niedziela, 8 grudnia 2013

Jak napisać dobrą informację prasową?

Jak napisać dobrą informację prasową?


Autor: Marcin Jankowski


Przeczytaj poradę jak poprawnie i ciekawie napisać informację prasową, która zainteresuje czytelników i redakcje serwisów internetowych.


Każdy umie pisać - jeden lepiej drugi gorzej. Ale każdy kto chce opublikować komunikat prasowy chce aby zainteresował on czytelników i spowodował popularność opisywanego produktu czy wydarzenia. Informacja prasowa jest nadal dla wielu podstawowym źródłem komunikacji ze światem mediów.

Poniżej chciałbym w skrócie przedstawić kilka porad jak powinna wyglądać dobrze napisana informacja prasowa.

Najważniejszym elementem każdego tekstu, każdego artykułu czy wiadomości prasowej jest tytuł. Większość z nas od przeglądania aktualnych wiadomości zaczyna od przeczytania właśnie tytułu. Jeżeli będzie ciekawy to zaczynamy czytać całą wiadomość jeśli nie przechodzimy do kolejnego. Tytuł powinien składać się maksymalnie z 12 słów.

Kolejnym elementem jest ogólne streszczenie całej wiadomości. Każde kolejne zdanie powinno poruszać coraz mniej szczegółów. Skonstruuj tę część aby składała się z kilku akapitów. Odpowiedz na kilka pytań: Kto?, Co?, Kiedy?, Gdzie? i Dlaczego? Pisząc informację prasową pisz o rzeczach ważnych dla czytelnika.

Informacja powinna być pisana zwięźle i konkretnie faktów, których dotyczy. Pisz ją w 3 osobie. Nie używaj wykrzykników ani podkreśleń. Co najwyżej kursywę.

Końcowy akapit powinien zawierać dane organizacji, której dotyczy – nazwę, dane adresowe i kontaktowe.

Cała informacja prasowa powinna się składać z około 350 słów. Jedna strona formatu A4. Kiedy już skończysz pisać informację daj ją przeczytać osobie, która nic o sprawie nie i określi czy tekst jest napisany merytorycznie.

Co do publikacji informacji prasowej możesz ją rozesłać do różnych redakcji oraz serwisów internetowych, które opublikują Twój tekst.


Witam proszę o publikację tekstu zawierającego linki w treści bez znacznika nofollow. Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

1 komentarz:

  1. Publikacja zwięzła i konkretna. Zasady Copywritingu zawsze pożądane, w każdej treści.

    Copywriter zaprasza do siebie :)

    OdpowiedzUsuń