niedziela, 8 grudnia 2013

Jak napisać wstęp do oferty reklamowej czyli kilka słów o copywritingu

Jak napisać wstęp do oferty reklamowej czyli kilka słów o copywritingu


Autor: Rafał Lipnicki


Czy wiesz jak dobrze napisać wstęp do oferty reklamowej? Czy znasz 3 elementy najlepszych wstępów do ofert? Dowiesz się tego po przeczytaniu poniższego artykułu o copywritingu.


Podstawową funkcją nagłówka jest zmuszenie potencjalnego czytelnika oferty do tego, żeby przeczytał pierwszy akapit. Nagłówek to takie wsuwanie stopy w drzwi. To chwila, kiedy masz czas zainteresować ofertą potencjalnego klienta. Jeśli pierwszy akapit twojej oferty jest słaby, to możesz „stracić” kilka palców u nogi… i sporo pieniędzy wydanych na copywriting.

Pierwsze kilka zdań może przesądzić czy ktoś będzie dalej czytał ofertę, czy nie.

Wstęp do oferty reklamowej powinien:

1. Rozijać problem (temat), który został poruszony w nagłówku. To nagłówek przyciągnął uwagę czytającego, ale akapit ma za zadanie tę uwagę utrzymać.
2. Być nie za długi. I prosty w czytaniu. Zdania są tym lepsze, im są prostsze i krótsze. Jeśli zdania będą krótkie, to zwiększa się szansa, że ktoś będzie czytał dalej.
3. Wstęp można zacząć pytaniem – takim, które jest naprawdę intrygujące i zmusza czytającego, żeby poznał na nie odpowiedź – przez przeczytanie całego tekstu.

Jeśli nagłówek traktuje o problemach, to we wstępie można napisać o korzyściach. I odwrotnie: jeśli nagłówek był o korzyściach, to wstęp może być o problemach klienta.

W copywritingu zazwyczaj to właśnie pierwszy akapit oferty reklamowej jest najtrudniejszy do stworzenia. Copywriter często traktuje pierwsze napisane zdania raczej jako rozgrzewkę, bo wie, że najprawdopodobniej zostaną zmienione. Dlatego nagłówek i wstęp do oferty są zazwyczaj pisane na końcu.


Potrzebujesz skutecznej oferty, która sprzeda twój produkt lub usługę? Zobacz teraz: http://www.marketing21.pl/copywriting-skuteczna-ofert-na-strone-www/

Rafał Lipnicki -- Marketing21.pl Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

1 komentarz:

  1. Taka forma przygotowania oferty handlowej to podstawa.


    Zapraszam do siebie - Copywriter :)

    OdpowiedzUsuń