oferty z jeszcze gorszą wersją drugą, można stwierdzić, że pierwsza z nich jest lepsza, ale nie dowiesz się w ten sposób, jak bardzo obie oferty są słabe.


Pewnie teraz zastanawiasz się, jak napisać ofertę. To dobrze bo już w czasie pisania oferty można łatwo oszacować, jak będzie ona skuteczna. W dalszej części tego artykułu umieściłem kilka ważnych kryteriów, które dotyczą dowolnej oferty stworzonej przez Ciebie.

Wykorzystaj ten prosty sposób, aby przekonać się dziś o wartości Twojej aktualnej oferty. Poszczególne kryteria pomogą Ci szybko poznać jej słabe i mocne strony oraz ocenić całość w szerszym spojrzeniu, gdyż żadne kryterium nie może istnieć w oderwaniu od pozostałych.


1. Czy potrzeba posiadania Twojego produktu / usługi jest silna?

Jeśli potrzeba posiadania Twoich produktów lub korzystania z Twoich usług jest całkowicie zbędna, a klienci mogą bez nich spokojnie żyć, to napotkasz duże trudności w swojej sprzedaży. Natomiast, jeżeli klienci będą chcieli otrzymać natychmiast to co oferujesz, bo jeśli nie, to ich życie będzie gorsze, to już na samym początku Twoja oferta będzie mieć fory.

Jeżeli potencjalni klienci nie pragną jeszcze Twoich produktów lub usług to powinieneś Czytelniku zrobić wszystko, aby zaczęli ich pożądać. Wprawdzie istnieje wiele branż, które koncentrują się wyłącznie na potrzebach klientów, ale Ty przecież nie musisz zaspokajać tylko potrzeb klientów. Możesz spełniać ich pragnienia i marzenia, a to jest dużo mocniejsze w ofercie od prostego zaspokajania potrzeb.

Zapewne dlatego tak wspaniale sprzedają się różne gotowe kuracje i urządzenia na odchudzanie. Te oferty nie koncentrują się wyłącznie na potrzebie zrzucenia paru kilogramów, ale na pragnieniach klientów o szczupłej, zdrowej i wysportowanej sylwetce przez lata.

A Ty Czytelniku na ile ocenisz w skali od 1 – 6 to, jak mocna jest potrzeba, którą przedstawiasz klientom w Twojej ofercie? W 4 wykładzie warsztatu Jak Stworzyć Ofertę Nie Do Odrzucenia? można poznać gotowy przepis na to, jak zwykłą ofertę przemienić w rzeczy sensacyjne i nie od odparcia dla klientów.


2. Czy potrzeby, które przedstawiasz klientom są dla nich oczywiste?

Jeżeli potrzeby klientów do których kierujesz ofertę są całkowicie jawne, to dokładnie możesz w ofercie przedstawić to, jaki produkt lub usługę chcesz im zaoferować. A co dzieje się w przypadku, kiedy potrzeby są ukryte? Może się bowiem zdarzyć,że na rynek chcesz wejść z nowatorskim rozwiązaniem, które nie było wcześniej znane klientom, albo nowym typem usług.

Jeżeli potrzeba w Twojej ofercie nie jest natychmiast oczywista dla klientów, to nie musisz się tym teraz aż tak bardzo przejmować. Wystarczy, że w Twojej ofercie odwołasz się do kluczowych 28 powodów dla których klienci kupują (2 wykład warsztatu) i dopasujesz do wybranych z nich Twój produkt lub usługę, a potrzeba stanie się oczywista dla Twoich klientów. Warto posiadać wiedzę, co tak naprawdę motywuje i popycha klientów do zakupu?

Jak teraz ocenisz w skali od 1 – 6 Twoją ofertę pod kątem tego, jak bardzo oczywiste są dla klientów potrzeby w niej przedstawione?


3. Czy rozwiązanie problemu, które oferujesz jest ogólnie dostępne?

Często jest tak, że to co oferujesz Twoim klientom jest powszechnie dostępne i masz silną konkurencję. Idealnie byłoby, gdyby Twoja firma była jedyną, która oferuje dane rozwiązanie problemu. Nie przejmuj się tym, bo mam dla Ciebie dobrą radę.

