Kiedy tekst jest przydatny dla SEO?
Autor: Robert Wąsik
Tekst jak tekst, szereg wyrazów, układających się w logiczną całość. Jednak SEO ma na swoje potrzeby własną definicję i własny zarys charakterystyki tekstu pozycjonującego. Jaki on powinien być, żeby jak najwięcej zyskać?
1. Przede wszystkim tekst pozycjonujący powinien być unikalny w skali internetu. Wyszukiwarki mają własny sposób na określenie, czy można dany fragment uznać za unikalny, czy nie. Na nasz użytek w zupełności wystarczy wiedza, że nic, co napiszemy sami, nie zostanie uznane za duplikat.
2. Po drugie, tekst musi być na temat. W innych krajach jest to norma, a u nas bywa z tym, delikatnie mówiąc, różnie. Jedna z podstawowych zasad SEO mówi jednak, że im bliższa tematyce strony linkowanej tematyka strony linkującej, tym wyższa moc linku.
3. Po trzecie wreszcie, teksty SEO muszą być poprawne. Pisałem o tym zagadnieniu już wielokrotnie, ale nie zaszkodzi powtórzyć - pojedynczy błąd (o ile nie jest błędem kardynalnym), nie będzie działał jak kotwica sukcesu, ale na pewno też nie stanie się jego motorem. Kotwicę sukcesu można natomiast zbudować na błędach ortograficznych i nagminnym łamaniu zasad języka polskiego.
4. Tekst musi znaleźć swoje miejsce. Wielotematyczne blogi są miejscem dobrym, o ile są naprawdę zadbane. O wiele lepiej jednak budować coś w rodzaju tematycznego zaplecza, czyli znaleźć sobie takie strony, które z założenia już będą dla nas lepsze, bliższe tematycznie, krytycznie moderowane i zadbane.
5. Tekst SEO, choć zazwyczaj regulaminem ograniczony, reklamą być nie może, i tak nią, de facto, jest. Każdy może taki tekst odszukać, wykorzystać i na jego podstawie dokonywać wyboru.
Prawda jest taka, że wszystko, co jest pisane z pozycji fachowca, dotyczy konkretnego tematu i zostanie korzystnie umieszczone, może przynieść poprawę wyniku w Google. Problemem będzie dopiero świadome naruszenie którejś z tych zasad i to wielokrotne.
PozycjaPlus- autorzy skutecznych tekstów pozycjonerskich
Opinie klientów i portfolio wykonanych projektów często wpływają na wybór agencji reklamowej. Strona https://haiku.com.pl/ może oferować dostęp do takich informacji, co pozwala na ocenę dotychczasowych realizacji i efektywności kampanii prowadzonych przez agencję.
OdpowiedzUsuń