wtorek, 9 grudnia 2014

Ile zarabia copywriter

Ile zarabia copywriter


Autor: Michał Rybicki


Zarobki copywritera zależą od wielu czynników (m.in. doświadczenia zawodowego, stażu pracy, umiejętności, miejsca zatrudnienia). Szacunkowe dane (źródła internetowe) nie pozwalają jednoznacznie stwierdzić, jakie kwoty są aktualne i najbardziej wiarygodne.


Copywriterzy są zatrudniani przede wszystkim w agencjach reklamowych, wydawnictwach lub pracują jako tzw. wolni strzelcy (freelencerzy).

Junior i Senior Copywriter

Początkujący adepci (junior copywriterzy) mogą liczyć na zarobki w granicach 2-3 tys. PLN w małych agencjach oraz na 3-4 tys. PLN w dużych.

Senior copywriter według portalu moja-pensja.pl zarabia od 4100 do 6000 PLN.

W średniej agencji senior copywriter może liczyć na 6-8 tys. PLN, a w dużej – sieciowej nawet 15 tys. PLN.

Przyjęto, że średnia płaca w tym zawodzie wynosi ok. 5 tys. PLN.

Podane powyżej poziomy dochodów nie uwzględniają premii, którą można otrzymać za specjalnie osiągnięcia m.in. wymyślenie chwytliwego nagłówka czy sloganu (do historii przeszło słynne zdanie „Ociec prać?”, za które pewien copywriter otrzymał honorarium w wysokości 50 tys. PLN).

Freelancer i SEO Copywriter

Zarobki wolnych strzelców (freelancerów) są ściśle uzależnione od jakości i ilości zleceń oraz posiadanego doświadczenia.

W ostatnich latach wyłoniła się grupa tzw. seo copywriterów. Piszą oni teksty na potrzeby serwisów www oraz pozycjonowania stron internetowych. Ich zarobki oscylują przeważnie w okolicach minimalnej pensji krajowej.

Istotny jest tutaj fakt, że stawki zbyt często są zaniżane.

Czy stawki rozpoczynające się od kilkudziesięciu groszy za jeden artykuł są adekwatne do nakładu pracy?

W Internecie, na popularnych portalach aukcyjnych i forach branżowych coraz częściej można spotkać „interesujące” oferty.

To efekt ogromnej konkurencji – na portalach ogłaszają się nie tylko zawodowi copywriterzy, ale również studenci i uczniowie.


Darmowy Kurs Copywritingu - Odkryj Piekielnie Skuteczne Techniki Tworzenia Dochodowych Ofert Sprzedażowych.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Jak się reklamować?

Jak się reklamować?


Autor: Paweł Brzeziński


Poniżej garść złotych zasad, którymi kierował się Jobs. Zastanawiasz się, co taki ideał, którego sam znaczek firmowy wart jest dziesięć miliardów dolarów, może nauczyć mniejszą (taką jak Twoja) firmę? Zdziwisz się jak wiele.


Popularna maksyma mówi: „Chcesz być najlepszy? Bierz przykład z najlepszych”. W Polsce znany głównie za sprawą tego, że... zmarł. W Stanach wielbiony, posiadający armię fanatycznych klientów geniusz marketingu i kreowania wizerunku.

Hi, I´m Mac.” Skuteczny marketing w Apple Computers drogowskazem dla Ciebie

Wielki sukces Apple´a to źródło inspiracji i wiedzy dla każdego biznesowego przedsięwzięcia. Znajdą one praktyczne zastosowanie również poza światem globalnych korporacji – strategie, które pozwalają Apple´owi już wiele lat dystansować konkurencję, mogą być użyte również przez Ciebie.

Jeśli umiejętnie wyciągniesz wnioski z doświadczeń kultowej marki, być może już niebawem zbudujesz grono wiernych klientów nie mniej lojalnych niż użytkownicy słynnych „jabłuszek”.

By ułatwić Ci zrozumienie idei Jobs'a, postaram się przenieść punkt po punkcie jego zasady do naszych realiów. Padło na branżę piekarniczą, czyli Pana piekącego i sprzedającego pieczywo w swoim niewielkim sklepiku osiedlowym.

1. Odkryj, jak ważne jest, by być pięknym
Projekty graficzne – śliczne, zaskakujące, uwodzące!


W całej gamie produktów i materiałów marketingowych Apple nie znajdziesz ani jednej rzeczy, która nie zachwycałaby wyglądem. Nie chodzi tu bynajmniej o zdjęcia modelek naklejane na obudowy.