Wystarczy, że stworzysz Unikalną Cechę Oferty, a wyróżnisz ją w ten sposób z grona konkurencyjnych ofert i Twoja Firma zacznie być postrzegana przez klientów jako wyjątkowa. W 3 wykładzie warsztatu można nauczyć się, jak korzystając z listy korzyści stworzyć naprawdę mocną Unikalną Cechę Oferty, którą klienci w żaden sposób nie będą mogli porównać z ofertami konkurencji.

Jeżeli sprawisz, że Twoją ofertę klienci będą postrzegać jako wyjątkową to Twoje zyski ze sprzedaży też do takich będą należeć.

Jak myślisz, jaką ocenę w skali od 1 - 6 możesz wystawić Twojej aktualnej ofercie za to, jak prezentuje rozwiązanie danego problemu klienta? Czy rozwiązanie jest powszechne i postawisz ocenę 1, a może Twoja oferta jest unikalna i ocenisz ją na 6?


4. Czy Twoja oferta wpływa na emocje klienta?

Psychologia sprzedaży udowodniła, że sprzedaż wzrasta kiedy oferta działa na emocje klientów. Oczywiście nie można zapomnieć, że pisząc ofertę należy także zapanować nad racjonalnym, logicznym uzasadnieniem oferty przez potencjalnych klientów (o tym nauczysz się w 4 wykładzie warsztatu).

Pamiętaj, że emocje, które przekaże klientom Twoja oferta nie mogą wprowadzić ich w błąd. To prawda, że klienci łatwiej kupują produkty lub usługi, które odwołują się do ich lęków, obaw, niepewności i mogą dzięki temu poprawić swoje samopoczucie, ale nie wykorzystuj tego jeśli nie ma to odzwierciedlenia w tym, co otrzyma od Ciebie klient za swoje pieniądze. W niektórych przypadkach oferta sucha i rzeczowa posiadająca tylko racjonalne uzasadnienie sprawdzi się lepiej (np. maszyny budowlane).

A teraz zastanów się przed oceną (1 – 6), czy Twoja oferta pod względem emocji usypia, czy rozgrzewa Eskimosa podczas arktycznej zimy. Nawet, gdy ocenisz Twoją ofertę na 1 to jej skuteczność możesz nadrobić w inny sposób,o czym za chwilę...


5. Jak dużo korzyści przedstawia klientom Twoja oferta?

Czy jesteś w stanie powołać się w Twojej ofercie na fakty, które pokażą klientom wszystkie korzyści i zyski jakie odniosą, kiedy skorzystają z oferty. W jaki sposób zrekompensuje im to cenę Twoich produktów lub usług.

Jeżeli wiesz jak skutecznie w ofercie pokazać klientom korzyści (wykład 4 warsztatu) to masz duże szanse na sukces. Jeżeli jednak nie wiesz jak to dobrze zrobić, nie przekreśla to Twoich szans na sukces, ale taka sprzedaż będzie dla Ciebie trudniejsza.

Pomyśl, jaką ocenę (1 – 6) możesz wystawić teraz ofercie za korzyści, które przedstawia klientom?


6. Czy skorzystanie z Twojej oferty jest natychmiastowe?

Klientów, którzy nie potrzebują pilnie Twojego produktu lub usługi możesz zawsze do tego przekonać dobrą ofertą. Czasami sprzedaż może napotkać na duży problem, jeżeli oferta nie skłoni klientów do natychmiastowych zakupów. Dlatego warto rozpoznać wcześniej pilne potrzeby klientów i to wykorzystać.

Zawsze możesz skorzystać ze specjalnych wzmacniaczy oferty (5 wykład warsztatu), które mogą stać się prawdziwym dopalaczem dla zwiększenia Twojej sprzedaży.

Zastanów się teraz, jak możesz ocenić (1 – 6) pilność skorzystania klientów z Twojej oferty. Nie muszę mieć tego szybko –> 1 .................... Natychmiast muszę to kupić –> 6.


