sobota, 19 września 2015

Czym jest seo copywriting?

Czym jest seo copywriting?


Autor: Robert Wąsik


Rozwój technik pozycjonerskich stał się przyczynkiem do ciągłej walki autorów algorytmów wyszukiwarek z pozycjonerami. Pierwszym zależy na powstrzymaniu drugich przed stosowaniem nieetycznych metod i zniekształcaniem list wyników wyszukiwania.


Gdzieś w tym chaosie powstała pilna potrzeba, aby SEO rozwinęło się w poważną gałąź marketingu. Do Polski jednak ta potrzeba jeszcze nie dotarła. Być może to wina młodego rynku, który cały czas za ważniejsze uważa ceny usług, a nie ich opłacalność. Oczywiście to wszystko jest tylko kwestią definicji, jednak powoli pojawiają się już pierwsze oznaki panowania nowego systemu, w którym niepoślednią rolę odgrywa SEO-copywriting. Co to takiego?
Copywriting to nic innego jak pisarstwo, choć przystosowane do wymogów XXI wieku i jego środków przekazu. Copywriter jest po prostu twórcą, rzeźbiarzem słów, a powodem używania tu angielskiego słowa jest fakt, że polski rynek (i to potwierdza sporo badań) niechętnie przyjmuje choćby lepszą usługę, ale występującą pod polską nazwą, niż byle co, o ile się to byle co nazwie po angielsku, najlepiej bezsensownym lub niezrozumiałym skrótem. Chcę więc trochę odczarować SEO-copywriting.
Jest to po prostu sztuka tworzenia tekstów pozycjonerskich. Ktoś może zauważyć, że ja sam stwierdziłem, że pozycjonowanie nie ma wiele wspólnego z czystą grą. To fakt. Ale właśnie odpowiednie teksty pomagają to zmienić. SEO-copywriting to twórczość pośrednia pomiędzy materiałami reklamowymi a recenzjami. Dzięki artykułom pozycjonującym napisanym przez dobrego pisarza można nie tylko promować witrynę w wyszukiwarce, co jest domeną SEO, ale także bezpośrednio kontaktować się z potencjalnymi klientami.
SEO copywriter to osoba, której zadaniem jest rzetelne, uczciwe opisywanie produktów, usług i stron internetowych oraz promowanie ich w sieci w taki sposób, aby nie naruszało to ani zasad narzuconych przez Google, ani netykiety, ani dobrego smaku. To po prostu druga, pogodniejsza twarz SEO - twarz uczciwa, tworzona przez ludzi, którzy chcą zmieniać internet na lepsze, zamiast tylko przekrzykiwać się bez ładu i składu.


seo copywriting profesjonalnie

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Największe błędy seo copywritera

Największe błędy seo copywritera


Autor: Maciej Ciećko


W zawodzie copywritera, tak jak w każdym innym, można popełniać błędy, które w wielu przypadkach mogą spowodować utratę klientów, a co za tym idzie mniej zleceń i pieniędzy. A oto największe pomyłki copywriterów pracujących "na własny rachunek" i zajmujących się pisaniem tekstów na zlecenie.


Nieefektywna autopromocja. Podczas promowania swoich usług w celu uzyskania zlecenia też można przesadzić. Nadmierne zachwalanie własnej osoby może zniechęcić potencjalnego zleceniodawcę, ponieważ może on pomyśleć, że mydlenie oczu swoimi zaletami ma je zamknąć na błędy w warsztacie pisarskim. Dla świętego spokoju warto mieć pod ręką darmowe próbki.

Zbyt niska cena. Jeśli zleceniodawca prosi o napisanie dziesięciu wartościowych artykułów liczących po kilka tysięcy znaków w ciągu trzech dni, a ktoś uważający się za "doświadczonego copywritera" proponuje złotówkę za jeden tekst to jest to zjawisko przynajmniej śmieszne. No bo jaki doświadczony seo copywriter tak nisko się ceni? Odpowiedź jest prosta: żaden. I wbrew pozorom taka niska stawka może zniechęcić wymagającego klienta, który oczekuje dobrych tekstów od profesjonalisty. Niektórzy wykonawcy faktycznie mogą wyspecjalizować się w mocnym stopniu i obniżyć stawki. Rzadko jednak na kogoś takiego można trafić. Jeżeli to się już stanie, takiego kogoś należy trzymać się jak najdłużej, ponieważ otrzymujesz maksymalną wartość w najniższej cenie.

Niepunktualność. To najgorsza wada, jaką może mieć seo copywriter. Niewywiązanie się z terminu pierwszego zlecenia u nowego klienta raczej nie zaowocuje nowymi ofertami w przyszłości. I nic dziwnego. Zleceniodawca, który płaci za tekst, oczekuje uczciwych uzgodnień w tym aspekcie.