Oznacza to, że Pan piekarz musi zadbać, by jego produkty i materiały wyglądały dobrze. Muszą być dla klienta synonimem piękna, jakości i dobrego smaku. Musi zadbać o gustowny wystrój lokalu, powinien mieć wręcz bzika na punkcie wyglądu swoich produktów. Dobrym zabiegiem jest zainwestowanie w firmowe opakowania do swoich wyrobów. Pierwszą myślą klienta po wejściu do sklepu ma być: WOW, ja chce tu przychodzić codziennie! Następną reakcją po otrzymaniu pięknie zapakowanych bułek ma być następne „WOW”.

2. Używaj możliwie wielkich ilustracji
Jak wielkich? Tak wielkich, jak to możliwe

Wystarczy rzut oka na ich stronę, by przekonać się, że Apple wzięło sobie do serca starą maksymę „obraz jest wart więcej niż tysiąc słów”. W czasach zalewu informacji i rynkowego chaosu trudno się z tym nie zgodzić. Ludzie o wiele łatwiej przyswajają informacje przekazywane formą obrazową, łatwiej zapamiętują i kojarzą produkt i firmę.

A więc nasz piekarz powinien:
- zadbać o prezencję lokalu z zewnątrz, pochwalić się smakowitymi wypiekami, skłonić przechodnia by wszedł do niego
- zadbać o jak najlepszą wystawę swoich produktów. Jak już wejdzie, jego apetyt ma mu stale rosnąć.
- zainwestować w foldery reklamowe prezentujące jego produkty. Nająć fotografa, który zrobi z bułek modelki :) Z czasem Pan piekarz stanie się dla klientów wyznacznikiem jakości.

Pomyśl sam, gdzie szybciej kupiłbyś produkt? U kogoś, kto rzuca Ci ochłap czy tego, który zarwał noc, by jego produkt był po prostu piękny? Ja wybieram tego drugiego choćby dlatego, że jego wysiłek świadczy o dbałości o zadowolenie klienta. A klienci muszą być zadowoleni!

3. To klienci zajmują się sprzedażą
Ty powinieneś zająć się klientami

Zadowolony użytkownik zdziała więcej niż niejeden handlowiec. Przyglądając się reklamom komputerów i innych urządzeń Apple, być może zauważysz ich ciekawą cechę: wszystkie przedstawiają użytkownika bądź klienta firmy.
Apple Inc. nie mówi Ci, jak dobry jest produkt (pewnie i tak byś im nie uwierzył), oddając głos osobom, które kupiły i korzystają z ich wyjątkowego sprzętu. To wiarygodne i bardziej osobiste podejście – to ludzie, nie sprzedawca, reklamują używane przez siebie produkty.

Przekładając to na realia Pana piekarza. To, jak będzie on traktować klientów, przełoży się na stosunek klientów do jego oferty. Zyskiem w jakiejkolwiek branży jest powrót Klienta w celu dokonania następnego zakupu, a nie konkretna transakcja, mająca na celu “wypchnięcie” towaru z magazynu. Najlepiej jeszcze, jak poleci produkt innym osobom.

4. Obsługa nadziei i realizacja marzeń
Ludzie muszą pokochać sposób, w jaki robisz z nimi biznes

Apple starannie zaplanowało każdy stopień komunikacji z klientem. Po minucie pobytu na ich stronie masz wrażenie, że trafiłeś do nowego, lepszego Internetu. Sklepy tej firmy wyglądają jak ekskluzywne kluby – a gdy już zdecydujesz się na jakiś produkt, każdy detal opakowania i obsługi klienta sprawi, że poczujesz się jak wybraniec – członek ekskluzywnego klubu Apple.

Przełóżmy to ponownie na nasze realia, konkretnie osobę i interes Pana piekarza :)
Jest to chyba największe wyzwanie dla każdego przedsiębiorcy oraz cecha charakteryzująca wszystkich wielkich graczy świata biznesu.
Musi on zastanowić się i to bardzo poważnie nad tym, co go wyróżnia pośród konkurencji. Gdyby miał lokal w bezpośrednim sąsiedztwie konkurencyjnej piekarni, co skłoniłoby klientów, by przyszli do niego, a nie do piekarni obok. Skupianie się na sprzedaży samego produktu czy na walce z konkurencją nie jest dobrym krokiem.
Obsługa klienta, to jest to! Musi on czuć się wyjątkowo, niepowtarzalnie, z zakupami kojarzyć mu się muszą jak najbardziej pozytywne emocje. Ludzka psychika jest tak skonstruowana, że podświadomie idzie w kierunku bezpieczeństwa, dobrych emocji. Jeśli piekarz to zrozumie i wdroży.. nie będzie się martwił konkurencją.