7. Jak wyglądają ceny oferowanych przez ciebie produktów / usług na tle konkurencji?

Czy Twoja oferta przedstawia klientom produkty (usługi) w wysokich cenach, a może stosujesz niski poziom cen? Zagadnienie cen w ofercie nie jest sprawą tak prostą, jak mogłoby Ci się to teraz wydawać na pierwszy rzut oka. Bowiem wielu przedsiębiorców kierując się instynktem błędnie sądzi, że aby osiągnąć dużą wartość sprzedaży, należy zawsze w ofercie przedstawiać ceny na niższym poziomie. Nie sprawdza się to do końca o czym możesz się Czytelniku przekonać w 5 wykładzie warsztatu "Jak Stworzyć Ofertę Nie Do Odrzucenia?", w którym przedstawię Ci niezwykle silne strategie cenowe.

Czy wiesz, że klienci którzy u Ciebie wydadzą więcej pieniędzy z reguły sprawią Tobie mniej problemów przy sprzedaży, niż ci dla których najważniejsza jest najniższa cena. Cudowne w tym wszystkim jest to, że mniejsza liczba klientów może wygenerować w Twojej Firmie większe niż zwykle zyski i możesz to osiągnąć naprawdę mniejszym wysiłkiem.

A więc, jak ocenisz (1 – 6) poziom cen w Twojej ofercie na tle ofert konkurencyjnych?


8. Jaka jest konkurencyjność Twojej oferty?

Wczuj się teraz w Twojego potencjalnego klienta i zastanów się, czy Twoja oferta jest najlepsza na rynku, a może konkurencja jest super i przy niej Twoja oferta wygląda blado. Nie przejmuj się, gdyż zawsze możesz podnieść jakość oferowanych przez siebie produktów lub usług tak, by przebić poziom konkurencji, za co przedstawisz klientom odpowiednio wysoką cenę.

Możesz także zastosować sprytne strategie marketingowe, które utrudnią klientom bezpośrednie porównanie Twojej oferty z konkurencyjnymi. Musisz pamiętać jednak o tym, że Twoja oferta wcale nie musi być tą jedyną, najlepszą na rynku, aby zapewnić firmie spektakularny sukces. Wystarczy, że klienci którzy z niej skorzystają odniosą odpowiedni dla siebie zysk, a na pewno Ci się to bardzo opłaci.

Jeżeli chcesz bardzo mieć firmę z najlepszą ofertą dla klientów na danym rynku, to ten dodatkowy argument niezwykle silnie będzie działał na motywacje klientów do podjęcia decyzji o zakupie.

Jak ocenisz (1 – 6) konkurencyjność Twojej oferty na tle ofert konkurencji?



Tak jak napisałem na wstępie, żadne z powyższych kryteriów oceny skuteczności Twojej oferty nie może być oderwane od pozostałych i powinno się je rozpatrywać zawsze razem. Dla przykładu wysoka cena produktów lub usług w ofercie (ocena 5) wcale nie musi być przeszkodą w skutecznej sprzedaży, jeżeli w adekwatnych pozostałych kryteriach znajdzie to odzwierciedlenie (wiele korzyści dla klienta, duża konkurencyjność, natychmiastowa chęć skorzystania, duży wpływ na emocje).

Natomiast jeżeli inne kryteria oceny oferty nie usprawiedliwią poziomu ceny to najwyższy czas, aby ofertę napisać na nowo.

Najlepiej zrobisz, jak weźmiesz teraz kartkę papieru, przepiszesz na nią powyższe osiem pytań dotyczących oceny skuteczności oferty i przy każdym z nich postawisz adekwatną ocenę. Kiedy już to zrobisz, popatrz z szerszej perspektywy na te wszystkie oceny jako na całość.

Pewnie Czytelniku zwróciłeś już uwagę na to, jak dużo rzeczy musisz zmienić lub dodać w Twojej ofercie, aby znacząco podnieść jej skuteczność.