Błędy ortograficzne i interpunkcyjne. Czy ktoś, kto je popełnia, może w ogóle nazwać się copywriterem? Nie. Dlatego jeśli osoba, która nie miała piątek z dyktand i chce się zabrać za copywriting, powinna przeczytać słownik.


Seo copywriter do Twojej dyspozycji

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Czy usługi seo copywritera są przydatne?

Czy usługi seo copywritera są przydatne?


Autor: Maciej Ciećko


Sieć tworzą artykuły i wszelkie formy multimedialnego kontaktu człowieka z człowiekiem. W tym całym zamieszaniu trzeba się też promować, zdobywać linki, najlepiej tekstowe. Ich wartość jest uzależniona od wielu czynników, ale głównym staje się jakość pisania. Czy seo copywriter, a raczej "tekściarz" na zlecenie, jest Ci potrzebny?


Świat internetowej treści

Rozwiązywanie problemów ludzi za pośrednictwem tematycznych artykułów oscylujących wokół określonej tematyki jest kluczem do sukcesu w środowisku Internetu. Człowiek, który trafi na witrynę rozwiązującą jego problemy, zostanie przy niej na dłużej, zainteresuje się autorem. Strona O mnie jest jedną z najczęściej odwiedzanych podstron po głównej zakładce. Trzeba się z tym liczyć. Budowanie zaufania oraz optymalizacja słów kluczowych to podstawa przetrwania w trudnym środowisku konkurencyjnym.

Kim w zasadzie jest seo copywriter?

To zawód wyodrębniony w środowisku pozycjonowania. Linki wymagają posiadania znakomitych tekstów, a pisarz na zlecenie potrafi wykonać ich ogromną ilość. Najlepsi w branży produkują około dwudziestu stron A4 sensownych wpisów. Wyda Ci się to niemożliwe, ale tacy ludzie raczej nie chwalą się swoimi zdolnościami. Po prostu wspomagają pozycjonerów, realizują wiele zleceń, prowadzą własne strony www, zarabiają na treści.

Czy warto?

Wyobraź sobie, że seo copywriter, chociaż kojarzony z marną jakością tekstów preclowych, nie jest miernym pisarzem. Wypadałoby powiedzieć, że nazwa seo copywriter jest niepoprawna. Bardziej odpowiedni byłby redaktor online. W tym sensie to człowiek wielu zainteresowań. Dodając do tego umiejętność bardzo szybkiego pisania na klawiaturze oraz szybkiego czytania, uzyskuje się specjalistę potrafiącego z dnia na dzień tworzyć treść, która uzupełni praktycznie całe zaplecze w doskonałej formie.

Zadaj sobie teraz pytanie, czy przypadkiem nie warto zapłacić tych kilku złotych za specjalistyczny artykuł pochodzący wprost od zawodowca?


Pisanie online-seo copywriter na zlecenie.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Jak być płodnym seo copywriterem?

Jak być płodnym seo copywriterem?


Autor: Karolina Ch


Czasem nachodzą człowieka chwile, gdy zwyczajnie nie ma o czym pisać, nawet wtedy, gdy nosimy dumnie miano: seo copywriter. To dziwne uczucie spędza sen z powiek i sprawia, że myśli kłębią się w sposób nieuporządkowany. Co na to poradzić?


Po pierwsze nie możemy robić sobie długich przerw w pisaniu. Palce muszą pozostać rozpisane, tak samo jak i umysł. Każdego dnia powinniśmy coś stworzyć, choćby drobny artykuł na własne zaplecze. Wszyscy mamy prywatne zajęcia, które odciągają nas od pracy i każdy z nas wie, jak ciężko pozbierać się do pisania po wakacjach czy urlopie. Dlatego powinniśmy pisać o czymś, co sprawia nam przyjemność. Każdy ma przecież jakieś hobby wykraczające poza seo copywriting. Pisanie tekstów seo to nie jest cały nasz świat, niektórzy z nas w zaciszu własnego domu tworzą również poezję, inni promują wiedzę o świnkach morskich... nie rezygnuj z tego podczas urlopu.

Staraj się pogłębiać swoją wiedzę. Co prawda, nie nauczysz się kreatywności, bo kreatywne myślenie jest raczej wrodzoną umiejętnością, jednak zawsze możesz podreperować swój styl i popracować nad słownictwem. Pomaga w tym nie tylko czytanie książek o rodzimym języku, ale także tych rozrywkowych, których czytanie sprawia nam wyraźną przyjemność.

