Tworzenie dobrego briefu
Autor: Mariusz Gleba
Brief to uporządkowany spis wszelkich informacji niezbędnych agencji reklamowej, copywriterowi czy grafikowi do rozpoczęcia współpracy z każdym klientem. Stopień jego dokładności pozwoli określić, jak dobrze znamy swojego klienta i jego oczekiwania względem naszej pracy.
Odpowiedzi na pytania zawarte w briefie powinny być głównym drogowskazem dla każdego twórcy co do oczekiwań klienta. Im bardziej dokładne odpowiedzi, tym lepiej pozwoli on przygotować się pracy.
Co powinien zawierać dobry brief?
Przede wszystkim pytanie dotyczące firmy: tutaj interesować będzie nas historia, rok założenia. W odpowiedzi koniecznie powinny znaleźć się informacje o profilu działalności, strukturze.
Ważne są detale: z pozoru niewielkie szczegóły mogą stać się inspiracją dla motywu przewodniego całej kampanii reklamowej czy stworzenia logo.
Kolejnym ważnym punktem jest pytanie o produkt – w odpowiedzi powinny znaleźć się jego główne cechy oraz właściwości. Klient powinien udzielić odpowiedzi, czy produkt kupowany jest na bazie emocji, czy też z namysłem, oraz czy kupujący może zweryfikować jego jakość.
Klient powinien jasno określić, co wyróżnia jego produkt na tle innych, podobnych. Opis produktu pozwoli również namierzyć produkty konkurencji, zdobyć wiedzę na ich temat oraz zbadać opinię użytkowników na ich temat.
Konkurencja – poznaj ją!
Pytanie o konkurencję zazwyczaj zaskakuje klientów – niepotrzebnie! W briefie powinny znaleźć się również informacje na temat produktów konkurencji, opinii o nich. Ważne informacje to również strategie reklamowe, które przyjęła konkurencja: na co położyła nacisk, promując swój produkt. Znajomość konkurencji pozwoli nie tylko dopasować swój produkt do oczekiwań kupujących, ale również znaleźć sposób na jego skuteczne wyróżnienie.
Konieczne okaże się również określenie grupy docelowej, o której myśli klient: musi on określić płeć, wiek, wykształcenie oraz zainteresowania swojego idealnego nabywcy. Pozwoli to dopasować język oferty do jego oczekiwań. Powiązanie klienta z produktem jest jedną z kluczowych kwestii, która wpłynie na sprzedaż produktu.
Cele, obietnice
Klient powinien jasno określić swoje cele marketingowe: w briefie powinno pojawić się pytanie, czy priorytetem jest pozyskanie nowych klientów, czy też skupienie się na obecnych nabywcach. Być może celem kampanii ma być zwiększenie świadomości marki? Słowem: wszystkie cele, które klient chciałby osiągnąć poprzez prowadzenie danej kampanii. Klient powinien również wybrać jedną korzyść, która stanie się kluczowa i wiodąca podczas reklamowania produktu.
Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.
Naprawdę świetnie napisane. Pozdrawiam.
OdpowiedzUsuńJa niestety aż tak się osobiście na tych kwestiach nie znam i dlatego jestem zdania, że warto jest postawić na sprawdzone formy reklamy. Całkiem niedawno również odkryłem influence marketing http://dochodmarzen.pl/kim-jest-influencer-i-na-czym-polega-influencer-marketing/ i jestem zdania, że jest to doskonała forma jeśli chodzi o pozyskiwanie klientów.
OdpowiedzUsuńBardzo ciekawie to zostało opisane.
OdpowiedzUsuńJa również uważam, że samo włączenie kampanii push może być bardzo dobrym sposobem na naszą reklamę. Czytałam także o tym na stronie https://push-ad.com/blog/wlacz-kampanie-push-do-swojego-mediaplanu/ i muszę się przyznać, że mi się ta koncepcja bardzo podoba.
OdpowiedzUsuńDla przedsiębiorstw pragnących zwiększyć swoją rozpoznawalność i budować długoterminowe relacje z klientami, wybór agencji dostępnej na https://haiku.com.pl/ może być strzałem w dziesiątkę. Oferują oni kompleksową obsługę od strategii po wykonanie, w tym zarządzanie mediami społecznościowymi i tworzenie treści, co jest kluczowe w dzisiejszym zmediatyzowanym świecie.
OdpowiedzUsuń