Mam nadzieję, że ten artykuł przynajmniej w części rozwiał Twoje obawy związane z pytaniem: Jak napisać ofertę firmy? Naprawdę dobrą i skuteczną ofertę sprzedaży. ---

AUTOR: Łukasz Stokłosa - trener, doradca marketingowy i strategiczny DobraStrategia.pl Jak Napisać Ofertę firmy i zdobyć 1000 klientów?

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Lepsza sprzedaż dzięki depresji

Lepsza sprzedaż dzięki depresji

Autorem artykułu jest Darek Puzyrkiewicz


Oto kilka słów prawdy na temat perswazji w tekstach internetowych. Czy i jak z niej korzystać? Czy zamiast nachalnej perswazji mamy inne skuteczne narzędzia sprzedaży w Internecie? Zobacz... Mocna perswazja w sprzedaży internetowej, często bardziej szkodzi, niż pomaga. Copywriting pozwala wykorzystać naturalne pragnienia klienta, dzięki którym sprzedasz mu więcej i będzie on chętnie do Ciebie wracał.

Każdy, kto sprzedaje, stara się robić to jak najlepiej. Dlatego ciągle szukamy nowych sposobów na jej maksymalne zwiększenie. Wydaje się, że rozwiązanie leży w perswazji.

Nie ma tygodnia, bym nie dostał emaila z zapytaniem, czy nie zechciałbym napisać perswazyjnego tekstu na stronę. Najczęściej okazuje się, iż chodzi po prostu o zwiększenie efektywności tekstów. Dla autorów tych zapytań perswazja wydaje się najskuteczniejszym rozwiązaniem.

Ilustracja problemu

Wyobraźmy sobie taką sytuację. Idziesz ulicą. Przechodzisz koło sklepu z komputerami i zaciekawia Cię laptop na wystawie. A tu nagle ze sklepu wyskakuje sprzedawca i siłą zaciąga Cię do środka. Pokazuje Ci zupełnie inny model, niż ten, który zwrócił Twoją uwagę i po chwili wręcza Ci karton z zapakowanym notebookiem. I każe Ci iść szybko do kasy, bo za chwilę cena wzrośnie dwukrotnie.

Czy taka sprzedaż będzie skuteczna? W wielu przypadkach tak. Mniej zdecydowane i asertywne osoby, mogą dać się wepchnąć do kasy z niechcianym towarem. Może nawet wyciągną portfel i zapłacą. Na pewno jednak nie wrócą już do tego sklepu. I będą uważać przy szybach wystawowych.

Czy na pewno tak chcesz postępować ze swoimi klientami?

Część tekstów perswazyjnych rzuca się na czytelnika, jak szalony sprzedawca i atakuje go ze wszystkich stron. Nikt nie pyta klienta, co go naprawdę interesuje. Chodzi tylko o to, by za wszelką cenę wcisnąć towar i skasować pieniądze. Czy myślisz, że tak traktowany klient jest idiotą i nie czuje wywieranej na siebie presji?

Postaw się w sytuacji kupującego. Kiedy coś Cię zainteresuje na stronie internetowej, to jak działa na Ciebie nachalna perswazja? Co się dzieje, gdy szukasz informacji, a zamiast tego otrzymujesz komunikaty sprzedażowe? Czy chętnie wrócisz kiedyś na taką stronę w poszukiwaniu informacji?

Złota Zasada

Oto nasza złota zasada: Wszystko, co byście chcieli, żeby wam ludzie czynili, i wy im czyńcie! Albo w innej wersji: Nie rób drugiemu, co Tobie niemiłe.

Uwolnij klienta.

Przede wszystkim, zdejmij z klienta presję kupna. To jest de-presja. Nie staraj się nim manipulować, lecz zapewnij mu to, czego szuka.

Zbuduj wartość swojej oferty, która sama pociągnie klientów do zakupu, bez żadnego szarpania i ciągnięcia na siłę. Złóż mu propozycję szybkiej realizacji jego celów. Pamiętaj, JEGO celów. Zapewnij mu to, czego szuka.

A czego szukają klienci?

Spora część jest już zdecydowana na zakup i nie trzeba na nich wywierać żadnej presji. Wystarczy ułatwić im złożenie zamówienia, najbardziej jak się da. I to wystarczy.