5. Pierwszy zgarnia wszystko
Gdy jesteś o krok przed konkurencją – nie masz żadnej

Apple nie wymyśliło komputera, odtwarzacza mp3 ani telefonu. To oni jednak przodują we wszystkich tych dziedzinach. To bardzo ważna różnica i nie przypadkowo naukę tę znajdujemy również w książkach Guya Kawasaki; obecnie inwestor VC, był on jednym z najważniejszych ludzi Apple, odpowiedzialnym za wielkie sukcesy lat 80-tych.

Pan piekarz musi dążyć do perfekcji w każdej dziedzinie swojego biznesu. To kluczowa cecha odróżniająca przeciętnych od nadzwyczajnych: nieustanne poprawianie jakości usług i tego, w jakiej formie i w jaki sposób dostarczane są klientom. Nie musi być prekursorem w swojej branży, przynajmniej częściowo nie musi. Sęk tkwi w dążeniu do perfekcji.

Czy istnieje magiczna metoda, która pozwala kontrolować klientów? Tak, jest nią wrażliwość na ich potrzeby i perfekcjonizm w ich realizowaniu.


Ten tekst jest przekonujący?
Jestem profesjonalnym Copywriterem,
mogę przekonać klientów do Twojej oferty,
wystarczy, że zgłosisz się do mnie
Brzezinski.pb@gmail.com

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

5 sekretów skutecznego SEO copywritingu

5 sekretów skutecznego SEO copywritingu


Autor: Michał Rybicki


Umiejętnie zredagowany tekst w oparciu o techniki SEO copywritingu (ang. Search Engine Optimization Copywriting) przykuje uwagę zarówno czytelnika, jak i wyszukiwarki. Liczne odwiedziny i wysoka pozycja w Google to główne cele właścicieli serwisów www.


Przedstawiam 5 metod (bezpośrednio od najskuteczniejszych seo copywriterów), które w znacznym stopniu pomogą osiągnąć owe cele.

1. Podstawa to mocny i przyciągający tytuł każdego artykułu

Nie możesz sobie pozwolić na nudny i nieciekawy tytuł, jeśli Twoim celem jest przykucie uwagi czytelnika. Artykuły ze świetnymi tytułami są czytane znacznie częściej. Pamiętaj o tym, bo wzrost liczby odwiedzin Twojego serwisu sprawi, że robot wyszukiwarki zainteresuje się nim w większym stopniu.

2. Daj możliwość przeskanowania tekstu czytelnikowi

Podziel swój tekst tak, aby każdy użytkownik był w stanie prześledzić go wzrokiem. Oddziel poszczególne partie tekstu nagłówkami – ułatwiaj życie czytelnikowi, ponieważ nie każdy ma czas na czytanie całego artykułu. Stosuj wypunktowania – taki tekst jest czytelniejszy i łatwiej przyswajalny.

3. Umieszczaj słowo kluczowe w tytule, nagłówku i tekście

Upewnij się, że słowo kluczowe znalazło się w tytule wpisu. Możesz umieścić je również w śródtytule (najczęściej w postaci nagłówka h2 lub h3). Pamiętaj o odpowiednim zagęszczeniu słów kluczowych w tekście. Przyjmuje się, że w sposób naturalny występują w nim one 3-4 razy.

4. Optymalizuj każdy artykuł

Stosuj oddzielne metatagi dla swoich artykułów. Jeśli korzystasz z WordPressa, możesz zaopatrzyć się we wtyczkę ‘All In One SEO Pack’ – pozwala ona na dodanie metatagów w każdym wpisie. Dodawaj również słowa kluczowe w opisie alternatywnym obrazka (ALT).

5. Nie oszukuj wyszukiwarki

Używanie nieetycznych metod, m.in. ukrywanie linków oraz tekstu, kopiowanie treści z innej strony, nadmierne eksponowanie słów kluczowych, używanie farmy linków czy cloaking spowoduje, że robot wyszukiwarki w końcu wykryje nieuczciwe praktyki. Efektem takich działań będzie znaczne obniżenie rankingu strony, a w niektórych przypadkach witryna może zostać usunięta z indeksu wyszukiwarki.


Darmowy Kurs Copywritingu

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

…na początku było słowo…

…na początku było słowo…


Autor: Beata Nowak


Każdego dnia wypowiadamy około 16 tysięcy słów. I co ciekawe, liczba ta dotyczy zarówno kobiet jak i mężczyzn, bowiem mit kobiecego gadulstwa został już dawno obalony. Czy jednak zastanawiamy się nad przeogromną mocą każdego słowa? Zapewne bardzo rzadko.