Mówisz, że brak Ci inspiracji? Odnajdź ją sam, nikt tego za Ciebie nie zrobi. Sam najlepiej wiesz, co pomaga Ci pisać. Dla jednych jest to muzyka, dla innych ciekawe zdjęcie, jeszcze inni piszą artykuły na strony internetowe pod wpływem czytania artykułów innych osób. Niektórym pomaga kawa, innym odrobina cukru, czyli coś, co pobudza organizm do działania.

Czy czujesz się zainspirowany, czy nie, teksty seo same się nie napiszą - nie ma mowy! Nie składaj wszystkiego na brak inspiracji, po prostu siądź nad klawiaturą i intensywnie pisz. Płodność w tym przypadku bierze się ze zwykłej, ciężkiej pracy.


Seo copywriter zaprasza do współpracy. Pisanie tekstów na Twoje indywidualne zamówienie.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Cechy dobrego SEO copywritera...

Cechy dobrego SEO copywritera...


Autor: Karolina Ch


Mówi się, że copywriter powinien mieć „lekkie pióro”. Nie wiem natomiast, czy ktokolwiek zastanawiał się głębiej nad tym stwierdzeniem. Mówią też, że ktoś, kto żyje z tworzenia tekstów, powinien być kreatywny. Tymczasem to nie jedyne cechy, które powinna posiadać osoba pisząca Twoje teksty. Sprawdź!


Osobiście „lekkie pióro” definiuję jest jako naturalny talent do spisywania swoich myśli w sposób czytelny, bez błędów gramatycznych, składniowych, stylowych i ortograficznych. Pisanie powinno być płynne, bez zastanawiania się nad każdym zdaniem artykułu czy książki. Uważam, że można określić kogoś posiadaczem „lekkiego pióra” dopiero wtedy, gdy teksty są spójne, w miarę bezbłędne, dobre merytorycznie już w pierwszej fazie pisania i nie potrzebują sporej korekty. Nie wiele osób mieniących się mianem seo copywriter pisze w ten sposób. Nawet jeśli posiadają „lekkie pióro” nie używają go, ponieważ nie pozwalają na to śmiesznie niskie stawki oferowane w branży. Dlatego też „lekkie pióro” definiowane jest przez nich w inny sposób - jako proste lanie wody w jak najszybszym czasie tak, by stawka godzinowa wyszła możliwie wyższa niż 5 zł/h. Każdy wie, że przy takich stawkach nie da się przygotować dobrych artykułów o ile copywriter ma jakiegoś zewnętrznego sponsora (na przykład rodziców) :-)

Kreatywność. W tym przypadku nie uważam, by kreatywność była niezwykle potrzebna. Owszem dla tych copywriterów, którzy piszą teksty reklamujące towary i wymyślają całe kampanie marketingowe jest to cecha niezbędna. Tymczasem osoba zajmująca się pisaniem tekstów pozycjonujących, powinna mieć raczej bogaty zasób słownictwa i umiejętność transformacji zdań, czyli przedstawiania tych samych treści w inny sposób oraz umiejętność wyszukiwania informacji. Uważam, że ma to niewiele wspólnego z kreatywnością. Moim zdaniem osobę możemy określić jako kreatyną wtedy, gdy tworzy coś zupełnie z niczego i jego dzieło ma określoną wartość artystyczno-merytoryczną lub tylko artystyczną. Chyba seo nie potrzebuje artyzmu, a może się mylę?

Umiejętność samodzielnego wyszukiwania informacji i szybkiego ich przyswajania, a następnie przetwarzania i przekazywania we własnym tekście to coś, bez czego dobry seo copywriter nie jest w stanie się obyć. Dodatkowym atutem jest dobra znajomość języka angielskiego, gdyż polski internet nadal jest uboższy w informacje. Bez tych umiejętności wykreowany tekst jest jedynie bełkotem, papką słów, których nie chce się czytać. Jeśli przy tym jest napisany bez błędnie, użytkownik docelowy go przeczyta do końca z nadzieją na jakieś konkrety, jednak będzie odczuwał niesmak. Szukał bowiem informacji, których nie znalazł.

Pamiętajmy, że na teksty pozycjonujące, bez względu na to, jak fatalnie są napisane, czytają nie tylko boty google, ale też i ludzie. Nie wystarczy jedynie umieścić słów kluczowych w artykule, by skutecznie pozycjonował. Zawartość stron zapleczowych powinna zatrzymać odbiorców tekstów na dłuższy czas. To też ich odwiedziny i czas, który poświęcą na zatrzymanie się na Twojej stronie decyduje o tym, jaką wartość ma umieszczony na niej link.


Seo copywriter - Twoja strona zapleczowa może zawierać słowa kluczowe i mieć pożyteczną, interesującą treść.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.