A co z pozostałymi?

Jeśli twój potencjalny klient nie wszedł na Twoją stronę z zamiarem natychmiastowego zakupu, to najprawdopodobniej szuka tego:

Rzeczowych informacji na temat korzyści jakie zapewnia Twój produkt, wraz z praktycznymi wskazówkami, które łatwo i przyjemnie się czyta.

Zauważ, że w tym jednym zdaniu zawarłem trzy czynniki Twojego sukcesu: Rzeczowe i praktyczne informacje, korzyści i przyjemne czytanie. Usuń jeden z nich, a podana przeze mnie formuła traci swoją siłę.

No dobrze, a co ze sprzedażą?

A, sprzedaż! Czy o niej zapomniałem? Nie. Zamiast nachalnie namawiać klienta do zakupu, daj mu tylko do tego okazję i maksymalnie ułatw proces składania zamówienia. Jeżeli udało Ci się w jego oczach zbudować wartość, za którą jest gotów zapłacić ustaloną przez Ciebie cenę, to nie oprze się tej ofercie.

Nic nie stoi na przeszkodzie, by zachęty do zakupu były bardzo widoczne i trudne do zignorowania. Ba, jest taka zasada, że powinieneś doprowadzić do tego, by zakup był łatwiejszy, niż rezygnacja z niego. Jednak bez presji. Zamiast tego – okazje!

Tu jest miejsce, na wszelkie promocje. Daj klientowi OKAZJĘ do zakupu po niższej cenie lub z cennymi bonusami. Dobrze to działa, gdy czas jest krótki a liczba ograniczona. Nikt wtedy na siłę nie szarpie klienta, tym, co go pociągnie, będą jego własne, naturalne pragnienia.

Czy ta formuła naprawdę działa?

Tak. I to doskonale. W tym kierunku zmierza taktyka sprzedaży, takiego mistrza copywritingu, jak Frank Kern.

Mogę też napisać o sobie. Jak widzisz, na moim blogu nie ma żadnej oferty (tym bardziej perswazyjnej!) oferty pisania tekstów ofert i reklam. Ciągle jednak dostaję kolejne prośby o napisanie takich tekstów. Nie jestem w stanie ich wszystkich zrealizować.

Nie piszę tego, by się chwalić. Chcę Ci tylko pokazać, że to po prostu działa.

Jedyne co robię, to piszę teksty, o tym co robię :) Nic więcej. Dzielę się swoim doświadczeniem, wiedzą, odkryciami, pomysłami, przemyśleniami, technikami itd. Tylko tyle.

Czy ta nieperswazyjna formuła zadziała u Ciebie? Sprawdź. I podziel się swoimi doświadczeniami. Zawsze też możesz mnie podpytać, jeśli będę mógł pomóc, chętnie to zrobię.

Życzę udanej sprzedaży! ---

Chcesz poznać tajniki copywritingu i za darmo otrzymać poradnik na temat pisania skutecznych ofert i reklam? Sprawdź www.dynanews.pl

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Jak zwiększyć skuteczność tekstów ofert i reklam za pomocą prostego targetowania – część 1

Jak zwiększyć skuteczność tekstów ofert i reklam za pomocą prostego targetowania – część 1

Autorem artykułu jest Darek Puzyrkiewicz


Część pierwsza artykułu o prostym targetowaniu i pisaniu tekstu, który trafi prosto w potrzeby i oczekiwania docelowego odbiorcy. Ile można zyskać na precyzyjnym określeniu odbiorcy tekstu sprzedażowego? A ile tracimy każdego dnia, gdy nasza oferta w ogóle ‘nie trafia’ do klienta i całkowicie mija się z jego sytuacją, oczekiwaniami i pragnieniami? Jak copywriter dopasowuje tekst do docelowego odbiorcy?

Chcę się podzielić z Tobą informacjami, jak bez żadnych nakładów finansowych stworzyć obraz docelowego klienta i wykorzystać go do zwiększenia sprzedaży za pomocą tekstu. To będą tylko dwa kroki.