Na pozór nic nieznaczące, pojedyncze słowa, mogą łączyć się w przekazy, które w jednej sekundzie zmieniają rzeczywistość i tworzą skrajnie odmienne emocje ich odbiorcy.

Wystarczy pomyśleć, co czują adresaci poniższych słów, aby zrozumień ogromną moc drzemiącą w kilku sylabach: „Ma Pan syna!”, „Nienawidzę Cię!”, „Wygrała Pani milion dolarów!”, „Twoja mama nie żyje”.

Odpowiednio dobranym słowem można wzbudzić śmiech, płacz, radość, dumę, smutek, żal i wiele innych emocji i uczuć. Można też odpowiednio wpłynąć na zachowanie innych ludzi, przekonując ich do określonego przez nadawcę słów toku myślenia. Właśnie tą magiczną moc słowa każdego dnia wykorzystują przełożeni, rodzice, nauczyciele, handlowcy a także specjaliści od marketingu i reklamy.

Moc słowa stała się też narzędziem pracy stosunkowo nowej grupy zawodowej – copywriterów.

Copywriter to (z angielskiego) autor tekstów i sloganów reklamowych. Po francusku bywa też on nazywany concepteur-redacteur, co oznacza pomysłodawca – redaktor.

Dziś żadna kampania reklamowa nie zostanie przeprowadzona bez copywritera, a jego teksty wykorzystywane są do tworzenia materiałów promocyjnych, ulotek i witryn internetowych.

W praktyce niezastąpiona wydaje się być rola copywritera w procesie pozycjonowania i optymalizacji stron www, w którym to „słowo” ukryte w tekstach, postach, artykułach i wpisach na blogach stanowi o pozycji w internetowej wyszukiwarce.

Sprawny copywriter, doskonale zorientowany w temacie i potrafiący tworzyć treści dopasowane zarówno do oczekiwań klienta jak i do algorytmu wyszukiwarki internetowej, jest dziś niezbędnym ogniwem w tworzeniu i sprawnym działaniu każdego przedsięwzięcia biznesowego.


Beata Nowak

www.4lady.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Czy mogę zadać Ci pytanie?

Czy mogę zadać Ci pytanie?


Autor: Anna Kalicińska


Czy chcesz poznać tajne techniki profesjonalnych copywriterów?
Czy chcesz użyć ich do potrojenia efektu manipulacji czytelnikiem?
Czy uważasz, iż znając tę technikę wpłyniesz pozytywnie na los firmy?

Zadawanie pytań czytelnikowi to jedna z najłatwiejszych i najpotężniejszych technik w copywritingu.


Każde skutecznie zadane pytanie ma moc przyciągania uwagi, zwiększając chęć przeczytania całego tekstu w celu uzyskania odpowiedzi.

Chcesz się dowiedzieć, jak dokładnie działa ta technika i dlaczego jest tak skuteczna?

Moc zadawania pytań.

Kiedy zadajesz pytanie, zmuszasz czytelnika do odpowiedzi.

Dlaczego tak się dzieje?

Dziecięca ciekawość świata wywodzi się z poszukiwań ciągłych odpowiedzi. Nasz mózg został przeszkolony w ten sposób, aby dążyć do uzyskania informacji.

Jak to się dzieje?

Kiedy zadajesz pytanie, czy to w ofercie czy wpisie blogowym, mózg czytelnika domaga się uzyskania odpowiedzi. Co więcej,poszukuje odpowiedzi ukrytej w tekście. W tym celu Twój potencjalny klient jest w stanie przeczytać cały tekst. Jego mózg musi zaspokoić potrzebę odszukania odpowiedzi i przyjęcia jej do wiadomości.

Chcesz, abym podała Ci przykład?

Wystarczy, że spojrzysz na tekst, który właśnie czytasz. Składa się z samych pytań.Każde pytanie podsyca ciekawość i sprawia, że usilniej próbujesz odnaleźć odpowiedź.

Uwielbiam tę technikę, a dlaczego?

Pozwala mi zmuszać czytelników do przeczytania tekstu.

Czy chcesz wiedzieć, gdzie można zastosować tę technikę?

Wszędzie! na blogach, stronach, forach...
Ze względu na swą konstrukcję, jest używana w nagłówkach, podtytułach, akapitach... i nie tylko do sprzedaży!

Chcę zadać ci jeszcze jedno, ostatnie pytanie!

Dlaczego nie zadajesz pytań w swoich tekstach?

Pamiętaj!

Każde zadanie pytanie domaga się odpowiedzi. Postaraj się nie zadawać pytań retorycznych!


Do zobaczenia
Anna


Odwiedź mój blog:http://freelancecopywriterblog.blogspot.com/

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.