Po co w ogóle jest nam potrzebne targetowanie? Obrazowo mówiąc, po to byśmy nie starali się przekonać mieszkańca pustyni do zakupu piasku ani Eskimosa do nabycia lodu. Podobno są sprzedawcy, którzy w tego typu działaniach okazują się bardzo skuteczni, my jednak jesteśmy raczej zwykłymi ludźmi, bez takich nadprzyrodzonych mocy. To oznacza, że musimy skupić się na technikach sprzedaży, które są dla nas dostępne.

Droga do łatwiejszej sprzedaży

Najprostsza sprzedaż jest wtedy, gdy kierujemy ją do klienta, który potrzebuje i chce tego, co mu oferujemy. Ale skąd wziąć takiego klienta? Ech, najfajniej byłoby go po prostu przyciągnąć, prawda? I tym właśnie jest targetowanie w Internecie. Umożliwia ono stworzenie tekstu, który w tajemniczy sposób przyciągnie naszego docelowego klienta i pozwoli mu się w nim odnaleźć.

Wiadomo, że nic nas bardziej nie interesuje niż my sami. Jeśli czytelnik w Twoim tekście zobaczy siebie, swoje problemy, nadzieje i pragnienia, to odbierze go jako odpowiedź na swoje potrzeby i chętnie sięgnie po oferowane rozwiązanie. To oznacza, że musisz pisać tak, by miał wrażenie, że znasz go osobiście i zwracasz się tylko do niego.

Ceniony amerykański copywriter Eben Pagan twierdzi, że jeśli uda Ci się wyartykułować główny problem czytelnika, to nie tylko zdobędziesz jego zaufanie ale też łatwo przekonasz go do skorzystania z Twojej oferty. Głos, którym będziesz do niego przemawiać będzie pochodził prosto z jego głowy. To będą jego myśli, obawy i nadzieje, więc dlaczego miałby się im opierać?

Krok 1

Na początku musisz wybrać sobie docelowego klienta. Tak, wybrać. Komu chcesz sprzedać swój produkt, kto będzie idealnym klientem? Ty wybierasz. A potem piszesz tekst, który właśnie do tego klienta trafia i jego właśnie przekonuje do zakupu.

Kiedy zastanawiasz się nad swoim idealnym klientem, to jak go sobie wyobrażasz? Czy to jest mężczyzna? Ma 30 – 40 lat? Ile ma dzieci? Z czego żyje? Gdzie mieszka? W jakim środowisku się obraca? Widzisz, te wszystkie informacje byłyby bardzo pomocne, jednak mamy znikome szanse na to, że będziemy je mieli do dyspozycji.

Musimy radzić sobie inaczej. Ja to nazywam targetowaniem funkcjonalnym. Polega ono na określeniu sytuacji klienta, istotnej z punktu widzenia oferty. Czego on pragnie/szuka/potrzebuje co może być przez Nas dostarczone? Chodzi o dotknięcie problemu, który domaga się szybkiego rozwiązania.

Przykłady

Jak ja na przykład określam czytelnika swojego bloga?

Czytelnik mojego bloga, to osoba, która zajmuje się sprzedażą w Internecie i jest zainteresowana technikami zwiększania skuteczności strony internetowej, służącej do pozyskiwania klientów.

Nie ma tu mowy o płci, wieku, zawodzie ani środowisku. Moja charakterystyka może odnosić się do właściciela strony, pracownika sprzedaży lub marketingu a także osoby, która pisze teksty dla innych. I takie osoby czytają mojego bloga. Nastolatki i emeryci, właściciele biznesów, zwykli pracownicy a także copywriterzy. Wszystkie te osoby łączy jeden cel: skuteczna sprzedaż w Internecie.

Czy i Ty odnajdujesz się w tej charakterystyce?

Pokazałem Ci prosty schemat, który może być użyty w każdej sytuacji. To oznacza, że za jego pomocą możesz scharakteryzować swojego docelowego klienta. Wygląda on tak:

Osoba, która ma (problem!)/robi/planuje/zamierza/itp …………. i chce/pragnie/szuka/itp …..

Bardzo ogólny wzorzec, prawda? Jego siłą jest to, co umieścisz w wykropkowanych miejscach. To będzie ‘gorący’ punkt, miejsce, którego musisz dotknąć. Ważne jest, by jak najdokładniej określić aktualny stan docelowego klienta i cel jego zamierzeń i pragnień.

W charakterystykę klienta możemy włączyć emocje. To zawęzi nasz target, ale za to silniej będzie oddziaływać na czytelnika. Charakterystyka mojego czytelnika mogłaby wyglądać tak:

Osoba, która zajmuje się sprzedażą w Internecie i jest sfrustrowana znikomą skutecznością swoich tekstów sprzedażowych i jest zdeterminowana, by w krótkim czasie znaleźć skuteczny sposób lub technikę, dzięki którym sprzedaż odbije się wreszcie od dna.

I znowu, dotykamy tu tylko sytuacji czytelnika, która jest istotna z punktu widzenia oferty, którą w tym momencie jest tekst, opisujący technikę zwiększenia jego skuteczności w sprzedaży. Czy takie osoby zainteresują moje porady?

Jeszcze jednym sposobem na sprecyzowanie charakterystyki docelowego klienta, dzięki której będziemy w stanie napisać skuteczny tekst sprzedażowy jest oparcie jej o problemy klienta. Tak by to mogło wyglądać:

Osoba, która zajmuje się sprzedażą w Internecie i utraciła płynność finansową bo jej ofertom brakuje skuteczności tak, że grozi jej szybkie bankructwo.

Każda charakterystyka będzie stanowiła fundament dla stworzenia skutecznej oferty, która przemówi do docelowego klienta. Każda z nich będzie przyciągała nieco inną grupę czytelników.

Która z grup docelowych okaże się najbardziej dochodowa? Jak na podstawie takiej charakterystyki budować skuteczną ofertę? Co jeszcze musimy zrobić by wybrani przez nas klienci sami znajdowali ofertę i chętnie na nią odpowiadali? O tym wszystkim w drugiej części artykułu, która już wkrótce ukaże się na moim blogu.

CDN
---

Chcesz poznać tajniki copywritingu i za darmo otrzymać poradnik na temat pisania skutecznych ofert i reklam? Sprawdź www.dynanews.pl

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Dlaczego???

Dlaczego ???

Autorem artykułu jest Dominik Szmaj


Dlaczego “dlaczego” jest takie ważne? :) Dlaczego “dlaczego” jest takie ważne? :)

Pomyśl teraz nad taką scenką. Widzisz się z potencjalnym klientem, rozmawiasz z nim przez telefon, przez skype’a lub jakiś inny komunikator. Rozmowa idzie wyśmienicie. Skontaktował się z Tobą w sprawie jakichś wątpliwości.

W pewnym momencie klient wypowiada niekorzystną dla Ciebie informację. Ty bezwiednie pytasz się “Dlaczego?”, przecież tak dobrze się rozmawiało, negocjacje lub rozmowa szła w dobrym kierunku, a tu nagle taka zmiana. Nie potrafiłeś się z tym pogodzić… było to dla Ciebie nie do przyjęcia i niewiele myśląc wypowiedziałeś to zdradliwe pytanie.

Wierz mi, że nie ma bardziej zwodniczego pytania w biznesie, szczególnie jeśli chodzi o rozmowy handlowe. W tym momencie podłożyłeś sobie minę, która tylko czeka na to żeby eksplodować Tobie pod nogami.

Klient zaczyna wymyślać coraz to nowe “dlaczego Twoja oferta lub usługi są złe” i co gorsza zaczyna się utwierdzać w swoim przekonaniu, że coś jest nie tak. Cały wysiłek włożony w ten kontakt zostaje ustawicznie podmywany aż do całkowitej klapy tej rozmowy jaką jest wymijające “zastanowię się nad tym jeszcze”.

Straciłeś w ten sposób być może jednego z najlepszych klientów, a na pewno się już nigdy nie przekonasz o tym czy był by zyskownym :)

Popatrzmy jednak na to pytanie z innej strony. Może ono być jednak bardzo przydatne i utwierdzać klienta w przekonaniach dla Ciebie korzystnych.

Przeanalizuj poniższe pytania:

* Dlaczego nam się tak dobrze rozmawia?
* Dlaczego ta oferta może być dla pana/pani korzystna?
* Dlaczego wybrałby pan nasz produkt

Widzisz różnicę? Z pewnością tak :) Używaj tego słowa bardzo mądrze i wystrzegaj się sabotowania swoich dokonań przez mimowolne wypowiadanie go w nieodpowiedni sposób.

Właśnie dlatego “dlaczego” może być istotne ---

Aby dowiedzieć się więcej na ten temat odwiedź bank wiedzy o e-biznesie i koniecznie zapisz się na listę adresową.

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Znaczenie cen w copywritingu

Znaczenie cen w copywritingu

Autorem artykułu jest Monika Wędrocha


Jakie znaczenie ma przedstawienie ceny w określony sposób w ofercie? Cena jako element oferty jest bardzo ważnym czynnikiem. Uzasadnianie, zarządzanie i przedstawianie ceny ma zasadnicze znaczenie w skuteczności naszych ofert. Czym konkretnie powinniśmy się posiłkować w odniesieniu do umieszczania jej w ofertach?

Informując klienta o cenie, powinniśmy pamiętać o kilku podstawowych zasadach.

1. Ukryta cena

Ukrywanie ceny nie jest najlepszym pomysłem. Klient, który nie może doszukać się ceny w ofercie, może co najwyżej stać się podejrzliwy i stracić zaufanie do naszego produktu i tym samym do nas samych. Cena, która została przypisana do konkretnego produktu lub usługi, odpowiada jego wartości i nie powinniśmy się krępować przed jej ujawnieniem.

2. Promocje cenowe

Promocje są bardzo dobrym chwytem marketingowym, jednak trzeba pamiętać o właściwym podejściu od strony ceny. Klient, widząc obniżkę przy danym produkcie o przykładowo 50%, może zacząć się zastanawiać nad prawdziwą wartością produktu, co również może odbić się na jego zaufaniu w stosunku do naszej marki. Ważne jest uzasadnienie promocji. Argumentem może być przykładowo końcówka zapasu danego produktu lub chęć pokazania go większej liczbie użytkowników. Masz solidny argument - masz dobrą promocję.

3. Wartość produktu

Równie ważne jest nie tylko uzasadnienie promocji, ale także uzasadnienie regularnej ceny produktu. Do tego problemu można podejść od różnych stron. Kwestię ceny produktu można uzasadniać różnymi sposobami. Najprostszą i jednocześnie dobrą metodą jest po prostu ukazanie, co wchodzi w skład produktu, czyli informując, dlaczego ma właśnie taką wartość, a nie inną. Można również posłużyć się metodą zysków i strat. W metodzie zysków skupiamy się na tym, co klient zyskuje, kupując produkt. W metodzie strat - odwrotnie - koncentrujemy się na tym, co traci, nie kupując produktu. Można również miksować te sposoby ze sobą, uzyskując optymalne dla swojego produktu uzasadnienie ceny.


Ciekawostka: Wizualne przedstawienie ceny, czyli jaką siłę ma końcówka ceny..

Najnowsze badania prowadzone przez zespół francuskich psychologów pod kierownictwem dr. Nicholasa Gueguena z Université de Bretagne-Sud, który przez 6 tygodni badał zachowania konsumentów pod wpływem cen w jednej z francuskich pizzerii, dowiodły, że obniżka ceny ciasta z 8 euro do 7,99 euro podniosło sprzedaż o.. 15 procent! Wniosek nasuwa się sam - końcówka ceny ma niesamowite znaczenie. Dlaczego tak się dzieje? Najprościej mówiąc, klienci najczęściej nie pamiętają tej końcówki. Jeżeli zakupiony produkt kosztuje 7,99 zł - to dla większości konsumentów będzie on kosztował 7 zł z groszami - a nie 8 zł. ---

Netigo.pl - Twoja droga do e-biznesu

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl